Firma 2Bullets testuje regulaci tlaku v pneumatikách gravel biků ovládanou z řídítek

Konečně! Izraelští inženýři testují speciální nábu umožňující regulaci tlaku v pneumatikách, ideální pro gravel biky...

Autor: Petr Pražák
Firma 2Bullets testuje regulaci tlaku v pneumatikách gravel biků ovládanou z řídítek


S nástupem elektronického řazení se otevírají možnosti pro použití dalšího bezdrátově ovládaného příslušenství. Tím může být i novinka v podobě náboje pro zapletená kola, který umožňuje regulaci tlaku vzduchu v pneumatice podle potřeb jezdce. Jako "startUp" ji představila izraelská firma 2Bullets.

Novinka je primárně určená pro gravelová kola, kdy se využívají různé tlaky při jízdě po asfaltu a v terénu. Při nájezdu do terénu tlak snížíte, při návratu na silnici jej zase zvýšíte – a to vše bez zastavování, ručního upouštění vzduchu a následného dofukování hustilkou.

A jak takový systém vypadá? Uvnitř náboje s oversize přírubou se nachází uzavřený jednokomorový systém s elektromagnetickým pístem. Při snižování tlaku se vzduch vypustí z pneumatiky přes dutý drát do prázdné komory. Při zvyšování tlaku se tentýž vzduch pohybem pístu přečerpá zpátky do pneumatiky. To je princip první verze, která umožňuje pouze omezený rozsah úprav tlaku - vzduch o konstantním objemu se pohybuje v uzavřeném systému a snížení tlaku je limitováno objemem vzduchové komory náboje.

Druhá verze PLUS je zajímavější – po přečerpání vzduchu z náboje dojde k uzavření přechodové klapky a do komory se přes další klapku -podtlakovou - nasaje vzduch z atmosféry. Následně je pístem rychle stlačen a dopraven do pneumatiky. Tento proces se opakuje až do dosažení požadovaného tlaku.

Veškeré ovládání pak probíhá přes řídící jednotku na řídítkách (verze PLUS, umožňující nastavení tlaku až v šesti krocích) nebo jednoduše dvoupolohovou páčkou, která pracuje s objemem nábojové komory. Prototypové zařízení je vybaveno dálkově ovládaným elektromagnetickým pístem, jehož činnost zajišťuje dobíjecí Li-Pol baterie. Ve vývoji je pak i varianta mechanická, kdy dochází ke stlačení pístu rotací - odstředivou silou - náboje při jízdě.

Kromě náboje bude potřeba i speciálních nebo alespoň upravených ráfků. Zařízení je samozřejmě určeno výlučně pro bezdušové systémy.

Výrobek je zatím v testovací fázi prvních prototypů. Vše ale vypadá velice nadějně, inženýři z 2Bullets redakci MTBS.cz slíbili, že když vše dobře dopadne, budeme moci vyzkoušet systém jako jedni z prvních na světě.

Přečteno - 9291x Tagy: gravel 2bullets
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzePrvní dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
    První dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
  2. Ostatní závodyPetr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
    Petr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
  3. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  4. Ostatní závodyMS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu
    MS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu
  5. Tech newsCanyon Grizl:ON, nový gravel hladový po dobrodružství
    Canyon Grizl:ON, nový gravel hladový po dobrodružství
  6. DoplňkyPřichází dostupnější Campagnolo Ekar GT
    Přichází dostupnější Campagnolo Ekar GT

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 Tommy_25 - vloženo: 01.04.2021 v 10:42:45

    Ještě že je dnes 01.04.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 Luboš Oubrecht - vloženo: 01.04.2021 v 07:56:20

    To jako, že je dnes 1. Apríl? :-)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744