E-biky budou mít svůj vlastní Světový pohár

UCI právě zveřejnila vznik seriálu SP e-biků! Má pět zastávek a startuje se už za necelé tři týdny v Monacu.... 

Autor: Jan Němec
Foto: Michal Červený
E-biky budou mít svůj vlastní Světový pohár


Vznik takového seriálu na sebe nenechal dlouho čekat. UCI zřejmě vyhodnotila loňské závody e-biků kladně a světlo světa spatří nový svěťák elektrokol. Nový seriál pěti závodů zahájí v termínu 6. - 7. března první kolo v Monaku a o sedm měsíců později, 2. – 3. října, zakončí seriál španělská Barcelona. Organizaci si vzalo pod patronaci sdružení WES - World E-Bike Series Management*.
 
Světová cyklistická federace UCI zařadila e-biky do svých regulí v roce 2018 a následující rok pak vznikla World E-bike Serie a byla součástí mezinárodního kalendáře UCI. Vše potom vygradovalo 28. srpna 2019 v kanadském Mont-Sainte-Anne, kde se v rámci světového šampionátu konalo také vůbec první mistrovství světa elektrokol pod hlavičkou UCI. /reportáž ZDE/

 

Alan Hatherly se stal prvním mistrem světa e-biků...


2020 UCI E-Mountain Bike Cross-country World Cup

6.-7.3.  Monaco
17.-18.4. Ascona-Locarno (SUI)
5.-6.6. Bologna (ITA)
11.-12.9. September: bude oznámeno
2.-3.10. Barcelona (ESP)

Více informací zde: www.worldebikeseries.com



 
"Zahájení UCI XCO Světového poháru e-biků představuje důležitý krok v rozvoji této disciplíny, a to nejen co se týče technického rozvoje, dosažitelného ve spolupráci s výrobci elektrokol, ale také při propagaci aktivity se slibnou budoucností. Díky horským kolům nabízejícím asistenci v podobě elektromotoru se horská cyklistika otevírá novému publiku a prokazuje, že je další aktivitou, která má co nabídnout například turistickým resortům," uvádí se ve svém oficiálním prohlášení UCI. 
 
UCI do svého kalendáře zařazuje neustále větší počet e-MTB akcí, jichž se nezřídka účastní i velká jména mountainbikingu, jakým je například dvojnásobný olympijský šampion a pětinásobný mistr světa Julien Absalon, trojnásobná medailistka z mistrovství světa  a bývalá juniorská mistryně světa Nathalie Schneitter či třeba bronzový biker na Olympijských hrách v Londýně a sedminásobný medailista ze Světového poháru UCI, Ital Marco Aurelio Fontana.

Na startu MS e-MTB stál i Jaroslav Kulhavý, nejen podle něj ale takové závodění do UCI nepatří...


 
Prezident UCI - David Lappartient: "Je mi velkým potěšením, že mohu odstartovat úvodní podnik UCI XCO Světového poháru e-biků a jsem nadšený, že při jeho pořádání se UCI může spolehnout na schopnosti a zkušenosti získané v rámci Světové e-bike série. Tato disciplína tak kromě mistrovství světa UCI získává také Světový pohár, a já jsem přesvědčen o tom, že segment e-MTB se bude dál rozvíjet nejen na úrovni elitních závodníků, ale také mezi amatéry a rekreačními cyklisty." 
 
Francesco Di Biase - zakladatel a generální ředitel společnosti WES: "Jsme velice rádi, že můžeme představit vůbec první podnik UCI XC Světového poháru E-MTB, na němž jsme ve spolupráci s Mezinárodní cyklistickou unií UCI usilovně pracovali v posledních několika letech. Doufáme, že tato prestižní soutěž povzbudí jak známé sportovce, tak mladé cyklisty, aby se v této fascinující disciplíně začali poměřovat s ostatními." 

*WES Management SARL (WES)
Společnost WES Management SARL se sídlem v Monaku byla založena v roce 2019 za účelem organizace a podpory prvního mezinárodního závodu, jehož se budou účastnit jezdci pouze na elektrifikovaných horských kolech. Myšlenkou společnosti WES je dostat se za hranice cyklistiky a nabídnout cyklistickému odvětví a jeho marketingu zajímavý nový formát udržitelné mobility. Společnost WES prosazuje horská elektrokola jako zábavnou volbu pro sportovce i amatéry, a horskou cykloturistiku jako katalyzátor podporující propagaci hostitelských lokací. WES je jednoduše vším, o čem je elektrifikovaná cyklistika.


 

Přečteno - 7995x Tagy: světový pohár elektro e-mtb
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Světový pohárStart světového poháru v cyklokrosu se blíží, 1. díl se jede v Antverpách
    Start světového poháru v cyklokrosu se blíží, 1. díl se jede v Antverpách
  2. ServisCanyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
    Canyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
  3. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  4. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  5. Tech newsSpecialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
    Specialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
  6. TechnikaFotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
    Fotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #15 Žvejk - vloženo: 23.02.2020 v 23:04:09

    Na motorce do lesa se taky nesmí, tak proč by se tam měli prohánět mraky elektrolenochů a ještě spousta načipovaných... Jasně pro ty starší ok, ale na Praděd přes Kotel taky lanovku nikdo nepostaví, aby se tam mohli dostat i len... :-) Only busines....

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #14 Atomik - vloženo: 21.02.2020 v 22:23:17

    odpověď na panzdenda — #7 Zase Tak tragické to není :)

    Je pravda, že 2/3 Mtb jsou e-biky, ale zase tam to nikdo neřeší na čem jede..

    Jinak proti EMtb nic nemám, ale neorganizoval bych v tom závody.

    Na Olympiádu se v brzkém době naštěstí nedostanou, takže zatím pohoda... :D

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #13 svabenic@gmail.com - vloženo: 21.02.2020 v 14:30:12

    odpověď na G23 — #12 Jo jo, je to slyšet z více míst. Nic proti hraní her, ale i-sporty se sportem definovaným jako fyzická aktivita přeci nemají mnoho společného. At' mají klidně vlastní i-lympiádu, pokud o to stojí. Pan baron Coubertin se musí obracet v hrobě:-(

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #12 G23 - vloženo: 21.02.2020 v 13:04:26

    odpověď na svabenic@gmail.com — #11 Asi ani nevíš, jak jsi blízko. Kejval, předseda ČOH, v rozhovoru pro Radiožurnál v minulém roce, říkal, že se přemýšlí o zařazení i-sportů na OH. Argument byl, že to dělá hodně lidí. Pak začne brek, že děti sedí u počítače a že je potřeba nějaké prašule od státu na podporu sportu...

    1. na tento komentář reaguje svabenic@gmail.com — #13
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #11 svabenic@gmail.com - vloženo: 21.02.2020 v 12:50:07

    Tak světový pohár e-biků, hmm...Další krok bude, že e-biky nahradí i-biky, bude se soutěžit pěkně u obrazovky:-)

    1. na tento komentář reaguje G23 — #12
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #10 karel.neugebauer.7 - vloženo: 21.02.2020 v 12:46:15

    Nic proti elektrokolům. Ale kolo to není. Kolo je prostředek poháněny vlastní silou. Má to motor tak to má řešit DORNA a ne UCI. UCI se do toho nemělo vůbec srát. Takhle to jde do sraček.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #9 Honza S. - vloženo: 21.02.2020 v 11:49:56

    Ono hodně záleží, jak to pánové z UCI/WES pojmou. Pokud ty tratě budou v enduro stylu (tj. prudké výjezdy i sjezdy, aby se uplatnil potenciál těch kol) a budou mít minimálně 70 km (aby všichni měli jistotu, že jim během závodu klekne baterka), tak to bude pecka. :-)

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #8 G23 - vloženo: 21.02.2020 v 11:42:36

    To bude seriál jen pro silné chlapi. :-) Nosit v cíli elektro moped nad hlavou není pro hubené zesláblé cyklisty, to je pro pořádné silné elektrikáře! :-) .-) Jinak elektro mopedy pro turisty ok, sportovní nářadí = svět se zbláznil! Pro ty závodní elektrikáře, moped je správný název pro tato zařízení! Znamená to totiž motor + pedál...

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #7 panzdenda - vloženo: 21.02.2020 v 11:10:13

    odpověď na mamut69 — #5 Neplete se. Stačí popojet kousek na jihozápad do Alp. Bezmotorové bajky se používají snad už jen v bikeparcích, kdy se člověk nahoru veze lanovkou. Jinak jen a pouze motor. Pokud náhodou jede někdo bez motoru, je to v drtivé většině případů cizinec (obvykle Čech) :-).

    1. na tento komentář reaguje Atomik — #14
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #6 rotik - vloženo: 21.02.2020 v 10:09:42

    odpověď na zirecek — #2 Ano, přesně tak. Vivat elektrokola a vůbec alektrifikace všeho. Já nepochybuji, že to bude mít dokonce více diváků než klasické biky, je to jistě populárnější!

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #5 mamut69 - vloženo: 21.02.2020 v 09:43:04

    odpověď na zirecek — #2 naštěstí se pleteš a já mám kolem sebe spoustu cyklistu a nikdo z nich si nepomáhá elektrikou. Narozdíl od táty, ketrému je 71 a tady vidím smysl elektrokola. Ted budu jedno pořizovat manželce po těžké nemoci.

    1. na tento komentář reaguje panzdenda — #7
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #4 Babaja - vloženo: 21.02.2020 v 09:31:43

    Ta elektrifikovaná cyklistika na konci toho článu tomu cirkusu dočista nasadila korunu :-)

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #3 Žvejk - vloženo: 20.02.2020 v 20:09:57

    závody pro 55+ Ok, jinak nesmysl...

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #2 zirecek - vloženo: 20.02.2020 v 18:09:41

    Super věc, konečně se UCI rozhoupala! Už to mělo být tak před dvěma roky. Už se těším na reporty na MTBS a TV přenosy. Klasická kola jsou mrtvá, ať žijí e-biky.

    1. na tento komentář reaguje mamut69 — #5
    2. na tento komentář reaguje rotik — #6
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #1 villeposti@volny.cz - vloženo: 20.02.2020 v 17:39:14

    E-bike je určitě dobrá věc. Ale svěťák??? To snad ne...

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744