Pidcock a Prévot světovými šampiony, Cink 17., Čábelická 33.

Pauline Ferrand-Prévot úspěšně obhájila duhový trikot i v cross - country, Pidcock elitním mistrem světa v XCO poprvé...

Autor: Tomáš Ježek
Foto: Jan Němec, Michal Červený
Pidcock a Prévot světovými šampiony, Cink 17., Čábelická 33.

Novopečenými světovými šampiony v cross - country se v elitních kategoriích stali Tom Pidcock (GBR) a Pauline Ferrand-Prévot (FRA). Týmový kolegové z britského celku Ineos Grenadiers suverénně ovládli své závody a neohroženě zvedli ruce nad hlavu. Nejlepším Čechem byl v mužích Ondřej Cink na 17. pozici, v ženách byla 33. Jitka Čábelická.


Domácím fanouškům udělal samozřejmě největší radost triumf Brita Pidcocka

Glentress Forest bylo v sobotu svědkem historických momentů horských kol. Pauline Ferrand-Prévot vybojovala čtvrtý titul v kategorii elitních žen, první získal Tom Pidcock a pomalu se blíží svému snu - stát se světovým šampionem ve třech disciplínách. Nyní už mu chybí "pouze" duhový dres ze silnice.

Ve 12:30 SEČ se na start postavily elitní ženy s jednou českou závodnicí na startu - Jitkou Čábelickou. Ta závod dokončila na 33. pozici: "Jsem z toho rozpačitá. Špatně jsem odstartovala, nejelo se mi dobře v kopci a nechytlo se to. Bylo to takový utrápený, nešlo mi zrychlit. Nevím, jak to hodnotit. Je to částečně zklamání, ale na to, jak jsem se cítila, to jde," řekla v cíli Jitka.


Jitka Čábelická

Přesuňme se ale k souboji o duhový trikot. Největší favoritkou závodu byla dvacetiletá závodnice z Nizozemska Puck Pieterse, královna letošní sezony. V zaváděcím kole se pohybovala na medailových pozicích po boku Loany Lecomte (FRA) či Alessandry Keller (SUI), naopak špatný start měla pozdější vítězka Prévot. Ta se ovšem nenechala ničím rozhodit a brzy byla blízko čela.


Loana Lecomte

V prvním řádném okruhu z celkových šesti se podařilo odpoutat Loaně Lecomte, Pieterse naopak překvapivě ztrácela. Pauline Ferrand-Prévot se ale nechala atakem soupeřky rozhodit, brzy ji dojela a hned v druhém kole atakovala. Od té doby by se závod dal považovat za rozhodnutý. Mezi Prévot a Lecomte se postupně vytvořila mezera přes jednu minutu, o bronzu ale nebylo stále rozhodnuto.

Pauline Ferrand-Prévot

Bronzovou medaili se pokoušela urvat Italka Martina Berta Či Alessandra Keller, Puck si ale třetí místo hlídala. Pak se ovšem ze zadních pozic přiřítila její vrstevnice Mona Mitterwallner z Rakouska a spolu svedly souboj do posledních metrů. Mezitím, co Pauline zvedla ruce nad hlavu a stihla se v cíli obejmout s druhou jezdkyní v cíli Loanou Lecomte, Mitterwallner s Pieterse se rvaly o bronz. V jednu chvíli už to vypadalo, že bronz poputuje do Rakouska, Pieterse se ale vzchopila a těsně před cílem urvala "aspoň" bronzovou medaili.

Nejopěvovanější jezdkyní v cíli byla ale samozřejmě vítězka: "Neměla jsem dobrý start, ale věděla jsem, že musím zůstat v klidu. Závod byl dost těžký a nejezdilo se mi tu moc dobře před závody, ale po short tracku se to obrátilo. Dnes jsem měla jasný cíl - jet naplno v kopcích a regenerovat ze sjezdu. Cítila jsem se dobře a všechno se sešlo, snažila jsem se nedělat chyby a jsem ráda, že to vyšlo," okomentovala závod Pauline, jež byla jednou z mála jezdkyň, která závod absolvovala na hardtailu.

Nejsmutnější jezdkyní v cíli byla naopak Mona Mitterwallner, jež jela předposlední kolo o 11 vteřin rychleji než Pauline a dle svých slov se vystřílela. Cyklokrosové vicemistryni světa nebyla schopna ujet natolik, aby si vytvořila dostatečný náskok, v posledním kole už jí chyběly síly a Puck Pieterse po stříbru z short tracku přidala do své sbírky i bronz z cross country. "Tradičně jsem neměla ideální start a musela jsem si to dojíždět. Snažila jsem se rozhodnout už v předposledním kole, ale Puck byla silnější, já už jsem v posledním kole neměla nohy," řekla Mona.

Mona Mitterwallner

V 16:30 přišel na řadu vrchol sobotního programu - závod elitních mužů. Zraky fanoušků se upíraly na souboj tradičních bikerů v čele s Ninem Schurterem (SUI), desetinásobným světovým šampionem proti univerzálům v podobě Toma Pidcocka s Mathieu van der Poelem (NED). Nizozemec se ovšem v závodě dlouho neudržel, hned v zaváděcím okruhu se poroučel k zemi v pravotočivé zatáčce před cílem a ze závodu odstoupil...

Start elitních mužů

Smůlu měl hned na startu také český jezdec Marek Rauchfuss, který z úvodní roviny odjížděl na poslední pozici. Jeden ze soupeřů mu najel do zadního kola a Markovi spadl řetěz, který musel nasazovat. Závod ale nevzdal a do cíle dojel na 69. pozici.

Smolný moment Marka Rauchfusse

Na čele se v úvodních okruzích vytvořila skupina s Alanem Hatherlym (RSA), Jordanem Sarrouem (FRA) a Ninem Schurterem (SUI). Z páté řady startoval Tom Pidcock a snažil se co nejrychleji prokousat do čela. Ve druhém okruhu se první cíl Britovi splnil, Schurter ale na nic nečekal, rodáka z Leedsu nenechal odpočinout a ihned nastoupil. Jako první ze skupiny vypadl Francouz, dalším jezdcem, který se v souboji o zlato neudržel, byl Hatherly a Pidcock tak zůstal na čele se Schurterem sám. Ten dobře věděl, že s ním musí vydržet do technických pasáží, Pidcock ale na nic nečekal a několikrát si švýcarskou legendu otestoval. Několik ataků dokázal Schurter ustát, v předposledním kole už toho na něj ale bylo moc a Pidcock se na čele ocitl osamocen.

Tom Pidcock se stal prvním bikerem ze Spojeného království, který vybojoval duhový trikot v cross - country mezi elitními muži

Ze zadních pozic se navíc přibližoval světový šampion v short tracku Samuel Gaze (NZL) s Victorem Koretzkym (FRA), kteří postupně pohltili Hatherlyho či Rumuna Vlada Dascalu. V předposledním kole se dokonce Gazovi podařilo dojet i Schurtera a brzy ho utrhl.

Tom Pidcock si dojel pro suverénní vítězství a přidal další titul světového šampiona, za ním dojel na druhé pozici Samuel Gaze a na třetím místě dojel desetinásobný mistr světa Nino Schurter.

Pódium elitních mužů

Tom Pidcock se po vyhlášení vydal na tribunu mezi fanoušky a působil dojatě

Nejlepším Čechem v cíli byl na 17. pozici Ondřej Cink: "Bylo to těžký, myslím si, že můžu být spokojenej. Po nemoci zase byla nulová příprava. Člověk by měl být na tenhle závod připravený na 100 %, ale to já nebyl. Snažil jsem se, ale na víc to nedalo. Jel jsem tam v kontaktu, ale chybí mi trénink. Ve finále jsem ale spokojenej," okomentoval závod Ondřej.


Ondřej Cink

Další čeští jezdci dojeli následovně: 70. byl Lukáš Kobes a na 74. pozici byl klasifikován Jan Škarnitzl. Nesmíme také zapomenout zmínit slovenskou legendu Petera Sagana, který do cíle dorazil na 63. pozici. Se závodem ale spokojen nebyl: "Čekal jsem, že to bude lepší, ale nedá se nic dělat. Výsledek je to špatný, ale závod jsem si užil. Nyní mě čeká ještě několik závodů na silničním kole a pak už se vrhnu naplno na biky," sdělil v cíli Peter.

MS MTB Glasgow -Výsledky XCO 

Ženy
1. Pauline Férrand-Prevot (FRA) 1:24:14
2. Loana Lecomte (FRA) +1:14
3. Puck Pieterse (NED) +1:27
4. Mona Mitterwallner (AUT) +1:31
5. Alessandra Keller (SUI)  +2:23
...
33. Jitka Čábelická +9:42

Kompletní výsledky ZDE

Muži
1. Tom Pidcock (GBR) 1:22:09
2. Samuel Gaze (NZL) +0:19
3. Nino Schurter (SUI) +0:34
4. Victor Koretzky (FRA) +0:43
5. Vlad Dascalu (ROU) +0:54
...
17. Ondřej Cink +2:45
69. Marek Rauchfuss +8:31
70. Lukáš Kobes +9:04
74. Jan Škarnitzl -1 kolo

Kompletní výsledky ZDE

 


 
%pagebreak(Fotogalerie)%

 

Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite
Mistrovství světa MTB 2023 - Glasgow - XCO Elite

 

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Mistrovství světaMS MTB 2025: potvrzené termíny, šampionát s 8 disciplínami bude trvat 14 dnů
    MS MTB 2025: potvrzené termíny, šampionát s 8 disciplínami bude trvat 14 dnů
  2. Mistrovství světaDokázala to! Sabina Košárková vyhrála mistrovství světa v pumptracku!
    Dokázala to! Sabina Košárková vyhrála mistrovství světa v pumptracku!
  3. Mistrovství světaZávod jako žádný jiný. Shodli se po gravelovém MS Vakoč i Adel
    Závod jako žádný jiný. Shodli se po gravelovém MS Vakoč i Adel
  4. Mistrovství světaÚspěšný gravelový šampionát korunovali Nizozemci, Vakoč na 21. místě
    Úspěšný gravelový šampionát korunovali Nizozemci, Vakoč na 21. místě
  5. Mistrovství světaVšemohoucí gravel zaplavil Lovaň, Češi si vyzkoušeli trať šampionátu
    Všemohoucí gravel zaplavil Lovaň, Češi si vyzkoušeli trať šampionátu
  6. Mistrovství světaGravelový šampionát bude hvězdně obsazený
    Gravelový šampionát bude hvězdně obsazený

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #27 behumil - vloženo: 16.08.2023 v 14:28:46

    odpověď na G23 — #26 Plně souhlasím. Můj komentář směřoval k tomu, že nominační kritéria jsou v pořádku. Tedy ne proti tomu Tvému, ale na jeho podporu. V nepořádku je z mého pohledu spíš myšlenka, že by se sportovec sportovního klání neměl účastnit, pokud neaspiruje na přední umístění. Znám to od sebe a i od svých dětí. V rámci sportovního klání soupeříš s tím, kdo je ti výkonově nejblíže a tím i posouváš svoji výkonnost. Když můj kluk dojede na těžké trati ČP XCC na 20 místě, tak mu neřeknu kašli na to, to je ostuda, přestáváme jezdit, prodávám bike. Vždyť to by bylo proti myšlence sportu samotného. Vždycky když sleduju sportovce, kteří jsou daleko za medailovými pozicemi, fandím jim, zatleskám. Většinou totiž jsou jen o málo horší, možná mají jen horší materiál, nebyli úplně zdraví nebo bojují s jiným hendikepem o kterém nikdo neví. To vím nejen z vlastní zkušenosti. Z mého pohledu je kritika na místě pokud sportovec vzdá a nebo nepodá plný výkon, aniž by ho něco vnějšího donutilo.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #26 G23 - vloženo: 16.08.2023 v 11:37:21

    odpověď na behumil — #25 Já ale vůbec přeci nikde nepíši, že bych měnil nominační kritéria! Já je ani přesně neznám, ale vím, že se vždy před tou, kterou akcí se nastaví. Nastaví je ti, kdo jsou za ně zodpovědní na základě možností, tedy např. kolik míst můžeme v daném závodě obsadit. Ta kritéria by měla zohlednit jak momentální formu, např. vítěz mistrovského závodu, a dlouhodobé výsledky např. pořadí v poháru. Co je důležité, musí být pevná, aby nemohlo dojít machinacím v nominaci. Je vlastně úplně jedno, jak pak ti závodníci dopadnou, je věc toho závodu, kdo jak na to má v tu chvíli. Ale ten, kdo si vybojoval účast, je hoden tak maximálně k pochvale, že se mu to povedlo, a ne k dehonestaci, že dojel 10., 25. 55. atd. To jen ti, kteří nikdy nezávodili na špičkové úrovni si myslí, že prostě stačí jen trochu více šlápnout…P.S. Moje reakce byla tu pitomost o zamrzlosti v nominačních kritériích. Podle čeho jiného by se mělo nominovat. Ten, koho uspokojuje pouze to když „naši vítězí“, ale jinak je otrávený, tomu sportu vlastně nerozumí! Kdysi napsal Ota Pavel, tedy někoho citoval, že by měli postavit tunel z hlavního nádraží a letiště pro ty, kteří se vrací a nic nevyhráli!

    1. na tento komentář reaguje behumil — #27
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #25 behumil - vloženo: 16.08.2023 v 11:00:10

    odpověď na G23 — #23 Také by mě zajímalo, na základě jakého klíče by si doporučoval závodníky na MS posílat. Mě se zdají kritéria tak jak jsou nastavená OK. Je to o dlouhodobé výkonnosti (tedy že je to za nějaký čas) a bodech za umístění v závodech na nejvyšší úrovni (čím vyšší - tím je jich více). Taková kritéria (a nebo podobná) má každý sport a vždy navíc existovala na akce typu MS možnost divoké karty, pokud by se objevil někdo výjimečný, či by dobrý závodník (např. díky zranění) nebyl schopen dostatek bodů posbírat. Pokud ale vidíš nějaký lepší způsob, poděl se prosím s námi.

    1. na tento komentář reaguje G23 — #26
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #24 behumil - vloženo: 16.08.2023 v 10:53:43

    Když si tak všechny Vaše názory pročítám, mám pocit, že každý má tak trochu v něčem pravdu. Takové to brblání a nespokojenost s výsledky mimo medailové pozice nebo za hranicí 10 místa tady byly vždycky. Kdo trochu sport sleduje, někdy sám nějaký dělal a nebo má prostě jen zdravý rozum, tak ví, že právě toto brblání je absolutní nesmysl. Nominační kritéria byla jasně daná, odjeli tam ty nejlepší a dopadli jak dopadli. Na druhé straně bych právě na základě takových výsledků u některých očekával zamyšlení, zda jdou správnou cestou. Zda je to ten pravý sport pro mě a stojí jim za to závod na takových pozicích dokončit. Pokud ano, vydělají si tím aby mohli rozumně fungovat a příště se opět nominují, tak naprosto po právu pojedou. A je na ostatních, aby ukázali, že jsou lepší. Tečka. Co stojí ale za diskusi, je styl televizních přenosů MTB, který se v letošním roce z mého pohledu výrazně zhoršil. Grafika, která Vám ukáže maximálně prvních 10-15 a v pozdější fázi závodu někdy jen 3-6 závodníků. Kamery sledují jen souboj o první místo. To je přece škoda pro všechny (diváci, sponzoři, samotní sportovci).

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #23 G23 - vloženo: 16.08.2023 v 10:47:11

    odpověď na tntbiker — #21 No vidíš, a máš to vyřešené! :-) Na tobě je zajímavé, jak jsi vztahovačný, ale klidně všem okolo sebe nadáváš hlava nehlava. Daří se ti ale i vtipy...např. "zamrzlý někde v nominačních kritériích" je fakt dobré! Jen řekni, na závody typu MS se budou lidé posílat na základě losu, a budou to pouze lidé, kteří v dané disciplíně závodí, nebo se bude moci přihlásit do losování každý, kdo bude chtít! Nebo se půjde ke kartářce a ta řekne, kdo může vyhrát? :-))) Let it be! Howght

    1. na tento komentář reaguje behumil — #25
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #22 mr.strup - vloženo: 16.08.2023 v 09:24:11

    odpověď na tntbiker — #21 Myslím, že v době socialních sití není extra duležité být vidět jen v tv, spousta lidí už tv ani nemá. A taky si myslím, že kdokoliv z 50 na mistráku, by byl shopný vyhrát jakykoliv menší závod, jako třeba KPŽ...

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #21 tntbiker - vloženo: 16.08.2023 v 08:30:47

    odpověď na G23 — #20 Zase se mě snažíš zesměšnit. Jsi chudáček zamrzlý někde v nominačních kritériích. Co ty chlapče o mně víš, jestli rozumím nebo nerozumím cyklistice. Ženský paralelní slalom mě připadá zajímavější než výsledky našich i bez Ledecké. Zvláště když naši slavní závodníci, pro které je konečným cílem se nominovat nejsou vidět ani v televizi, protože čtyřicátá místa kamera opravdu nezabírá. Paralelní slalom je také napínavější než čekat při přenosu z XC, až nějaký závodník vyjede z lesa. Jsi hloupý a ty to asi víš a dáváš to tu ještě veřejně najevo.

    1. na tento komentář reaguje mr.strup — #22
    2. na tento komentář reaguje G23 — #23
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #20 G23 - vloženo: 15.08.2023 v 18:17:47

    odpověď na tntbiker — #17 😊😊😊, na závěr naší plodné debaty ti dám zdarma radu. Změň sledovaný sport, cyklistice stejně nerozumíš. Zaměř se na ženský paralelní slalom na snowboardu. Tam to pro tebe bude to pravé, jezdí se po dvojicích, takže jednoduché poznat, kdo vyhrává, a hlavně je tam naše a vyhrává! Co na tom, že to ve světě prakticky nikdo nedělá, ale ty už nebudeš ve stresu z „neúspěchu“ našich!!!

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #21
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #19 G23 - vloženo: 15.08.2023 v 18:11:32

    odpověď na LH62 — #18 Ano, přesně tak to je. Ještě bych doplnil, že i účast na špičkové světové akci, které je na základě splnění výkonnostních kritérií, je také úspěch, ale to samozřejmě „pravý fanoušek“ neocení, ten zná jen medaile, a jemu vlastně fuk, jaká byla konkurence, jak populární je to sport, tedy kolik to lidí na světě dělá, ten prostě bere jen „naši vyhráli!“ Mimochodem, je to stále stejné celou dobu, co pamatuji, hubou nejvíce melou a kritizují ti, kteří o tom nemají ani ánunk.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #18 LH62 - vloženo: 15.08.2023 v 17:56:19

    Ono to jinak ani být nemůže. Jednotliců s mimořádnými předpoklady pro špičkové výkony je na Gaussově křivce o pravděpodobnosti rozdělení minimálně, na top úroveň ve světovém měřítku v cyklistice se z objektivních důvodů může propracovat jen opravdu málokdo. Ti, co na vrcholných podnicích představují "stafáž" a na pódium se za celou kariéru neprosadí, sice také mají skvělé předpoklady, ale ne až takové jako ti nejvyvolenější. Není to jen o tréninku, stravě, regeneraci, podmínkách, vybavení apod., ale hlavně o vrozených předpokladech, samozřejmě doplněných maximálním odhodláním být nejlepší, totálním nasazením a inteligenci při závodě atd. Vingegaardovi údajně naměřili VO2 max 97. Kdo to má :-)? Mysleli, že se jim porouchalo měření. A s ostatními, co jsou ve světové špičce, je to podobně. Dnes si profi stáje vybírají, do koho jsou ochotné investovat, a je to výhradně o předpokladech, které si dnes snadno otestují. Ochota dřít a tréninku obětovat všechno už nestačí, to nerozhoduje o tom, kdo je nejlepší. Proto bych nedehonestoval ty, kteří se ve světové špičce např. na MS nedokážou více prosadit.

    1. na tento komentář reaguje G23 — #19
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #17 tntbiker - vloženo: 15.08.2023 v 09:59:32

    odpověď na G23 — #16 Víš o mně prdlačku, tak mě neohodnoť že ležím za pecí:-) Možná bys tu mojí "pec" nevydýchal:-)) A už tu nebreč. Lidi zajímají výsledky a ne skuhrání kolik sport stojí odříkání a jaký nemají závodníci soukromý život. Tak ať to nedělají. A jaký to může být pocit ze závodu MS, když soupeře vidíš tak maximálně sto metrů po startu? :-)

    1. na tento komentář reaguje G23 — #20
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #16 G23 - vloženo: 14.08.2023 v 20:07:49

    odpověď na Babec — #14 Snažím se přiblížit pohled toho závodníka, který podle mínění některých, je tam zbytečně. Představ si, že celý rok (mluvím, jen o té, které sezóně, ale je to samozřejmě dlouhodobé) makáš, kašleš na soukromý život a vše podřizuješ tomu výsledku (není vlastně důležité umístění), ty se snažíš podat, co nejlepší výkon (to je to, čemu TNT nerozumí). Na základě nominačních kritérií jedeš na MS apod. Tam podáš svůj momentálně nejlepší výkon, a jsi 40. Co je na to špatně?! Já trochu vidím závist, ne u tebe, že někdo mohli závodit se světovou špičkou. Tomu, co sedí doma za pecí, viď TNT, se to nepoštěstí. Většina lidí vůbec neví, nezná ten pocit závodu na MS, a jestli si ho někdo vybojoval na základě čistých nominačních kritérií, pak jsou ty kritické hlasy plané. Mimochodem, není snad nic tak pomíjeného, než sportovní vítězství…

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #17
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #15 petan - vloženo: 14.08.2023 v 18:56:16

    odpověď na tntbiker — #6 Neodpustím si jen krátký komentář na tento váš silně zamlžený náhled na situaci ve sportu. Kulhaví, Cinkové, Jágrové, Sáblíkové, Železní a další světově uznávaní elitní sportovci se nerodí každý den. Ve všech sportech platí, že jsou výsledkově silná a slabá období. Tak to bylo, je a bude. Pokud by se, jak vy říkáte měli sponzoři ke sportu přiklánět jen v dobách, kdy jsou ony výsledkově silné roky, mohlo by to klidně způsobit, že s odlivem peněz už by po výsledkově slabých letech ty silné roky nemusely vůbec nastat, protože ať chceme nebo ne všechny sporty jsou více čí měně o penězích a bez nich nebudou ani velké vzory pro mladou generaci ani campy a akce pro mladé naděje sbírající cenné zkušenosti. Za mě je třeba v pořádku, že existují na světě tisíce závodníků, kteří nikdy nezajeli podiové umístění, ale přesto třeba do svých 38-40 let objíždějí různé úrovně závodů a reprezentují tím tak svou zemi, své schopnosti závodit i své sponzory. Oni jsou přeci zaměstnanci, tím že jezdí po závodech plní své pracovní povinnosti a za to berou plat který mají ve smlouvě. Je čistě na managerech týmu zdali chtějí mít a platit jednoho top závodníka, nebo budou mít 5 průměrných. Pokud jim to dává smysl v jejich investiční strategii tak proč se nad tím pozastavovat? Stejně je v principu sponzoring jen formou odpisů z daní, takže to jsou pro sportovní mecenáše stejně jen jinak "vyhozené" peníze, za které místo státního molochu alespoň platí někomu, aby se mohl pohybovat. :-)

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #14 Babec - vloženo: 14.08.2023 v 18:26:16

    odpověď na G23 — #11 Máš naprostou pravdu. I proto jsem psal svůj první komentář. Přečti si ho znovu. Pokud jsi aktuálně nejlepší u nás, tak jeď na MS (proto tam jede vždy mistr ČR) i když budeš 40. Divím se tomu zbytku, který si asi nechce přiznat, že na to nemá a než se tvrdě střetnout s realitou, kterou jsi sám popsal, budou raději roky objíždět světové akce jen pro účast. Radši poslat jednoho eliťáka, který má šanci tam něco předvést a více mladých (junioři, U23) než mít 3 borce kolem 70. místa v Elite. A to bych ani neřešil, že letos vlastně vyhráli mistrovské závody závoďáci, co patří věkově do U23 (muže i ženy) a to ani ti nejsou úplně světová špička ve své kat. A Ráfek je vlastně dobrej maratonec, co si k XC “odskočil”. Tolik k věci našich XC “profíků” typu Kobes, Čábelická, atd. O nějaké svazové peníze mi vůbec nejde.

    1. na tento komentář reaguje G23 — #16
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #13 G23 - vloženo: 14.08.2023 v 15:16:16

    odpověď na tntbiker — #12 Máš pravdu, zapomněl jsem nulu u počtu u těch států...U UCI je zaregistrováno 172 států, tak jsem chtěl napsat 150, protože se mi nechtělo hledat, kdo všechno z nich jezdí biky...Jak jsem již několikrát napsal, vůbec to nechápeš a sportu nerozumíš!

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #12 tntbiker - vloženo: 14.08.2023 v 14:47:34

    odpověď na G23 — #10 Já chápu, že se silně dojímáš až k slzám, když sem píšeš, ale uvědom si, že MS je ten nejvyšší Level, kde slabí jedinci nemají co dělat. Zvláště ti, kteří jsou již dávno za výkonnostním zenitem. Třeba Čábelická. Poděkujme jí za reprezentaci, ale ať už jí nikdo nic neplatí. A 15 států x 10 závodníků není 1.500 ale 150 :-)) A že se někde plýtvá, neznamená, že plýtvat musí všichni.

    1. na tento komentář reaguje G23 — #13
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #11 G23 - vloženo: 14.08.2023 v 13:17:07

    odpověď na Babec — #8 Ještě ti přidám něco k zamyšlení, k té poznámce o chození do práce. Vůbec nemáte potuchy o tom, co je to do 30 nebo 35 závodit a nebýt úplná světová top špička, tedy být zajištěný, a pak si jít hledat zaměstnání. Po tu dobu co jsi závodil, tvoji vrstevníci už si mohli budovat kariéru. Samozřejmě jde při sportu studovat, ale až přijdeš někam do zaměstnání a řekneš: "Dobrý den, je mi 35 let, a nemám žádnou praxi," pochopíš!

    1. na tento komentář reaguje Babec — #14
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #10 G23 - vloženo: 14.08.2023 v 12:54:31

    odpověď na Babec — #8 odpověď na tntbiker — #9 Podle vašich kritérií by na startu stálo tak deset lidí, možná jenom tři...vrátit se bez medaile, nebo proboha dojet někde v polovině nebo na konci startovního pole! Jsou nějaká nominační pravidla jak ČSC, tak UCI, takže podle těch pravidel tam ti lidé jsou, ne za zásluhy. Možná to lépe pochopíte takto, je-li na SP nebo na MS cca pouze 15 států a každý ten stát má cca 10 závodníků, pak z cca 1500 lidí je na startu 80 až 120 lidí. Pokud jsem u nás nejlepší a ve "světe" pouze 60., pak je to moje rozhodnutí jestli chci nebo nechci závodit. A jestli vám jde o "vyhozené" peníze, pak se proberte, otevřete oči a podívejte se okolo sebe...

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #12
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #9 tntbiker - vloženo: 14.08.2023 v 11:50:27

    odpověď na Babec — #8 Hezky jsi to napsal a trefně. Akorát si myslím, že jezdit za zásluhy ne MS za erární peníze asi správné není. Pokud si to tedy neplatí sám. A tady se stalo zvykem, že se opěvují občasné výsledky v dětských kategoriích a přitom třeba už o rok později dotyčný závodník na kolo nesedne. Psát, že osmnácté místo je slušné, je naprosto mimo mísu. Není to slušné umístění, to víme všichni. V ženách nemáme žádnou dobrou závodnici a za Cinkem, který má nestabilní formu a ještě střídá nemoci se zdravým stavem dost frekventovaně, není také nikdo. Tak si prosím mnozí tady nelžete do kapes.

    1. na tento komentář reaguje G23 — #10
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #8 Babec - vloženo: 14.08.2023 v 11:36:07

    Je fakt, že účast některých stálých reprezentantů v kategorii Elite na vrcholných akcích mi taky přijde zbytečná. Aktuální mistr republiky XC - tam je to bez debat i když to není zrovna O. Cink, který je aktuálně jediný konkurenceschopný širší světové špičce. J. Škarnitzl za zásluhy z dřívějška, když ještě chce, budiž.. Ale nepamatuji si, že by např. L. Kobes někdy udělal nějaký výsledek hodný reprezentační účasti světových pohárů, mistrovství světa, Evropy apod. Vyhrál vůbec někdy alespoň závod (bezvýznamného) českého poháru? Co umístění v SP?

    Rozhovory s J. Čábelickou v cíli jsou roky taky jak přes kopírák. Výsledkově hluboký podprůměr a sdělení typu“..nějak to tentokrát nešlo, něco se mi nepovedlo..” Kdysi byla dobrá v mládežnických kategoriích, ale takových jsou po světě stovky. V elitě světová nebyla, není a nebude. Stejný případ je např. J. Vastl.

    Chápu, že se jim nechce do práce (mě se tam taky každé ráno nechce), tak raději budou jezdit 40. místo na svěťáku, když můžou, ale pokud roky jezdí jedni a ti samí lidé, u kterých je už jasné, že nikdy žádné mezinárodní výsledky nepřinesou, v TV přenosu se ani nedostanou do záběru, k čemu to je? Navíc v tak malé disciplíně, jako jsou biky..

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #9
    2. na tento komentář reaguje G23 — #10
    3. na tento komentář reaguje G23 — #11
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #7 G23 - vloženo: 14.08.2023 v 10:37:17

    odpověď na tntbiker — #5 odpověď na tntbiker — #6 Sice je asi marné ti odpovídat, ale pokusím se, i když vím, že tomu nebudeš rozumět. Ano, je mi o chlup víc než 15 a má to trochu souvislost s tvou poznámkou o neutěšenosti stavu. Opravdu ve sportu něco pamatuji, a vždy, když nebyly výsledky, tedy medaile, začal brek o neutěšenosti a špatném vedení, špatných podmínkách atd. Pomatuji si systém (celý jsem ho zažil): sportovní škola, TSM, SVS-M, SVS, repre, a stejně ten systém nikoho vlastně nevychoval! Vždy funguje to, že závodník chce sám! Každý má nějaký talent a hranice, a tak dobrý výkon můžeš podat na jakékoliv pozici, myslím umístění…víš, říkalo se, že nejméně to bolí prvního…Dětí je na závodech dost a jednou je silná generace, jednou jsou výsledky horší to je život. Jen „fandové“ jako ty očekávají a uznávají stále jen medaile, ale sport je jinde!

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #6 tntbiker - vloženo: 14.08.2023 v 07:45:58

    odpověď na Honza S. — #3 Smutné je, že ten současný neutěšený stav někdo platí. Horská cyklistika v podobě XC nebo maratonů pomalu zanikne. Protože všichni mladí se pomalu přesouvají na tratily nebo na elektrokola. Nebudou závodníci. To je nezvratný stav. A co bych já měl dělat pro lepší umístění našich? :-)

    1. na tento komentář reaguje G23 — #7
    2. na tento komentář reaguje petan — #15
    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #5 tntbiker - vloženo: 14.08.2023 v 07:42:50

    odpověď na G23 — #4 Kolik ti je let? Už ti bylo patnáct?

    1. na tento komentář reaguje G23 — #7
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #4 G23 - vloženo: 13.08.2023 v 21:09:14

    odpověď na Borec — #2 odpověď na Honza S. — #3 odpověď na tntbiker — #1 Hoši on je ten fanda sportu, co tomu rozumí v rovině: naši, medaile a pak v obýváku skáče a křičí " kdo neskáče není Čech"... :-))))

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #5
    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #3 Honza S. - vloženo: 13.08.2023 v 13:11:16

    odpověď na tntbiker — #1 Ty asi sponzor nejsi, tak ti to může být jedno. Smutné je, že bez sponzorů by nebyla ani ta top 40, protože by nebyla cyklistika vůbec, natož ta horská. A co děláš pro lepší umístění našich ty?

    1. na tento komentář reaguje G23 — #4
    2. na tento komentář reaguje tntbiker — #6
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #2 Borec - vloženo: 13.08.2023 v 09:13:18

    odpověď na tntbiker — #1 Dobrý den, chtěl bych se zeptat, z jakého důvodu zde všechno a vždy zkritizujete?

    1. na tento komentář reaguje G23 — #4
    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #1 tntbiker - vloženo: 13.08.2023 v 08:04:23

    Skvělé výsledky. Jeden v TO dvacítce a druhá v TOP čtyřicítce. Můžeme být spokojeni:-) Tyto výsledky sponzoři platí?

    1. na tento komentář reaguje Borec — #2
    2. na tento komentář reaguje Honza S. — #3
    3. na tento komentář reaguje G23 — #4
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744