Také v německém Koblenzi již mají dávno jasno, jaké novinky představí koncem měsíce na Eurobiku. Máme pro vás teď jejich malou ochutnávku...
Strive
Prvním modelem 2015, který Canyon představil již před několika měsíci, byl nový karbonový enduro stroj Strive CF. Bike, který mimo jiné jako první přináší novou technologii Shape Shifter, díky které lze měnit za jízdy zdvih a geometrii. Pouhým stiskem páčky tak přepínáte mezi 130 resp. 160 mm zdvihu, mezi 67,5° resp. 66° hlavového úhlu a současně posouváte výšku středu nad zemí o 20 mm.
Dosud se vědělo jen o high tech karbonové verzi, která sice dosahuje velmi nízké hmotnosti, ale cenovka hodně nad sto tisíc nepotěšila mnoho bikerů, kteří o podobném kole uvažují, ale nemohou investovat tolik financí.
Strive AL
Logický krok byl tedy představit hliníkové provední tohoto enduro rámu, které sice přidá pár deka hmotnosti, ale jeho ceny by měly spadnout pod stotisícovou hranici.
Hliníkový Strive jinak disponuje vším tím, co bylo představeno u karbonového modelu včetně vnitřního vedení lanek, gumové ochrany spodní části rámu, nebo možnosti volit mezi dvěma odlišně pojatými geometriemi - základní a Race variantou, které se od sebe liší především rozdílnou délkou rámu.
Spectral CF
Druhou velkou novinkou, která je nachystána na příští rok, je karbonová verze dosud pouze alu modelu Spectral. Jde o bike se 140 mm zdvihu určený pro běžné allmountain ježdění, který se dosud nabízí ve dvou modifikacích a to buď jako 29" nebo 27,5".
Karbonový rám prozatím dostává pouze 27,5" provedení, s tím, že půjde zřejmě o nejlehčí allmountain kolo v nabídce, protože samotný rám váží pouhých 1900 g.
Nechybí na něm ani příprava pro osazení elektronickým systémam řazení XTR Di2 s integrovanou baterií. Rám je samozřejmě připravený také na vnitřní vedení sedlovky Rock Shox Reverb Stealth a podle dostupných fotek to vypadá, že Canyon rozšířil spolupráci s koncernem Sram a kromě vidlic a tlumičů začíná více osazovat také zapletená kola Roam.
Kromě nového karbonováho rámu se malé změny dočkal také hliníkový bike. Pro zlepšení jeho jízdních vlastností bya protažena jeho přední část a současně s tím zkrácen představec. Nově budou také hliníkové modely k dispozici ve velikosti XL.
Dude CF
Obrovský boom "sněžných" kol se superširokými plášti se nemohl nedotknout ani firmy Canyon. Zajímavým přírůstkem v této kategorii tak bude karbonový model Dude, který je osazený 4,8" superširokými plášti a poskládaný na 1550 g lehkém karbonovém rámu. Patky tohoto rámu jsou posuvné kvůli tomu aby se daly ideálně kombinovat dvě šíře plášťů - základní 4" a širší 4,8".
Zatímco model Dude je osazen odpruženou vidlicí Rock Shox, tak jeho kolega Rude bude mít v rámu nasazenu pevnou karbonovou vidlici s QR 15 přední pevnou osou. Na vývoji nových speciálních ráfků spolupracoval Canyon přímo se švýcarskou firmou DT Swiss.
Podle osazení budou k dispozici celkem čtyři varianty a bike bude nabízen ve velikostech S, M a L.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na xtrail — #7 Jestli ono to nebude tak, že kolo v Canyonu je sice skladem, ale v "surovém stavu", takže nestačí ho pouze vzít a dát přepravci, ale napřed vyndat, sestavit, seřídit, potom znovu sundat řídítka a kola a poskládat do krabice, a až potom dát přepravci..? A v tom frmolu, co tam teď určitě mají - před uvedením nové kolekce, mně přijde dodací lhůta 10 - 14 dní celkem v pohodě. Kolik kol za den vyexpeduje Štěrba a kolik Canyon?
U Canyona nemám slevy ani za ně nějak nelobuju, ale možná je dobré se nad tímto zamyslet. A když se někomu obchodní model a podmínky nelíbí, nic mu přece nebrání nakoupit jinde, že...
odpověz na tento komentářNa kola jako dostupná skladem je dodací lhůty 10 až 14 dnů? To máte ty sklady někde na Aljašce, ne? :-) Žádné zastoupení tu není. Na výstavě nám říkali že tu je jen jeden člověk doma s počítačem a sklady jsou v Německu.
Když jsem loni na podzim pro přítelkyni objednával u Štěrby kolo skladem, tak jsem ho měl doma druhý den! Například...
- na tento komentář reaguje Michal Tihlařík — #8
odpověz na tento komentářodpověď na Tomáš - Canyon — #5 Nechci tady rozebíral celou mailovou komunikaci. Každopádně první termín podle smlouvy dodržen nebyl druhý termín odeslání kola je nejpozději v 34.týdnu. Jak říkáte po odeslání je kolo doručeno zpravidla do 2 dnů takže nejpozději bych měl mít kolo 26.8. Těším se a termín kdy mě kola dorazilo sem pro info dodám.
odpověz na tento komentářodpověď na sat21 — #4 Chtěl bych reagovat na komentář sat21:
Zpoždění z důvodu velkého vytížení výroby je bohužel pravda, ale netýká se všech objednávek a určitě jsme o něm dříve nevěděli, jinak bychom vám dali zprávu samozřejmě dřív.
Nabídli jsme vám vrácení peněz, pokud by jste nechtěl čekat, což jste odmítl.
Na kola, která jsou dostupná jako skladem je dodací lhůta také 10-14 dní.
- na tento komentář reaguje sat21 — #6
odpověz na tento komentářpříjemný článek, ale pro mě tak trochu o ničem, čekám totiž :-) na objednané a zaplacené kolo CANYON Grand FC SL 7.9, ale asi se ho jen, tak nedočkám. Termín odeslání byl posunut z 32.týdne na 34 z důvodu velkého vytížení linek.
Kolo bylo objednáno 10.července a mělo být odesláno dle smlouvy nejpozději do 12.8 tady dost času na to naplánovat výrobu.
Za seriózní bych považoval oznámení o posunu termínu ještě před zaplacení požadované částky. Oznámení změny termínu dodání
po zaplacení požadované částky je z mé strany neseriózní. Mimochodem na jejich webových stránkách je už cca 2týdny uvedeno,
že model v mojí velikosti je skladem. Vzhledem k doposud podanému vysvětlení od CANYONu to znamená, že obdobné problémy nastanou i u těch,
kteří si kolo objednají nyní. Tedy nejdřív platba a následně posunutí termínu. Přístup společnosti CANYON je hodně zvláštní a komunikace s českým zastoupením
o ničem.
- na tento komentář reaguje Tomáš - Canyon — #5
odpověz na tento komentářpříjemný článek, ale pro mě tak trochu o ničem, čekám totiž netrpělivě na nějakou informaci o Nerve CF
odpověz na tento komentářJe dobře, že si představní Nerve CF nechali na Eurobike a neřekli vše dopředu.
Myslím si, že představí Nerve CF se 120 mm jak ve 27, tak i ve 29 a jednoduše Spectral CF 29 nebude (nedávalo by smysl mít v karbonu 29 Luxe se 100 mm, Nerve se 110 mm a Spectral se 130 mm).
odpověz na tento komentářDoufám, že u toho fatbiku ještě trochu docentrujou zadní výplet, než to pustí ven ;-).
odpověz na tento komentář