Naším redakčním testem tentokráte prošla horká novinka od firmy Trek, celoodpružený 29" XC model Top Fuel...
Modelová řada kol Top Fuel je u firmy Trek již od svého zrodu prezentována jako závodní speciál, který pomyslně poměřuje síly s Epicem, Scalpelem, Sparkem a mnohými dalšími XC celoodpruženými koly. Zástupce v našem testu se pyšní označením 9.8 SL a tím nám výrobce říká, že jde o druhou nejlepší specifikaci modelu Top Fuel.
Nejvyšší z nabídky, model 9.9 SL, se může pochlubit jen lepší vidlicí, karbonovými koly a celokarbonovou zadní stavbou. Zbytek kola mají tyto modely identický, a to včetně tlumiče i použitých technologií.
Hlavní rámový trojúhelník je vyroben z uhlíkové skořepiny OCLV s vlastním označením Mountain, která, jak výrobce uvádí, má být odolnější vůči vnějším vlivům vyskytujících se v terénu. Při výrobě zadní stavby vsadil Trek na kombinaci karbonu (horní vzpěry) a osvědčenou hliníkovou slitinu (spodní vzpěry) a osadil ji vlastní osou ABP, která drží v rámu zadní náboj. Navíc ve verzi s 29" koly je tato osa rozšířena na tzv. Boost standard o šířce 148mm.
Tlumič Rock Shox Monarch XX je spojen se zadní stavbou vahadlem z jednoho kusu EVO-link. Dolní čep tlumiče je opět umístěn na zadní stavbě, ale před hlavním čepem. Toto plovoucí uchycení Trek pojmenovává Full-Floater a virtuálně prodlužuje chod tlumiče.
Jednou z úplných novinek tohoto modelu je Mino-link, což je excentrická vložka ve vahadle, díky níž lze měnit výšku šlapacího středu o 10 mm a zároveň hlavový úhel o půl stupně.
Dnes již zcela samozřejmé vedení bowdenů vnitřkem rámu řeší technologie Microtruss, která zajišťuje jejich přesné vedení. Control Freak se stará o správné vyvedení kabeláže a bowdenů zpět z rámu. Kónická hlavová trubka E2 spolu s G2 geometrií nám jen potvrzuje, že se skutečně jedná o Treka.
Takto našlapaný rám vlastními technologiemi doplňuje neméně vyspělá vidlice. Konkrétně se jedná o model SID XX od firmy Rock Shox, který má zvětšený off-set dle G2 geometrie a navíc je stejně jako zadní stavba připraven pro relativně nový standard nábojů Boost 110, kde je 15 mm osa natažena na standardní délku 20 mm os, tedy na 110 mm. Zde se sluší podotknout, že obě pružící jednotky lze najednou zamknout jedním hydraulickým dálkovým ovladačem.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na vr40 — #6 Já to chápu tak, že testovali více dní a že byly pokaždé jiné podmínky. Jednou vymrzlo, podruhé nasněžíno ...
odpověz na tento komentář1. Výhoda vyjetých a aktuálně i parádně vyzmrzlých stop ze včerejšího dne mi dovoluje si první sjezd užít na sto procent. Reakce kola na změnu směru při kličkování mezi stromy, kterými se klikatí první čast trailu, byla znamenitá.
2. Co víc si přát? Dnes snad jedině pláště s agresivnějším dezénem. Pláště Bontrager XR1 jsou určené pro suchý a tvrdý povrch a na sněhu jsou jednoznačně největší slabinou.
Ten člověk testoval kolo na promrzlém sněhu na suchých pláštích:-) Také proto si tak trochu protiřečí (VIZ body 1 a 2). Co to je za týpka? Nemáte tam opravdu někoho, kdo je chopen napsat slušný test bez nesmyslů?
- na tento komentář reaguje Jitu — #7
odpověz na tento komentářKde jste to testovali? U nás sníh neleží už dva měsíce. :-)
odpověz na tento komentářodpověď na Jan Burdík — #3 díky, opraveno :)
odpověz na tento komentářObouch - obou
promzrlé - promrzlé.
(stránka #4)
Jinak díky za hezký článek :-)
- na tento komentář reaguje Lucka — #4
odpověz na tento komentářodpověď na Babaja — #1 A čtvrtou kapitolu tohoto článku jsi četl?
odpověz na tento komentářZase budu remcat, ale pod testem si představuju, že se na tom kole někdo povozí a napíše pocity!!!!! Tohle je jen přepis něčeho, co do najdu na netu!!! Mám pocit, že z Vás "redaktrorů" nikdo na kole nejezdí.Konec, Bajku zdar!!!
- na tento komentář reaguje erik_cely — #2
odpověz na tento komentář