Dneska vám představíme tak říkajíc klasiku mezi hardtaily, X-Country model Stumpjumper Elite postavený na karbonovém rámu a osazený poměrně rozumně z pohledu cena/výkon...
Ano, dnešní mánie náročných technických tratí světového poháru vyžaduje po jezdcích nadprůměrné technické schopnosti, a to jak jejich jízdního umu, tak materiálu, který na závodech používají. Mnoho týmů to řeší nasazením celoodpružených kol, nicméně stále je mnoho "klasiků", kteří preferují pevné rámy. Dílem je to kvůli jejich nižší hmotnosti, dílem kvůli lepší akceleraci, jisté je však jedno - klasickým hardtailům rozhodně ještě neodzvonilo.
Specialized vyrábí mnoho variant a modelových řad hardtailů, z nichž Stumpjumper je tou nejvyšší a tím pádem i nejzávodnější. Model Elite Carbon WC představuje jakýsi střed nabídky. Jde o druhý nejnižší karbonový model, který je postavený na bázi karbonu označeného jako FACT 10m. Specialized u Stumpjumperů nabízí celkem čtyři typy rámů. Jeden hliníkový a tři úrovně karbonu. Základní karbonový model Comp využívá "nejhorší" verzi karbonu FACT 9m, modely Elite a Expert jsou postaveny na bázi FACT 10m a pro topmodely S-Works je vyhrazen nejvyšší karbon FACT 11m.
Specialized byl jednou z prvních firem, která začala využívat na svých kolech velmi krátké zadní stavby. Stumpjumper byl tak, co se geometrie týká, poměrně značně pokrokovým kolem, když před lety přišel s 430 mm krátkou zadní stavbou u devětadvacítek. Naopak úhly zde najdete z dnešního pohledu již poněkud klasického pojetí 71°/73,5°.
Co se samotného rámu a jeho tvaru týká, jde stále o velice moderní střih, který byl navržen s ohledem na tuhost při šlapání, ale nechybí mu také patřičný komfort díky subtilním horním vzpěrám zadní stavby. Zadní patky jsou tvarově téměř futuristické a je samozřejmé, že ukrývají nejenom postmount úchyt zadní kotoučovky situovaný dovnitř zadní stavby, ale také 142x12 mm pevnou osu, kterou utahujete i povolujete imbusem, nikoliv jindy běžně integrovanou páčkou.
Materiálem se rozhodně nešetřilo u PF30 středového složení, které obepíná opravdu slušná masa karbonu svítící o to víc v bílém provedení rámu u tohoto modelu. Kvůli minimální délce zadní stavby je zde poměrně značně prohnutá sedlová trubka a nechybí ani kompletní vnitřní vedení bovdenů včetně zadní brzdové hadice, která neopouští rám ani pod středovým složením. Sympaticky a se smyslem pro detail jsou provedeny také vstupy bovdenů do rámu, které jsou na nevyužívaných místech zakryty specifickými záslepkami.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Haha, proč mi to nepřekvapuje....vlastně, překvapuje. Čekal jsem tak 80k, ale 105 ?! To je fór dne....
odpověz na tento komentářPardon, 270000 :-)
odpověz na tento komentářTo by me zajimalo, jaka trubka by dala za HT Socialized 280000 :-)
odpověz na tento komentářna kole za 106 tisíc SLX brzdy? To nemůžou ubrat ze své brutální marže tolik, aby tam dali nějaký slušný brzdy?
odpověz na tento komentářKolo hezké, akorát ta bílá barva mi nepřijde moc šťastná. Obvykle moc dlouho bílá nevydrží...
A jinak k článku: "Co se týká vlastního osazení biku převodovým systémem, tak asi nebude žádným překvapením, že zde najdete..." a o odstave dále: "Co se dalších komponentů týká, není žádným překvapením, že zde nenajdete..."
Já opravdu překvapený nejsem. :-)
odpověz na tento komentář