Santa Cruz Nomad vs. Ibis Mojo HD TEST #1

Dnes vás nejprve v první části testu seznámíme s touto poměrně vyhlášenou dvojicí bojovníků po technické stránce...

Autor: Petr Bureš
Santa Cruz Nomad vs. Ibis Mojo HD TEST #1

Když srovnávací test, tak pořádných kol. To je naše nepsané redakční pravidlo. Jelikož příprava něčeho podobného vyžaduje poměrně hodně času, uplynul od posledního z nich (Cannondale Jekyll vs. Scott Genius TEST) již nějaký ten pátek. Dnes tu pro vás ale máme další, ve kterém jsme proti sobě postavili v mnohém vyjímečnou dvojici "těžkých" endur, nebo chcete-li lehkých freeride biků Santa Cruz Nomad Carbon a Ibis Mojo HD.

Vývoj technologií a materiálů se neustále ubírá kupředu a karbon se tak stává samozřejmým materiálem nejenom pro XC závodní stroje a hardtail biky, ale zdomácněl i mezi celopéry s vyššími zdvihy.

Segment freeride a downhill kol sice zatím není ovládnut karbonem natolik, aby se o něm dalo říci, že zde zdomácněl jako u výše jmenovaných kategorií, nicméně díky několika renomovaným značkám se uhlíková vlákna pomalu začínají prosazovat také v tomto segmentu. Mojo HD a Nomad Carbon jsou zářným příkladem jak má vypadat boj o absolutní karbonovou špičku.

Pokračovat na: Santa Cruz Nomad Carbon

Seznam stránek článku:

  1. Santa Cruz Nomad vs. Ibis Mojo HD TEST #1
  2. Santa Cruz Nomad Carbon
  3. Ibis Mojo HD
  4. Srovnání specifikace
Přečteno - 65548x Tagy: ibis santa cruz
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisKoncern Pon Bike zavírá evropský závod vyrábějící Santa Cruz a Cervélo
    Koncern Pon Bike zavírá evropský závod vyrábějící Santa Cruz a Cervélo
  2. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024
    Fotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024
  3. Týmy a klubyTým Santa Cruz - RockShox končí
    Tým Santa Cruz - RockShox končí
  4. Testy - RecenzeBylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
    Bylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
  5. Tech newsSanta Cruz Vala - poprvé s Boschem
    Santa Cruz Vala - poprvé s Boschem
  6. Tech newsIbis Ripley & Ripmo - sourozenci na "blbnutí"
    Ibis Ripley & Ripmo - sourozenci na "blbnutí"

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #17 Bredok - vloženo: 02.02.2012 v 01:55:15

    odpověď na tomfree — #11 Též mám Nomada v uhlíku. Neřekl bych že není jezdivej. S teleskop sedlovkou a 2,4" pláštěma mám 13,5kg. Jel jsem na něm i MTB 24h a ujel necelých 6km výšky a 250km.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #16 bc1 - vloženo: 01.02.2012 v 20:07:38

    odpověď na Trail — #9 to by mě zajimalo to tvé enduro 160 ...pod 11 kg ...trošku mimo realitu...

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #15 rybička - vloženo: 31.01.2012 v 17:40:02

    Nádharný kola! Obě značky patří ke špičce, ale já bych si vybral Ibis. Myslim, že to jsou nejhezčí kola (rámy) na světě. Na tom Ibisu se mi líbí komplet XTRko (i když mám pocit, že řazení je XT), pak pružení od FOXu (škoda, že nemá v Kashimě i tlumič). Měl bych možná výhradu k sedlu, že bude klouzat, ale dokud se člověk nesveze, jsou to jenom spekulace. Zajímavý je použití kotoučů HOPE místo originál XTR, ale tyhle jsou přece jenom hezčí. Snad si takový taky jednou pořídim.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #14 Barnabáš - vloženo: 30.01.2012 v 14:46:22

    odpověď na madcat — #13 Souhlas, taky gramřinu bez ohledu na účel bajku nechápu. Tvých 16 kg je sice na takovej bajk celkem dost (to mají dneska sjezďáky), ale na druhou stranu s vyšší hmotností člověk u endurka počítá.

    Já mám 160/160 a necelých 14 kg, to považuju za ideál.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #13 madcat - vloženo: 26.01.2012 v 16:54:28

    Upřímně moc nechápu, k čemu je stavět enduro kolo 160/160 tak aby mělo 11 kg. S tím abych si tak maximáně honil ego někde na cyklostezkách, protože při prvním pokusu o využití zdvihů naplno se mi to pod mýma 90 kg zákonitě musí rozsypat na součástky. Sám mám EN/FR bajka 160/170 vyskládanýho tak nějak rozumně, žádný cenový ani hmotnostní úlety na jednu nebo druhou stranu, a váží mi to 16,08 kg, na hliníkovým rámu teda. A i tak si někdy říkám, abych tomu někde neublížil... a není to tím, že bych neuměl jezdit, abych předešl rejpaly s otázkou, která se samozřejmě nabízí...

    1. na tento komentář reaguje Barnabáš — #14
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #12 yoshihiro - vloženo: 26.01.2012 v 12:20:00

    v týhle kategorii bajků je hmotnost cca 13kg už poměrně nízká. Mám reigna (vpředu talas 140), váha cca 15.5 a nestěžuji si. Těžší bajk mi sedí víc. V kopcích je to vždy hlavně o fyzičce. Jediný, co občas proklínám, jsou široký pláště (ardent 2.4). Zase mi to vynahrazují ve sjezdech, kde vedou s velkou jistotou.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #11 tomfree - vloženo: 24.01.2012 v 10:45:17

    Mám karbonového nomáda a váží 14kg s tím,že využiji jeho vlastnosti,tudíž se s ním dá zajezdit i v bikeparku,nedává mi smysl ho stavět na 11kg,protože to bůhvijak jezdivé kolo není,stumpjumper kterého mám jako druhé kolo jede podstatně lépe,ale zase tolik nesnese.Na zde prezentovaném santovi je jasně vidět,že moc nenajezdil,zadní stavba totiž potřebuje ochranu v místě,kde je přesmyk a nějaký napínák,třeba g guide jinak se otluče celkem solidně už po pár sjezdech a to mám černý model.

    1. na tento komentář reaguje Bredok — #17
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #10 petan - vloženo: 24.01.2012 v 10:27:25

    odpověď na Trail — #9 Přesně tak Rozdíl mezi 300g pláštěm a 900g je obrovský a to samé platí o různých typech duší. teleskopická sedlovka také něco přidá ale to neznamená, že se podobné kolo nedá postavit pod 11Kg.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #9 Trail - vloženo: 23.01.2012 v 21:45:38

    Ty hmotnosti jsou nějaké vysoké, mám karbonové Enduro 160 mm a po pár změnách váží na pláštích 600g lehce pod 11kg. Ale je fakt, že stačí hodit mohutnější pláště a k 11,5kg je blízko.

    1. na tento komentář reaguje petan — #10
    2. na tento komentář reaguje bc1 — #16
    3. na tento komentář reaguje Bredok — #
    4. na tento komentář reaguje Bredok — #
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #8 petan - vloženo: 23.01.2012 v 09:56:07

    odpověď na Petr Šlachtino — #7 Hmotnost, na které jsme se pohybovali byla cca 12,3 - 13,4 Kg

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #7 Petr Šlachtino - vloženo: 23.01.2012 v 08:57:28

    A jaká je teda hmotnost biků?

    Jen tak pro představu, jak lehké se to dá vyskládat...

    1. na tento komentář reaguje petan — #8
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #6 tmax - vloženo: 22.01.2012 v 14:18:38

    Myslím, že nie je. Podľa mňa prepílili predné a zadné kolesá napoly a zlepili dokopy. Kto by sa s tým babral vo Photoshope... :-)

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #5 Vlado - vloženo: 21.01.2012 v 17:01:27

    Ta titulna fotka je vazne super :)

    To je fotomontaz ..ci?

    1. na tento komentář reaguje biker — #
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #4 yoolaus - vloženo: 21.01.2012 v 14:05:18

    odpověď na bobris — #3 ale ale....nebudeme hnidopichovia ze ano ?

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #3 bobris - vloženo: 21.01.2012 v 13:19:06

    zatímco vidlice Float 160 Talas RLC, novy vyrobca :-))

    1. na tento komentář reaguje yoolaus — #4
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #2 maverick82 - vloženo: 21.01.2012 v 12:47:23

    na srovnání jsem opravdu zvědavej!

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #1 Mike - vloženo: 20.01.2012 v 21:05:14

    Tak toto je porno... :-)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744