Představujeme zákaznickou stavbu BMC Te01

Dnes vám představíme jednu takovou totálně zakázkovou stavbu závodního hardtail kola. Jde o Švýcarské BMC vyšperkované několika opravdu velkými zajímavůstkami...

Autor: Petr Bureš
Představujeme zákaznickou stavbu BMC Te01

Švýcarské BMC je známé svým nekompromisním postojem ke karbonu a práci s ním. Dokazuje to zejména na Impec a dalších silničkách, nicméně karbon je u něj k vidění také na rámech horských kol. Jelikož je MTBS médiem orientovaným na horská kola, přijali jsme s povděkem nabídku na zdokumentování jedné speciální zákaznické stavby závodního MTB XC kola realizované na bázi rámu Te01.

Možná víte, že rámová platforma Te01 slouží jako základní "stavební kámen" biku Juliena Absalona. V našem případě tedy jde o sériové provedení rámu tohoto XC hardtail modelu, který jsme mimochodem před časem měli možnost na MTBS také otestovat (BMC Teamelite TE01 29 TEST).

Karbonový Te01 rám sází na kontrast masivní spodní rámové trubky, která je doslova integrována jak do středové, tak hlavové pasáže, se kterými tvoří na první pohled masivní a tuhý celek. Masivní jsou také spodní vzpěry zadní stavby, které mají na starost boční tuhost nejenom osy zadního kola, ale také středové části, ze které vycházejí. Naopak velice subtilní jsou horní vzpěry zadní stavby, které se pro změnu starají o dostatečný jezdcův komfort a tlumení běžných jízdních vibrací.

Vnitřní vedení bovdenů není ničím zvláštním u této kategorie rámů stejně tak jako directmount úchyt pro přesmykač a spousta dalších standardů, které na rámu nalezneme. Na první pohled však vidíte, že osazení kola se s tím sériovým neshoduje v podstatě v ničem.

Pokračovat na: Komponentový supermix

Seznam stránek článku:

  1. Představujeme zákaznickou stavbu BMC Te01
  2. Komponentový supermix
  3. Fotogalerie
Přečteno - 44166x Tagy: 29 bmc karbon tech2014
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsEquator rozjíždí titanové rámy Yasei & Sensei
    Equator rozjíždí titanové rámy Yasei & Sensei
  2. Tech newsNorco přidává karbonový trailbike Fluid FS
    Norco přidává karbonový trailbike Fluid FS
  3. Týmy a klubyJordan Sarrou se vrací na BMC! Tovární tým značky je znám
    Jordan Sarrou se vrací na BMC! Tovární tým značky je znám
  4. Týmy a klubyTýmové zvěsti a fámy 2023
    Týmové zvěsti a fámy 2023
  5. TechnikaFotogalerie: BMC Fourstroke 2023
    Fotogalerie: BMC Fourstroke 2023
  6. Tech newsBMC Fourstroke v novém redesignu 2023
    BMC Fourstroke v novém redesignu 2023

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #7 rybička - vloženo: 27.04.2014 v 12:50:43

    Paráda, miluju tyhle netuctový biky. Projet se na tom by byl určitě úžasnej zážitek. Jenom se pozastavuju nad volbou brzd, o kolik jsou tyhle lehčí, než XTR?

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #6 tmax - vloženo: 24.04.2014 v 21:03:07

    Vidlica sedí v ráme "nádherne".

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #5 Babaja - vloženo: 24.04.2014 v 17:33:07

    FRM = Bachman.Takže koho to je je asi jasný -:)

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #4 RD - vloženo: 24.04.2014 v 17:06:18

    Docela extrémní geometrie, to musí být Tomáše Vokrouhlíka, dobře že jsou 29" kola, to by pro mne moc nebylo, snad 26" ještě nějaku dobu zůstanou ...

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #3 Stanislav.Jirak - vloženo: 23.04.2014 v 21:32:23

    Ten rychloupínák na zadku je za 215 000 Kč bezva. Plus vedení brzdové hadice a lanka na přehazku na spodku hlavní rámové trubky, to je taky slušnej old school.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #2 lalin - vloženo: 23.04.2014 v 11:34:53

    odpověď na katko — #1 Souhlas, z "gramařiny" už jsem taky vyrostl, radši mám 29" na 9,5kg a vím že to něco vydrží, než mít o půl kg méně a co chvilka řešit povolené výplety, přehřívající brzdy apd, jinak ale BMC určitě dobrá volba :-)

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #1 katko - vloženo: 23.04.2014 v 10:03:30

    je síce to závodný stroj, ale otázkou ostáva, koľko tých závodov by tie komponenty prežili :)

    1. na tento komentář reaguje lalin — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744