TEST: Norco Revolver HT 2

Dneska se v našem redakčním testu podíváme na hodně zajímavý karbonový hardtail od kanadské značky Norco, jehož nová generace si prodělává premiéru právě letos...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš & Tereza Nusková
TEST: Norco Revolver HT 2

Sledovat, jak se dnes rozevírají pomyslné nůžky mezi prvoligovými a druholigovými výrobci na poli progresivních geometrií, je hodně zajímavé. Trend v posouvání hranic, díky novému pojetí geometrií, jako by se nezastavoval a zejména u X-Country modelů se posouvá stále dál a dál. Patrné je to vždy s příchodem nové generace rámů, kde ti, co mají vlastní vývoj a mohou tak operativně reagovat na trendy nebo připomínky vlastních závodníků, mohou ukazovat směr a tvořit do jisté míry trendy, zatímco ti, kteří jsou odkázaní na podstatně pomalejší reakce asijských výrobců, jsou mnohdy odsunutí na druhou kolej a jejich rámy tak v posledních letech ztrácejí na atraktivnosti, protože prostě generačně zaostávají mnohdy i o více než 3-5 let, což je životnost jedné rámové generace.

Kanadské Norco ovšem patří k těm značkám, které se alespoň v rámci zmíněných geometrií pohybuje stále na pomyslném čele. Velkou měrou je to dáno tím, že se jeho sídlo nachází ve Vancouveru, odkud to není daleko jak na North Shore, tak do Whistleru, kde probíhá také dlouhodobé testování všech novinek.

Norco představilo nejnovější generaci Revolverů společně, tedy myslím tím jak hardtail, tak celoodpružený model. Oba modely to totiž mají k sobě opravdu blízko, a to nejenom svými tvary, geometrií, ale také možnostmi využití. Oba modely totiž umí obsloužit nejenom XC závodníky, ale mají také nemalý přesah do trailové kategorie a vyšších zdvihů, kde se nacházejí techničtější jezdci preferující kombinaci funkce se zábavou.

HT Revolver je postaven na karbonovém rámu. O přesné specifikaci materiálu sice Norco moc informací neposkytuje, zato se můžete těšit na jeho Ride Aligned pojetí designu rámu, které v sobě ukrývá naprosto individuální přístup ke každé z velikostí rámu. Ve výsledku tak nejde jen o rozdílnou délku rámu, ale také o různé délky zadní stavby nebo profily jednotlivých rámových trubek. Tohle Norco ale používá už poměrně slušnou řádku let, takže se nedá mluvit o nějaké převratné novince.

Design rámu i geometrie byly uzpůsobeny pro náročné technické tratě. Norco dokonce mluví o tom, že tento model připravovalo s ohledem na olympiádu v Tokiu, kde se očekává jedna z nejnáročnějších X-Country tratí v historii, tedy alespoň co do technické náročnosti některých úseků.

Revolver je postavený na 67,8° hlavovém a 75,3°sedlovém úhlu. Spolu s nimi zde u velikosti L (druhé největší) dostanete ale pěkně dlouhý reach konkrétně 485 mm a to je na XC bike slušně velká porce. Oproti tomu zde najdete rekordně krátkou zadní stavbu. Její délka se prodlužuje s rostoucí velikostí. U testovaného eLka je 426,7 mm, ale eSko ji má zkrácenou až na 420 mm a eMko na 423,3 mm.

Kompletní vnitřní vedení je dnes již naprostou samozřejmostí stejně tak jako boost pevné osy. Středové složení tu Norco ponechává lisované ve standardu Press Fit a počítá se tu samozřejmě i komplet s vnitřním vedením pro ovládání teleskopky.

Přečteno - 34898x Tagy: testy norco 29 karbon
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeBylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
    Bylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
  2. DoplňkyTEST: Crankbrothers Mallet Trail BOA
    TEST: Crankbrothers Mallet Trail BOA
  3. TechnikaFotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
    Fotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
  4. Testy - RecenzeTEST: Specialized Chisel FS 29
    TEST: Specialized Chisel FS 29
  5. Testy - RecenzeTestovali jsme nejnovější Bosch Performance CX
    Testovali jsme nejnovější Bosch Performance CX
  6. Tech newsEnve snížilo cenu i váhu svých prémiových karbonových kol
    Enve snížilo cenu i váhu svých prémiových karbonových kol

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #5 Magua - vloženo: 23.04.2020 v 08:24:41

    Hardtail vážící 13 kg, jehož komponenty se dávají na kola okolo 30 000? Proč koupit kolo, kde mám hned vyměnit (rozuměj koupit znovu za spoustu peněz) půlku komponentů? Aneb kupovat hardtail rám za 64 000? To fakt ne. Ať tam dají Rebu, o kategorii lepší brzdy a aspoň Sram NX a bude to za tu cenu komponentově přijatelné.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #4 zirecek - vloženo: 22.04.2020 v 17:21:56

    Nic neuděláme - proč bychom měli kupovat předražená kola?

    Raději bych ušetřil přes 20 tis. Kč a 1 kg váhy a koupil si Grand Canyon AL SL 9.0. Geometrie podobně laděná, výbava o parník lepší na většině komponentech...

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #3 petan - vloženo: 22.04.2020 v 06:56:37

    odpověď na Honza S. — #1 Hele fakt jsem se snažil to kvůli komponentům nesestřelit ještě víc, ale pravdou je, že kolo dělá hlavně rám a v tomhle případě to platí dvojnásob. S teleskopkou to nikdy nebude vážit pod 11, ale o kilo míň by to mít mohlo. NX/SX je bohužel dneska standardem i pro drahý-levný kola, s tím nic neuděláme, ostatně je to vidět i z té konkurenční tabulky ze která nejlíp vychází komponentově ten Rock Machine ale ten má zase pro změnu oproti Norcu o generaci kratší rám, který v trailovém srovnání geometrie zaostává a spíš se blíží XC klasice.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #2 JirkaH - vloženo: 21.04.2020 v 23:04:25

    Vidli vymenit,jinak ok. Pláště jsou super. Jen ta váha, dát 65k za karbon HT a váží to 13 kg?

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #1 Honza S. - vloženo: 21.04.2020 v 21:54:44

    Kolo, kde bych ihned po koupi musel měnit vidlici, brzdy, kazetu s ořechem a pláště? To jste to osazení popsali ještě hodně diplomaticky...

    1. na tento komentář reaguje petan — #3
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744