TEST: Lapierre XR SL 629

Dneska se v rámci našeho redakčního testu podíváme na celokarbonový X-Country full od francouzské firmy Lapierre...

Autor: Tomáš Růžička
Foto: Petr Bureš
TEST: Lapierre XR SL 629

 

Nedlouho poté, co jsme si vzali do parády Lapierre XR v roce 2016, bylo jasné, že to je labutí píseň tohoto dožívajícího šviháka a po čtyřech sezonách bude nahrazen novou koncepcí. Modelový ročník 2017 opět nezklamal, resp. tvůrci jeho křivek. Co se týká designu se XR snažilo opět na sebe upozornit. No jo, ale kdo by čekal, že se k nám do klasického testu dostane Lapierre XR až na sklonku roku 2018 v modelovém provedení 2019.

Zásadní změnu v konstrukci rámu, oproti tomu předešlému provedení, si vyžádala sedlová trubka, resp. samotná sedlovka. Lapierre totiž jako firma, která nemá daleko ke gravity disciplínám, chtěla novému modelu dopřát možnost montáže teleskopické sedlovky. Takže musela opustit konstrukci přerušené sedlové trubky a umístit tlumič do rámu jinak. 

Nakonec tedy vyhrála varianta umístění pod horní rámovou trubkou, která spolupracuje s typizovaným zadním odpružením OST+, které Lapierre používá i u dalších svých modelů, jen s jinými zdvihy. Originální je ovšem samotná konstrukce karbonového rámu, resp. zpevňující klece kolem tlumiče.

Samostatnou kapitolou je geometrie kola, která naprosto odpovídá současným trendům alespoň co se hlavového úhlu (69°) týká. Lapierre kromě toho protáhl přední část rámu, prodloužil rozvor kola a podobně jako ostatní zkrátil délku osazovaných představců.

Pro vyšší tuhost kol a potažmo i samotného rámu jsou použity boost osy na předním i zadním kole. Optimalizováno bylo pak jak vnitřní vedení bovdenů, tak příprava pro možnost osazení elektronických Di2 sad. V nabídce jsou na rok 2019 celkem tři modely. Všechny jsou postaveny na stejném celokarbonovém rámu.

Přečteno - 29043x Tagy: testy 29 karbon lapierre
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  2. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  3. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  4. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  5. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  6. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024
    Fotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 Lord_de_Wolf - vloženo: 03.02.2019 v 08:02:04

    Proč není v konkurenčním porovnání Canyon Lux 6.0? Protože by s cenovou 67k, nezapadal viďte?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744