Je to raketa. Závodní raketa, která se nebojí letět ani nastoupit na start po boku velkých soupeřů...
Německá značka Canyon je v cyklistickém byznysu už rozkročena hodně pevně. Svou nabídku kol dnes umí zacílit na všechny skupiny zákazníků, ať již jde o běžné cyklisty "z ulice", závisláky, kteří si bez biku nedokáží svůj život vůbec představit, nebo závodníky, pro které je kolo zdrojem obživy a materiál té nejvyšší kvality je pro ně samozřejmostí.
Dnešním předmětem testu bude bike, určený primárně třetí z výše uvedených skupin, ale sáhnout si na něj s klidem mohou také entuziasté ze skupiny druhé. Už název ale napovídá, že nepůjde o zcela běžný bike, který budete potkávat na každém druhém rohu.
Lux World Cup CFR Team je postavený na nejlepším možném karbonovém materiálu, který Canyon používá výhradně pro stavbu nejlehčích a nejlépe osazených modelů. Cena zde nehraje hlavní roli, tu přebírají důležitější vlastnosti, jako jsou tuhost a nízká hmotnost.
Když jsem před rokem psal o dalším novém Luxu, který tehdy Canyon představil, šlo o verzi Trail se 120mm zdvihem, říkal jsem si v duchu: "Hochu, tohle je nový budoucí Lux World Cup." Jenže uplynul rok, nový World Cup je venku a k trailu má poměrně dost daleko. Seknul jsem se, to přiznávám, protože Canyon s novým závoďákem zatím dobrovolně nenastoupil na vlnu ještě více rozvolněné geometrie a vyšších zdvihů a místo toho přichází s pořádnou žiletkou na 100 mm zdvizích, lehoučkém rámu a bez teleskopky.
Ono to ale dává smysl, protože závodníci potřebují stále především lehký bike, který jim nebude ubírat zbytečně moc z jejich výkonu, ale současně je podrží i v náročnějších pasážích díky optimalizované geometrii. Že není teleskopka v sérii? Nevadí. V případě potřeby není problém ji sem doplnit.
Testbike je jedním ze dvou World Cup modelů postavených na špičkovém CFR karbonu. Oba pracují s klasickými zdvihy 100/100 mm a oba disponují dálkovým lockoutem odpružení a oba mají za cíl jediné - nebrzdit svého majitele :-).
Odpružení zde zůstává na stejné bázi jako používá stávající model, to jest zeropivot s tlumičem umístěným pod horní rámovkou.
Nově tu ale najdete kompletní integraci kabeláže, která do rámu vstupuje díky speciální hlavovce a tvarově upravenému představci. Rozvolněná, ale ne více než u Trailu, je zde také geometrie biku. Konkrétně se její hodnoty nacházejí někde mezi původním Luxem a modelem Lux Trail.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Váhy většinou mají v S nebo M velikostech a v drtivé většině uvádějí hmotnost bez tlumiče. A FOX? Záleží na roce, od MY20 jsou už korunky vyztužené bez prolisů a celková tuhost je lepší. Záleží co od toho matroše chceš. Všechno má nějaký určení.
odpověz na tento komentářodpověď na Strenki — #3 Díky, ty váhy jsem čerpal z Pinkbike a dalších bike webů, ale evidentně některá čísla nesedí. Možná to vážili bez laku :-).
odpověz na tento komentářodpověď na John — #2 Nechcem ti búrať ilúzie, ale kašli na gramy a reklamné čísielka. Skutočné váhy S-Works Epic EVO rámov:
L size is ~1885g https://www.mtbiker.sk/forum/post1883132.html#p1883132
S size with lighter SID shock ~1753g https://www.mtbiker.sk/forum/post1883237.html#p1883237
- na tento komentář reaguje John — #4
odpověz na tento komentářFox 32 se kroutí i pod mými 72 kg :-). Canyonu určitě konkuruje cenou Cube a jeho AMS ZERO99 C:68X SLT 29, který je ještě skoro o kilo lehčí a ORBEA a její letošní OIZ taky na tom není s cenou zle, i když na rok 2023 její nový model o pět procent podražil.
Hmotností rámu s tlumičem je CANYON průměr:
Specialized S-Works Epic EVO – 1,659g
Giant Anthem Advanced Pro – 1,735g
Orbea Oiz OMX – 1,750g
Specialized S-Works Epic – 1,869g
Scott Spark HMX SL – 1,870g
Canyon Lux World Cup CFR – 1,894g
Cannondale Scalpel Hi-Mod – 1,910g
Trek Supercaliber – 1,933g
Santa Cruz Blur 4 – 1,933g
Merida Ninety-Six RC – 2,064g
- na tento komentář reaguje Strenki — #3
odpověz na tento komentářKolik asi se u nás prodá těchto kol? :-)))
odpověz na tento komentář