Dnes se podíváme na poměrně vysoko postavený allmountain model od španělské značky Mondraker...
Na přelomu podzimu a zimy, s příchodem nevlídného počasí, jsem měl možnost se „osvěžit“ zábleskem španělského sluníčka v podobě testování biku Mondraker Foxy Carbon RR. Takto je označena druhá nejvyšší verze tohoto karbonového modelu (na vrcholu je Foxy XR a třetí v pořadí je model s označením R).
Protože už jsme měli se "Španělem" tu čest a v roce 2018 jsme Foxy na Kokořínsku prověřili, tenkrát s označením Carbon R, a tento modrý lišák zanechal velice pozitivní dojem, věděl jsem, že se mám na co těšit.
Model Foxy RR pro rok 2021 je s rámem v šedo-stříbrné kombinaci doplněn o červené detaily a aby nebylo pochyb o značce, tak velký nápis MONDRAKER z obou stran spodní rámové trubky, jednou v bílé a jednou v červené barvě. V dnešní přepestré designové nabídce spíše decentní, ale líbivá barevná kombinace.
Jak už jsem uvedl, je to druhá Foxy, kterou máme možnost vyzkoušet v rozmezí tří let, tak se trochu nabízí porovnání, a to hlavně geometrie. Největší rozdíly najdete u hodnot stack (vertikální vzdálenost mezi středovým složením a středem hlavové trubky) 21 mm a BB drop (Bottom bracket drop = vzdálenost středového složení od spojnice osy středů kol) 12 mm. Dále se o 10 mm prodloužila zadní stavba a o stejnou hodnotu zkrátil reach (horizontální vzdálenost mezi středovým složením a středem hlavové trubky). Ostatní hodnoty buď zůstaly stejné, nebo se změnily jen minimálně - viz tabulka.
Zero Suspension - Systém zadního odpružení jsme vyzkoušeli již v roce 2018 a je moc dobře, že Mondraker tento systém používá dál. Proč taky měnit něco, co funguje, a v tomto případě velice dobře.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na slaby.tomik@gmail.com — #3 To máš asi pravdu. Ale ono hodně záleží na skutečné šířce toho pláště, ne jenom na tom, co je napsáno na bočnici.
odpověz na tento komentářodpověď na Honza S. — #2 Tak aktuálně vozím na kole 2,35". Takže pokud je tam málo místa už teď při 2,3", při 2,4" s trochou bordelu už to místo nebude žádné.
- na tento komentář reaguje Honza S. — #4
odpověz na tento komentářAno, moc místa navíc tam není. Na druhou stranu, jak široký plášť bys tam chtěl dávat?
- na tento komentář reaguje slaby.tomik@gmail.com — #3
odpověz na tento komentářJe u Foxi vážně tak málo místa pro plášť v zadní stavbě?
odpověz na tento komentář