Trek Supercaliber poprvé odmaskován na MS

Dlouhé měsíce se vášnivě diskutuje o tom, co Trek maskuje pod černým ochranným pláštíkem, kterým zakrývá část horní rámové trubky svých továrních závodních biků...

Autor: Petr Bureš
Foto: Michal Červený & Petr Bureš
Trek Supercaliber poprvé odmaskován na MS

Prakticky celou letošní sezonu se závodnice továrního týmu Trek v čele s Jolandou proháněly na novém odpruženém hardtailu, který byl však částečně maskován. Podrobnosti o něm ovšem Trek dlouhodobě úzkostlivě střežil.

Hned po oficiálním představení nové generace celoodpruženého Top Fuelu bylo však jasné, že nový bike zřejmě převezme pomyslné žezlo vládce moderního X-Country kola, protože ačkoliv to podle vizáže vypadalo na to, že půjde o hardtail, jeho maskování přitom nezapíralo spodní čep zadní stavby, což jen potvrzovalo přítomnost pružení v horní části.

Důraz na co nejlehčí konstrukci, spojenou s minimem nutného materiálu a spolu s ní i minimalistický zdvih zadní stavby, který však mnohonásobně překračuje možnosti flexibilní funkce Isospeedu, technologie, která je použita na několika modelech včetně dosavadního Procaliberu, vedl Trek k rozhodnutí, přijít se zcela novou koncepcí odpružení zadního kola.

Princip fungování nového modelu, který se bude alespoň podle odmaskovaných týmových kol jmenovat Supercaliber, spočívá v ověřeném systému zeropivot, vycházejícího z přepákovaného jednočepu a disponujícího flexibilní zadní stavbou z jediného kusu. Trek zde ovšem navíc ještě do zadní stavby integroval i speciální tlumič, o němž prozatím můžeme říct pouze to, že ho dodává americký Fox a že jde o specifické prstencové řešení, jehož funkci lze ovládat dálkově z řídítek.

Nenápadné odmaskování nového modelu svědčí o tom, že k jeho oficiálnímu představení dojde zřejmě zanedlouho. Důvodů, proč Trek s odhalením takto dlouho čekal, je údajně několik. Jedním z nich mělo být i protahující se patentové řízení a spolu s ním i několik nutných certifikací, potřebných k rozjetí sériové výroby tohoto modelu.

Příchod nového modelu, který se bude pohybovat na pomezí hardtailu a fullu, pak uzavře inovační cyklus modelových řad "...Caliber", ze kterých zcela vypadne prostý karbonový rám a zůstanou zde pouze Pro Calibery s Isospeedem, hliníkové hardtaily X-Caliber a na vrcholu nabídky se nově usadí tento nový Supercaliber.

Detailní informace údajně již brzy... www.trekbikes.com.

Trek Supercaliber poprvé bez maskování
Trek Supercaliber poprvé bez maskování
Trek Supercaliber poprvé bez maskování
Trek Supercaliber poprvé bez maskování
Trek Supercaliber poprvé bez maskování
Trek Supercaliber poprvé bez maskování
Trek Supercaliber poprvé bez maskování

Přečteno - 19332x Tagy: trek tech2020
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Týmy a klubyJako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
    Jako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
  2. TechnikaFotogalerie: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
    Fotogalerie: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
  3. Testy - RecenzeTEST: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
    TEST: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
  4. Tech newsTrek přichází s dvěma novými modely Rail+ a Powerfly+
    Trek přichází s dvěma novými modely Rail+ a Powerfly+
  5. TechnikaFotogalerie: Trek Rally WaveCel
    Fotogalerie: Trek Rally WaveCel
  6. DoplňkyTEST: Helma Trek Rally WaveCel
    TEST: Helma Trek Rally WaveCel

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #10 LiborD - vloženo: 06.09.2019 v 11:19:12

    odpověď na Jirka Stratil — #8 Jen opravdu vyjímečně vstupují do diskuzí, ale tady mi to nedá. Jezdím druhým rokem Exceed SL, vážím 85 kg a ve sjezdech na závodech mu fakt nakládám. A zatím úplně bez problémů a to jsem z těch subtilních vzpěr zadní stavby měl trochu strach. Jediná nevýhoda je, že když člověk potřebuje nějakou drobnost, jako patky, krytky a podobný věci, který jsou přímo pouze Canyon, tak to trvá a poštovný z Německa taky není úplně zadarmo.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #9 rotik - vloženo: 05.09.2019 v 15:50:40

    odpověď na Jirka Stratil — #8 Můžeš uvést který model a ročník? Zajímalo by mě to.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #8 Jirka Stratil - vloženo: 05.09.2019 v 14:09:59

    odpověď na rotik — #7 2x prasknuta zadni stavba. A co je nejvtipnejsi i treti je konstrukcne stejna. To uz mi bylo prakticky k smichu

    1. na tento komentář reaguje rotik — #9
    2. na tento komentář reaguje LiborD — #10
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #7 rotik - vloženo: 05.09.2019 v 11:26:28

    odpověď na Jirka Stratil — #3 Pokud nepíšeš na základě konkrétní/vlastní zkušenosti, tak je to jen blábol. Znám dost lidí, kteří Canyony jezdí a nic takového se neděje. Dneska je běžné v diskuzích, že se právě tyto značky cíleně haní, protože nenažrancům jako např. Spešl, který ani na kolo za 100k nedá karbonovou sedlovku, to odvádí zákazníky.

    1. na tento komentář reaguje Jirka Stratil — #8
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #6 rotik - vloženo: 05.09.2019 v 11:22:17

    odpověď na Slowhand — #1 Jj, souhlas. Nenažranost některých koncernů/značek v bikovém průmyslu je neuvěřitelná, tohle je pěkný příklad. Problém je, že to lidi kupují, protože když na prodejnu přichází hromada lidí z ulice, kteří o kolech nic neví a chtějí se i ukázat, že na to mají, tak ani neřeší, jestli za tu vatu dostávají adekvátní hodnotu. Prostě tomu nerozumí, mají to na ozdobu a za chvilku zjistí, že je to vlastně ani nebaví. Pak se nemůžeme divit, že např. cyklobazar je přeplněný inzeráty na prodej top kol ve stáří cca 1 rok. Naštěstí jsou ještě pořád značky, mezi nimi i ten Canyon, které nabízí dobrý poměr cena/výkon. Právě taky začínám pokukovat po novém kole, ale jasné, že např. Cannondale to nebude. Navíc často tyto topovky mají specifická technická řešení, jejichž servis je brutus drahý a jezdí se tam často. Ale o tom se tady samozřejmě nedočteme, valí se jen marketing, jak je to všechno super. Je potřeba si uvědomit, že závoďáci, to mají všechno jako spotřební materiál a vymění si cokoliv, jak často je potřeba, ale pro normálního smrtelníka je to nepoužitelné. Pro mě je hlavní poměr cena/výkon a pak především spolehlivost. Chci trénovat a závodit a ne mít kolo věčně rozebrané, nebo na něm furt něco platit za výměnu opakovaně se vysírajících dílů.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #5 zirecek - vloženo: 04.09.2019 v 22:14:58

    Máš vlastní zkušenosti nebo jen recykluješ internetové diskuze?

    Zákaznický servis v pohodě, na vše mi odpověděli následující den. Informace o geometrii jsou pro mne důležité, tím nemyslím 5 délkových rozměrů a dva úhly... Všechny kola všech velikých značek se vozí v krabicích.

    Každému dle chuti, někdo raději jiné značky.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #4 Jirka Stratil - vloženo: 04.09.2019 v 22:00:23

    odpověď na Jirka Stratil — #3 ob"i"ty proboha

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #3 Jirka Stratil - vloženo: 04.09.2019 v 21:58:45

    Dostupnost informaci o jednotlivych modeleech? To je rozhodovaci kriterium? No pokud chces kolo obyte jiz po rozbaleni, nefungujici zakaznicky servis a natahovani samozrejme muzes si kvuki informacim vybrat i canyon

    1. na tento komentář reaguje Jirka Stratil — #4
    2. na tento komentář reaguje rotik — #7
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #2 zirecek - vloženo: 04.09.2019 v 21:42:07

    Středně znalý uvažující biker si vybere například značku Canyon. Stačí si projít ceny na webu a dostupnost informací o jednotlivých modelech. Už jen dostupnost a podrobnost informací o geometrii kola jednotlivých značek o něčem vypovídá. Mně se líbí jeden HT Trek, ale ta cena je brutální i pro doživotní záruku na rám.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #1 Slowhand - vloženo: 04.09.2019 v 21:18:38

    Před několika lety při televizním rozhovoru mechanik Jardy Kulhavého prohlásil, že trendy u horských kol určují značky Specialized, BMC a Trek. Dnes tam určitě patří minimálně Cannondale, Scott a Canyon. Nastavené ceny některých značek jsou ale trochu mimo realitu. Začínám pokukovat po novém kole, proto jsem zavítal na stránky Treku. Model Top Fuel 9.8 osazený Sramem GX a brzdami Shimano SLX za cenu 145.000,-Kč, to jako vážně? Nejdříve jsem myslel, že je to nějaký vtip, ale asi není. Vždyť takové kolo si může koupit jenom fanatický vyznavač Treku.

    1. na tento komentář reaguje rotik — #6
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744