Schurter vyhrál první závod SP na biku 27,5". Kulhavý 5.

První závod světového poháru cross country vyhrál stejně jako minulý rok Nino Schurter. Švýcar v africkém Pietermaritzburgu překvapil na novém kole o rozměru 650b, tedy rozměrem vyplňujcím mezeru mezi 26" a 29". Druhý skončil domácí biker Burry Stander, třetí Němec Manuel Fumic. Mistr světa Jaroslav Kulhavý skončil pátý za dvojnásobným olympijským vítězem Julienem Absalonem.

"Druhé a třetí kolo se mi nejelo dobře. Potom jsem se sice trochu rozjel, ale to už bylo pozdě a na nejlepší to nebylo. Chtěl jsem být do pátého místa a to jsem splnil. Byl to teprve první závod, takže je ještě dost času s formou něco dělat. Čekal jsem, že bude vepředu tahle skupinka, protože trávili skoro celou zimu tady v Africe, takže budou s tréninkem trochu dál. Já naopak překvapivě ztrácel v technických pasážích, spíše než abych v nich získával," řekl nám bezprostředně po závodě Jaroslav.
Skvěle do závodu odstartoval také Matouš Ulman (S&H Superior MTB), který se pohyboval někde okolo patnáctého místa. Nakonec se před něj dostal jeho týmový kolega Milan Spěšný, který skončil jako druhý nejlepší z českých bikerů na 26. místě.

Výsledky:
1. Nino Schurter (SUI, Scott SwissPower) čas 1:30:38 hod.
2. Burry Stander (RSA, Specialized Racing) + 11 sek.
3. Manuel Fumic (GER, Cannondale Factory Racing) + 59 sek.
4. Julien Absalon (FRA, Orbea) + 1:41 min.
5. Jaroslav Kulhavý (CZE, Specialized Racing) + 2:21 min.
26. Milan Spěšný (CZE, S&H Superior MTB) + 6:18 min.
31. Matouš Ulman (CZE, S&H Superior MTB) + 7:06 min.
62. Jan Škarnitzl (CZE, Rubena Auto-Menčík Specialized) + 11:20 min.
DNF. Jiří Friedl (CZE, Rubena Auto-Menčík Specialized)

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyNejdřív skolený dikobraz a pak zlomená klička. Kulhavého den blbec na Cape Epic, kde končí
    Nejdřív skolený dikobraz a pak zlomená klička. Kulhavého den blbec na Cape Epic, kde končí
  2. Ostatní závodyPo královské etapě je v čele Cape Epic Beers s Grottsem. Hník s Petrušem v top 10, Kulhavý končí
    Po královské etapě je v čele Cape Epic Beers s Grottsem. Hník s Petrušem v top 10, Kulhavý končí
  3. Ostatní závodyBylo super zase vidět Nina v háku, řekl Kulhavý po 9. místě
    Bylo super zase vidět Nina v háku, řekl Kulhavý po 9. místě
  4. Ostatní závodyCape Epic 2024: Stošek s Vakočem dnes plnili svou úlohu a skočili do top ten
    Cape Epic 2024: Stošek s Vakočem dnes plnili svou úlohu a skočili do top ten
  5. Ostatní závodyNino Schurter ukázal hlad po vítěztví na Cape Epic, s Carstensenem ovládli prolog
    Nino Schurter ukázal hlad po vítěztví na Cape Epic, s Carstensenem ovládli prolog
  6. Ostatní závodyFilip Adel a jeho čtvrtý Cape Epic. "Je to čest jet s Járou," říká
    Filip Adel a jeho čtvrtý Cape Epic. "Je to čest jet s Járou," říká

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #49 hsv - vloženo: 21.03.2012 v 11:29:44

    odpověď na Jirinak — #48 Souhlasím, jak už jsem tady psal, taky jsem byl ze začátku proti 29tkám, ale jen do chvíle, než jsem se na ní pořádně svezl. Ovšem není 29 jako 29, a samozřejmě terén je taky důležitý. První zkušenost mě moc nenadchla, měl jsem hlínu, relativně těžkou a jeli jsme zkušební okruh, takový singl, samá zatáčka a vracečka, tam je na tom logicky 29 hůř a ještě biker potřebuje mít dobrou techniku a to já jsem průměr:-)Oceňoval jsem výjezdy, a na tom trvám, že jsou bezkonkurenčně lepší než na 26, ale byl jsem rozpačitý. Podruhé už to bylo jiné kafe, stupjumper s-works ht s karbonovýma rovalama, váha ve vel. 21 kolem 9,5 kg. Tohle kolo mě přesvědčilo, že jsem si ho šel hned shánět. Mám karbonového stumpa HT, sice o půl kila těžšího (zato o půlku levnějšího) a jsem spokojený.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #48 Jirinak - vloženo: 20.03.2012 v 23:13:31

    odpověď na Alojs — #44 Lojzo, kdybys nebyl srab, nepises prispevky jako annonym.. V tomto pripade mi jenom Vykej, popr. pane Jirinak ;-)

    odpověď na hsv — #45 Jasne, o tom zrychleni jsem psal uplne na konci, ze je na 29tce horsi.

    Ale pro vetsinu zavodniku tady, je proste na ceske maratony a pulmaratony 29ka lepsi, pokud jsou schopni udrzovat aspon nejakou solidni rychlost.

    Samozrejme zavody typu Most jsou vyjimka, to je jedno velke XC a dle poctu ucastniku na ceskem poharu XC v kategoriich hobby, master v poslednich letech, si nemyslim, ze by nekdo vazne resil nevyhody 29ky pri technickem XC. Elita je neco jineho, tam se to zveda, ale ti zase vetsinou jezdi to, co je pro ne urcene ci dostupne.

    1. na tento komentář reaguje hsv — #49
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #47 jenikmar - vloženo: 20.03.2012 v 18:10:11

    Už jsem to tu někde psal a za tím názorem si stojím:

    Nedávno jsem se svezl na několika kolech ve verzi 29 i 26 a ve zdvizích 80/00, 100/00, 120/120 a 140/140. Těžko říct, co je lepší, každé má něco do sebe. Z pohledu výšky okolo 182 je to prakticky jedno. Velký rozdíl dělají ráfky a pláště a samozřejmě odpružení. To dohromady dá větší rozdíl než 26x29. Ve velkých schodech nahoru i dolů má navrch 29. 26 je pak daleko hravější a jezdivější mezi stromy a ve vracečkách. Ve sjezdu kralovali Stumpjumpery FSR se sedlovkou staženou dolů, ve výjezdech pak hardtaily (26 v klikatém a 29 v rovném). Testoval jsem to na mostecké trati, takže žádné šetření, ale pravý biking:-) Je to asi o pocitu každého, co mu více sedí a čemu více věří. Stejně je to na kole o hlavě a fyzičce...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #46 hsv - vloženo: 20.03.2012 v 16:50:42

    odpověď na Alojs — #44 Alojs, přestaň tady hloupě pindat, jestli máš nějaké komplexy, tak si je jdi léčit jinam:-(

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #45 hsv - vloženo: 20.03.2012 v 16:47:41

    odpověď na marty — #20 V páté třídě se fyzika ještě neučí :-) Jinak nemáš úplně pravdu, ve zrychlení jsou 29 pomalejší, ale ve výjezdech ne, to už je změřeno a prokázáno.

    1. na tento komentář reaguje Jirinak — #48
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #44 Alojs - vloženo: 20.03.2012 v 15:32:11

    odpověď na Jirinak — #42 Pošli adresu,příjedu ti to vysvětlit a poučím té jak se máš chovat kdyz tě to nenaučili rodiče

    1. na tento komentář reaguje hsv — #46
    2. na tento komentář reaguje Jirinak — #48
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #43 hsv - vloženo: 20.03.2012 v 14:47:29

    odpověď na funy — #27Vsadím se s tebou o co chceš, že rozdíl 100g na jednom kompletním kole (i s pláštěm) nepoznáš! Já jsem taky mimochodem brojil proti 29", než jsem se na ní svezl. A jak už tady někdo psal, jak ty kola jednou roztočíš, tak prostě valí a stoupavost je jednoznačně lepší než na 26".

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #42 Jirinak - vloženo: 20.03.2012 v 14:43:35

    odpověď na alojs — #39 Alojs, Alojs, ty si blb nebo pablb, vyber si ;-)

    Mam 29 kola 1350g plus tubeless gumy 460g a ted mi rekni, ze ty mas lehci 26ky, pochybuju uz z tveho vyjadrovani ;-))

    odpověď na marty — #40 myslim, ze ta setrvacnost se zacne projevovat drive, v podstate pred kazdym brzdenim muzes prestat slapat drive na 29tce a vice oddechnout. Spousta/vetsina maratonu se u nas jezdi na 25km/h, tzn. ze velkou cast jedes nad 25km/h kde prave ziskavas diky setrvacnosti. Pokud samozrejme nekdo je rad ze jede, doporucuji 26. Pokud v rychlych zavodech nejste schopni dat prumer aspon 20 a jeste nemate prachy na poradna 29 kola (tzn.nechate tam seriovky), asi nema cenu 29ku na zavody resit.

    1. na tento komentář reaguje hsv — #
    2. na tento komentář reaguje Alojs — #
    3. na tento komentář reaguje Alojs — #
    4. na tento komentář reaguje Alojs — #44
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #41 jemen - vloženo: 20.03.2012 v 14:12:15

    Ty Cresty se Sapim CX-ray vypletem a novatec nabama maji 1410 gramu....

    postavis ty kola hodne pod 10tis kc.tak co resite vahu kol?

    Crossmax SLR disc 2011 vazi 1520gr.....

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #40 marty - vloženo: 20.03.2012 v 13:54:03

    odpověď na Jirinak — #38 jo v tom je taky kus pravdy, ale zase - setrvačnost kola se začne projevovat až při relativně vyšší rychlosti cca 25km/h a spíš více, dřív to moc nefunguje, no a v tom je ten fígl - dosáhnout na silnici 25 není zase taková hrůza, ale v terénu a dlouhodoběji ji udržet to už chce dost slušně trénovanýho bikera, v terénu bych se se setrvačností kol moc neoháněl, jezdím už na biku posledních asi 8 let cca 6 tis ročně a k tomu pokaždé cca 7-8 maratónů tak snad nějakou zkušenost už musím mít aspoň doufám :-), díky tomu na kolika kolech (ráfkách a hlavně gumách) jsem už jel, tak na hmotnost kol nedám dopustit je to alfa a omega cyklistiky a s tím nikdo nic neudělá to je holt fyzika

    1. na tento komentář reaguje Jirinak — #42
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #39 alojs - vloženo: 20.03.2012 v 13:50:02

    odpověď na Jirinak — #38 Jirinaku, ucebnici fyziky jsi asi cetl, ale evidentně jsi ji nepochopil nebo ti to blbě vysvetlili. A navíc, nikdy nebudeš mít na obvodu kola 29 tak těžká (lehká) jako na 26 při zachování požadavku na co nejlehčí materiál. Pokud schválně na šestadvácy nenasadíš kilové pláště a ocelové ráfky:)

    1. na tento komentář reaguje Jirinak — #42
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #38 Jirinak - vloženo: 20.03.2012 v 13:14:47

    Tak s hmotnosti mate pravdu, ale dalsi dulezita fyzicka vlastnost je ta, ze setrvacnost nezavisi jenom na hmotnosti otacejiciho telesa kolem sve osy, ale take na vzdalenosti od osy otaceni. Z toho jasne plyne, ze stejna obvodova hmotnost rafku a plastu na 26 kole bude mit pri vetsi rychlosti mensi setrvacnost nez na 29 kole. Kazdy kdo zkusil 29ku tohle potvrdi, pri vetsich rychlostech kolo lepe udrzuje rychlost a tudis stoji mene energie ji udrzovat jako na 26 kole. Z toho take plyne, ze pri malych rychlostech do kopce je rozdil v setrvacnosti naopak mizivy, protoze kineticka energie pri setrvacnosti vznika az pri vetsich rychlostech otaceni a exponencialne se zvysuje s vyssi rychlosti. Tudis jednoduse, pokud postavite hodne lehka 29kova kola a gumy s hmotnosti stejnou nebo nepatrne vyssi nez na 26kole, budete stoupat priblizne stejne, ale v rychlosti usetrite energii na 29tce.

    Samozrejme pri zastaveni a naslednem rozjeti je potreba trochu vice energie na roztoceni stejne hmotnosti vice vzdalene od stredu u 29ky. Ale pro maratony u nas, kde se moc nestavi a technika malo, jasna volba 29.

    1. na tento komentář reaguje alojs — #39
    2. na tento komentář reaguje marty — #40
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #37 marty - vloženo: 20.03.2012 v 12:36:02

    kucí, kvůli takový blbosti se tady budete hádat a přitom každý máte tak trochu pravdu - 29" kola mají výhodu v kamenitým terénu, s dírami, kořeny atd proto třeba na závody XC jsou většinou výhodnější, viděli jste někdy naživo ne jenom v televizi jak vypadá trať na XC? to je záhul! ty větší kola takto "rozbitou" trať žehlí líp a proto rychleji, nevýhodou je že 29 kola jsou opravdu těžší (a to výrobci 29" kol neradi říkají...) a kdo jezdí třaba maratony kde je kopců a dlouhých kopců habakuk, tak ví o čem mluvím, fakt je znát každý gram - půjčte si od někoho jiné ráfky a uvidíte, pro mě závěr jednoduchý - já jezdím maratony kde spíš ocením, že ty dlouhý krpály pojedu rychleji a snadněji s 26" a kdo to má jenom na "vyblbnutí" sem tam ať si pořídí třeba 29" nic proti tomu – a mezi námi není vám divný, že se najednou objevuje menší systém 27,5“ … ???

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #36 jemen - vloženo: 20.03.2012 v 12:15:09

    Hosi, ZTR 29 Crest kolesa s lehkejma dratama maj lehce pres 1500Gr.....

    cena cca 8000kc nemeckej ebay.... do ty doby sem jezdil na 26 na crosmaxech a tunil to na vahu,ale jak rika LAlin ty vyhody sou daleko lepsi,nez resit honit vahu na 26 biku,,,,je pravda ze vazim pres 86 a merim 190cm....fakt ses na tom kole daleko rychlejsi....a to mam docela tezkjej 1500gr ram .......a jestli se na 29 biku jen nekdo projel pred barakem na hodinu tak to nema smysl hodnotit....chce to jezdit na tom minimalne 3 tejdny a najet na tom aspon 1500km jinak to nema smysl hodnotit,po tyhle dobe sem si na to zvyk a dostanes to vic do ruky a naucis se na tom aby ses vesel do zatacek apod...

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #35 Godspeed - vloženo: 20.03.2012 v 11:51:31

    Tedy je rozdíl mezi jízdou na 26-ti a 29-ti palcovém kole zdokumentován a popsán vcelku věrohodně: http://www.youtube.com/watch?v=SUXSI8iGWlg&list=PL9F695BAEFC35F115&index=10

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #34 Michael Šimek - vloženo: 20.03.2012 v 11:08:17

    odpověď na kacerek — #33 29ky nejezdeji pomalejs do kopce kdyz pomines tech par gramu rozdil a pokud mas stejny prevod (po zapocitani 29tek samozrejme)...vetsi kola nejedou pomalejs, vetsi kola pomalejs meni rychlost to je hodne velikej rozdil

    takze pokud nejedes v tech alpach stylem brzda "plyn" tak kdyz vyjedes na 26 tak vyjedes na 29, pokud pojedes v terenu tak 29 mozna i lip diky tomu ze to prejede lepe prekazky, pokud tam nejsou takovy zatacky ze se tam s 29kou hur vejdes

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #33 kacerek - vloženo: 20.03.2012 v 10:43:35

    odpověď na zbenda — #32 Kolik km musím najet abych to poznal ? Měl jsem to půjčený na Test Festu u Bolka minulý rok cca. 6 km a nic jsem nepoznal, a dokonce spíš do toho prvního asfaltovýho prudkýho kopce to nejelo. JInak jezdím na dovolený do Alp, Dolomit, Pyrenejí a tam teda jezdím kopce o dílce 10 až 25 km skoro na nejlehčí převod. S 29 bych to podle mě nedal.

    1. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #34
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #32 zbenda - vloženo: 20.03.2012 v 10:26:14

    odpověď na lalin — #31 souhlas, je to o neco tezsi, ale je to k nezastaveni. kdybych nemel skoro novy kolo na 26, kupoval bych urcite 29. bezte si nekam do kramu pujcit testovacku (jako jsem to udelal ja. a ne cilene, svoje kolo jsem mel v servisu a tohle mi proste dali, i kdyz se mi to nelibilo) a pak tady vypoustejte moudra. 29 jednoznacne plus. a z hlediska hmotnosti, jasne je videt ze kulhec ztraci na startu, ale kdyz uz to jednou rozjedes, tak to jede lip i do kopce.

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #33
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #31 lalin - vloženo: 20.03.2012 v 08:54:08

    odpověď na Michael Šimek — #29 konečně rozumný názor! Jediná chvíle kdy cítím větší hmotnost je vyložené prudké stoupání kdy už člověk šlape 8-10Km/h rychlostí, ale kolik procent trasy co se jezdí tady u nás je takové stoupání? Kdekoliv jinde jede 29"er jako tank :-)

    1. na tento komentář reaguje zbenda — #32
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #30 lalin - vloženo: 20.03.2012 v 08:37:28

    Pro "češtináře" tam mělo být pořádný :-) a kolik z těch co tady jsou proti 29" to mělo možnost pořádně vyzkoušet, a myslím tím taky slušné kolo a ne nějakou 14-ti kg potvoru? Já se tím bavím protože jsem zastával uplně ty samé názory jako vy :-)

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #29 Michael Šimek - vloženo: 20.03.2012 v 08:36:10

    odpověď na funy — #27 ale on rekl ze vi ze se nejvic setri na kolech...

    a co takhle podlozit tvoje tvrzeni nejakyma cislama/vzorcem ze mit 200g na predim ci zadnim kole poznas zrovna do kopce o tolik vic nez 200g nekde jinde ...a jak moc bude tech 200g znat, pokud chces dokazat ze tech 200g udela 29ku horsi v celem zavode, tak opet bych prosil nejaky cisla, ...zrejme zvladnes prevest na salam i to kolik usetris sil pri prekonavani kamenu ci prekazek, kolik usetris sil v jinych mistech kde setrvacnost naopak pomaha atd....

    prestane placat tyhle radoby vedecky ci radoby "ja rozumim vsemu" obecny poucky...sezente si kolo s powertapem ci necim podobnym, projedte si tu trat 20krat jejich tempem na 29ce 20krat na 26 20krat na 650...a pak muzete neco tvrdit

    1. na tento komentář reaguje lalin — #31
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #28 lalin - vloženo: 20.03.2012 v 08:31:08

    odpověď na funy — #27 Nech si nějaké poznámky typu "ty trdlo" funy :-) tohle dobře vím a já právě 9kg hardtaila měl a s kámošem co má to samé jsme jezdili vždy stejně, a teď mu ujíždím... pro všechny chytrolíny tady já taky vždy žral co nejmenší hmotnost a snažil se ušetřit každý gram, běžte si někam půjčit pořádnéhý 29"er a pak napište, já byl stejně skeptický jak vy než jsem na to sedl... a hmotnost je větší o 100g na jednom kole, fakt si to zkuste pak se podělte o zkušenost a buďte chytří, kdyby to bylo tak na hovno jak píšete tak by na tom asi nejezdilo tolik závoďáků co šetří opravdu každý gram

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #27 funy - vloženo: 20.03.2012 v 08:10:38

    odpověď na lalin — #24 no jo, ale stejně ustrojenou 26" by jsi měl už skoro za 9kg ty trdlo... jestli nevíš, že nejvíc se na gramech šetří právě na kolech tak jim opravdu moc nerozumíš - ono mít 20dkg salámu navíc na předním či zadním kole je do kopce pořádně znát

    1. na tento komentář reaguje lalin — #28
    2. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #
    3. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #29
    4. na tento komentář reaguje hsv — #43
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #26 lalin - vloženo: 20.03.2012 v 06:57:27

    odpověď na algheroteam — #25 Já vím že ano, ale zase nic se nemá přehánět, ja měl na 26" kole lehké kola (když už jsme teda u té obvodové hmotnosti tak ráfky DT XR400), pláště Schwalbe Furious Fred (300g) a duše 100g a jasně akcelerace byla fakt super, ale když člověk přestal šlapat tak kolo dost znatelně začalo zpomalovat. jako ideální mi přišlo pláště cca 450g a duše cca 170g a to byl ideální kompromis. Proto teď když mám na 29" pár gramů navíc mi to nijak nevadí, a stačí až seženu Racing Ralphy v šířce 2,1" tak budu spokojen, zatím jsou všude jen 2,25" ...

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #25 algheroteam - vloženo: 19.03.2012 v 20:56:29

    odpověď na lalin — #24 Konkrétně na kolech je každý gram znát, ale jinak souhlasím, že 29 má rozhodně pro drtivou většinu nás tady diskutujicích jasné výhody.

    1. na tento komentář reaguje lalin — #26
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #24 lalin - vloženo: 19.03.2012 v 20:34:19

    odpověď na cenda — #22 No nevím jestli se mám nad sebou zamýšlet, moje kolo má teď 9,6 kg, to mi nepřijde na 29"er velikosti XL a s plášti 2,25" docela špatné. A součet hmotností ráfků a kol? Schwalbe Racing Ralph 26x2,25 510g a 29x2,26 560g. A ráfky, každý ráfek stejného typu a výrobce má o cca 50g víc, což mi v součtu obou kol dává 200g víc, půl kila tam fakt nenajdu. Nicméně kup si 20dkg salámu a zjistíš že tohle na obou kolech asi fakt pozná jen málokdo. Co tak zjišťuju tak na 29" májí kecy jen Ti co to nezkusili :-) a nebo nevyrostli, aspoň moje zkušenost

    1. na tento komentář reaguje algheroteam — #25
    2. na tento komentář reaguje funy — #27
    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #23 Michael Šimek - vloženo: 19.03.2012 v 14:11:46

    odpověď na cenda — #22 A to si dokazal jen tak spocitat ze ten rozdil vahy na kolech vynahradi ty vyhody 29ky, nebo patris mezi ty lidi co delaji jak tomu strasne rozumi, ale proste jsou jednoduse zaujati a vsechno svadi na marketing a PR atd?

    Maja ujela v kamenitym sjezdu, Schurter ujel v kamenitem sjezdu, chces poprit ze tam 29ka nema vyhody? (ano schurter tam jel 650 a burry 29, to na tom nic nemeni)

    Kdyz se vemou vyhody i nevyhody obou kol, tak dost mozna proste vyjdou na stejno. Nebo taky ne. At tak nebo onak, je temer nemozny to vycislit a rict presne jaky je lepsi. Rict ze 29ka neni na zavodeni je naprosta kravina (pokud nejezdis DH ci neco takoveho)

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #22 cenda - vloženo: 19.03.2012 v 12:58:11

    odpověď na lalin — #21 to je přesně ono jak tomu lidi nerozumí - podívej se do katalogu výrobce na stejné ráfky o velikosti 26" a to samé udělej se stejným pláštěm a duší - sečti si váhy v případě 26" a porovnej se součtem 29" - i když máš podle toho co píšeš kvalitnější ráfky, tak na sichr když sečteš všechny váhy dohromady a vynásobiš dvěma koly, tak rozdíl bude kolem půl kila - a to je na kola dost, pokud to máš na nějaký víkendový ježdění, tak to neřeš, ale pokud chceš i závodit, tak bych se být tebou nad tím zamyslel

    1. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #23
    2. na tento komentář reaguje lalin — #24
    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #21 lalin - vloženo: 19.03.2012 v 12:34:35

    No já mám teď asi dva týdny 29"er a jsem z toho nadšený (cannondale flash carbon) a pokud jsou pláště s hmotností 500g a kola které něco snesou s hmotností 1600g tak nevidím nijak zásadní rozdíl v hmotnostech oproti 26" , samozřejmě už se dělají ještě lehčí kola a pláště ale to už se potom člověk bojí v každém sjezdu co se bude dít takže ty neberu v potaz... Já už zpátky na 26" určitě nesednu!

    1. na tento komentář reaguje cenda — #22
    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #20 marty - vloženo: 19.03.2012 v 12:05:54

    odpověď na Sejla — #16 souhlas, 29" je pouze nafouknutá marketingová bublina, velký kola jsou dobrý na hodně rozbitý terén, ale díky své větší váze budou do kopce a ve zrychlení vždycky pomalejší a v technických pasážích samozřejmě taky, kdo dával tak v páté třídě ve fyzice pozor, tak to chápe...

    1. na tento komentář reaguje hsv — #45
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744