Boom gravel neboli terénních silničních kol nabírá zdá se na stále větších obrátkách, a proto jsme se podívali na nejnovější český přírůstek v redakčním testu...
Do tohoto silničně terénního segmentu svými stroji přispívá čím dál více výrobců kol. Je potěšující, že pozadu nezůstávají ani české značky v čele se Superiorem, který pro nadcházející sezónu nabídne ucelenou řadu s příznačným označením X-Road obsahující dva karbonové a dva hliníkové modely. Nám dělal společnost nejvyšší karbonový X-Road Team Issue.
Pojďme se rovnou podívat, jak se s nesnadným úkolem, vytvořit tak univerzální kolo, jakým by správný gravel stroj měl být, Kopřivničtí vypořádali.
Hned na první pohled musí i nezasvěceného pozorovatele zaujmout velice ostře řezaný karbonový rám X-Roadu. Nejedná se o žádnou taiwanskou formu, kterou byste našli u mnoha jiných značek, ale o originální výtvor našich českých inženýrů promyšlený do posledních detailů.
Podrobný průzkum rámu mi nedá začít jinde než u opravdu masivní pasáže kolem hlavové trubky. Ta je středobodem, ze kterého vychází a postupně se směrem vzad ztenčuje horní i spodní rámová trubka, které jsou výrazně profilované. Hlava ukrývá tapered složení a do spodní rámové trubky ústící vstupy pro vnitřní vedení řazení i hydraulických brzd. Spodní rámová trubka končí opět poměrně masivním středem, ve kterém je uloženo PressFit středové složení.
Ze středu pokračuje vzhůru sedlová trubka profilovaná pro maximální možnou flexi a spodní vzpěry zadní stavby široké tak, aby poskytovaly dostatečnou oporu v krutu. Ty se však ke konci zužují a profilují tak, aby naopak umožnily zadní stavbě pracovat ve prospěch jezdcova pohodlí. Tomu sekundují i horní šavle, které jsou již velice subtilní a s masivní přední částí rámu vyloženě kontrastují. Prostor v zadní stavbě je dostatečný a umožňuje použít i širší krosové pláště s hrubým vzorkem.
Pro co možná největší torzní tuhost jsou použity pevné osy, 142x12 mm na kole zadním a 100x15 mm na kole předním. Pozornost si zaslouží i přední vidlice, mimo již zmíněné pevné osy má stejně jako rám výrazně profilované rysy a moc hezky vyřešené vnitřní vedení kotoučové brzdy.
A když už jsme u brzd, tak pro ty je na rámu i vidlici nachystán nový Flatmount standard, který bude do budoucna využíván na silničních kotoučových kolech. Nyní je prozatím pomocí adaptérů zredukovám pro klasický PM standard třmenů brzd.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Pěkná recenze, akorát by mohla být trochu přehlednější, alespoň nějaké hodnocení na úvodní stránce :) A až budete dělat příště nějaký test, tak se mi mrkněte na toto kolo https://www.krabcycles.cz/Jizdni-kola/Celoodpruzena-kola/29-649/Specialized-Camber-FSR-Comp-29-cerna-zelena-2016 - docela o něm přemýšlím :)
odpověz na tento komentářÚplně chápu časovou tíseň a pár pravopisných chyb přecházím bez většího povšimnutí, protože čtu článek jako recenzi na nové kolo, ne jako opravu diktátu. Uvítal bych více podrobností, tohle kolo mne zajímá a možná si ho i koupím, samozřejmě po vyzkoušení. Rád bych např. věděl, jestli je rám připraven na připevnění blatníků, jak velká je změna u pák a řídítek oproti silničce, na kolik jde vysunout sedlovka, jestli brzdy neškrtají jako často u biků, jak tuhá jsou kola DT Swiss, jestli je jiná změna u nižšího modelu než osazení Sh 105 (brzdy, kola,...), porovnání váhy a chování kola s konkurencí, chování bovdenů za jízdy a při otáčení řídítek,... Prostě více maličkostí, které mi celkově kolo přiblíží.
Děkuji
odpověz na tento komentářJestli byl článek v původní verzi takové peklo, tak se stalo, ale nechápu, proč by podle některých jedinců měl být někdo v MTBS neustále online a okamžitě reagovat na pár agresivních jazykospytců.
Každopádně díky redakci za to, že vůbec jsou a za článek - rád jsem si test netuctového kola přečetl.
odpověz na tento komentářodpověď na miksteiner — #15 Zřejmě jsi nečetl původní verzi článku. Pak by ti bylo vše jasné... :-). Teď už je článek z velké části opravený, ale byl to kolosální trapas.
odpověz na tento komentářodpověď na vr40 — #14 To je doufám ironie?! Na jakém stupni potravinového řetězce člověk musí být,aby byl schopen takových příspěvků. Autorovi samozřejmě děkuji za článek.
- na tento komentář reaguje panzdenda — #16
odpověz na tento komentářodpověď na petan — #13 To si snad člověče děláš srandu. Živíte se tím a tady budeš vykládat, že nestihnete články opravovat. Koho to zajímá? Tady nejsou běžné chyby, tady jsou hrubky jako poleno, které by neudělal ani třeťák. Jestli nedokážete psát bez chyb, což je dobrým zvykem, tak dělejte něco jiného. Vy se asi za to fakt nestydíte. Korektora žádného nemáte, protože v každém článku jsou strašné chyby. Na ty vaše hrubky nikdo nemusí být jazykověděc, člověče nešťastná. Děláte MTBS už dost dlouho, abyste se mohli trochu v gramatice vzdělat.
- na tento komentář reaguje miksteiner — #15
odpověz na tento komentářPřátelé omlouvám se všem, že jsme tento test vypustili z časových důvodů bez toho, aby ho před tím prošli naši korektoři. Buďte prosím občas shovívaví, nejsme dokonalí jazykovědci a ti co jsou, a pomáhají nám, aby naše texty byly prosté desítek chyb, které vyrábíme, se ke korekturám prostě nemohou dostat 24 hodin denně vždy ve chvíli, kdy bychom to potřebovali. Vydáváme několik článků denně od rána do večera a nejsme schopni je vždy připravovat s takovou časovou rezervou, která by umožnila 100% korekci chyb. Pokud nás chcete na chyby upozorňovat, budeme jedině rádi a budeme se snažit je co nejdříve opravit. Dělejte to prosím ale bez invektiv vůči redaktorům. Nikdo z nich není vystudovaný spisovatel a všichni raději trávíme čas v sedle, než v debatních fórech svou vlastní obhajobou. Díky za pochopení, toleranci a do budoucna snad i věcnou debatu :-)
- na tento komentář reaguje vr40 — #14
odpověz na tento komentářMTBS se asi k chybám nevyjádří ...?
odpověz na tento komentářCo na to říct? i Já jsem pár chybek v článku našel, ale neviděl bych to zas tak černě. Osobně musím říct, že asi není web, z těch které pravidelně navštěvuju, ve kterém bych občas nenašel nějakou tu chybu. Kdybych měl všechny přestet číst, tak bych pak nemusel mít vůbec internet :-) Takže hoši dík za další test, a příště si to alespoň jednou po sobě přečtěte než to vydáte, abyste ušetřili panu hibikerovi zbytešně strávený víkend u počítače :-).
odpověz na tento komentářodpověď na panzdenda — #9 Myslím že pan Veselý je dospělý člověk, který ale zapomíná na to, že psát na veřejný portál neznamená jen popsat pocity z jízdy, ale ovládat i rodný jazyk. Ale on to je spíše problém majitelů portálu, že to sem pustí. Tento test osobně považuji za největší pravopisnou tupost portálu MTBS!
odpověz na tento komentářZaujalo mě, že se redaktor Petan vyjádřil ke tvaru řídítek, ale prznění našeho rodného jazyka méně talentovaným autorem Pavlem Veselým nechal bez vysvětlení. Článek budí dojem, že ho psalo dysortografické dítě z prvního stupně základní školy a ne dospělý člověk. Samozřejmě, je možné, že Pavel Veselý je opravdu ještě malé dítě a za svoji poruchu nemůže. V tomto případě se mu omlouvám.
- na tento komentář reaguje hibiker — #10
odpověz na tento komentář... žádnou Taiwanskou formu kterou by jste našly ...
pardon v této větě tři chyby:-) už z toho taky blbnu:-)
odpověz na tento komentář... jakým by správný gravel stroj měl být Kopřivničtí vypořádali...
Toto je jen sedm slov ve kterých jsou tři šílené pravopisné chyby:-)
To se opravdu jen tak nikde nevidí!
odpověz na tento komentář... jakým by správný gravel stroj měl být Kopřivničtí vypořádali...
... žádnou Taiwanskou formu kterou by jste našly ...
... Ze středu pokračuje vzhůru sedová trubka ...
Tak tento test už je opravdová pravopisná arogance majitelů serveru MTBS. Kdysi byly pomocné školy, pak speciální a nyní se budou postižení a méně inteligentní žáci zařazovat do normálních tříd v rámci diskutované inkluze ...
Pan Petan se tu sice vyjádří k nastavení řídítek, ale k tomu, že má v jednom testu množství šílených chyb (ne překlapů)se raději nevyjádřil. Firmám které jim se půjčují kola na testy nevadí jakým způsobem se o kolech píše? Vždyť to je vizitka jejich kol. Nebo ty chyby nevidí ani pracovníci těch firem? Ten člověk, co to psal, vůbec netuší kam napsat a kam nenapsat ve větě čárku. Prostě někam čárku napíše a někam ne. Hlavně, aby tam nějaké čárky byly:-)
odpověz na tento komentářodpověď na MS — #4 Ano, máš pravdu, takto nastavená řídítka nejsou moc obvyklá, možná jsem je mohl o pár stupínků snížit pod úroveň představce, ale nic by to nezměnilo na poměrně strmém spodním úchopu, který na tomto kole využíváte opravdu minimálně. Většinou se při jízdě držíte dualů. Naše fotky malinko klamou, protože je na nich kolo prané lehce zespoda, nicméně i když se podíváte na katalogovou fotku X-Roadu (www.uperiorbikes.eu/cz/bikes/detail/281) tak zjistíte, že jsou prostě tato řídítka dole hodně strmá a snaha o narovnání by znamenala že by bylo nutné pak posunout páky více nahoru, přemotat omotávky atd. a ve výsledku byste zjistili, že pro jízdu je stejně lepší původní setup...
odpověz na tento komentářA co ty řidítka? Vyhnutý ven je dneska běžný,ale takhle nahoru se jen tak nevidí:-D
- na tento komentář reaguje petan — #5
odpověz na tento komentářJe to jazykový masakr, tentokrát to opravdu bije do očí. Těžko se hledá jediná věta, ve které by nebyla pravopisná chyba.
odpověz na tento komentářkomentář byl smazán
odpověz na tento komentářkomentář byl smazán
odpověz na tento komentář