Americký Trek patří k firmám, které nabízejí opravdu širokou škálu kol i modelových řad, a tak si u něj na své přijdou opravdu všichni...
Domane od Treku byla a stále je zařazená mezi silniční kola. Její určení a vlastnosti ovšem v lecčem předstihují dnešní štěrkolety, byť jde stále o kolo, o kterém uvažuje nejeden silničář. Pojďme se společně podívat na to, jak může vypadat taková nabušená silniční verze kola, které si dokáže hravě poradit nejenom s rozbitým asfaltem.
Domane dostala loni zbrusu nový rám. K jeho hlavním vlastnostem patří pohodlí, rychlost, ale také praktičnost. Na bázi karbonu OCLV 700 Trek postavil silniční rám, kterému dal do vínku nejnovější generaci svého odpružení IsoSpeed, a to jak v předním sloupku, tak v sedlové části. Sedlový systém odpružení je navíc flexibilně nastavitelný, takže vám umožňuje volit tuhost sedací části.
Druhým prvkem, který se stará o komfort jezdce, jsou zvolené pláště. Primárně jsou zde sice osazené "pouze" osmadvacítky, nicméně Trek tento rám i vidlici navrhl tak, aby se do Domane vešly až pláště šíře 38C a to je, jak jistě uznáte, na silničku opravdu úctyhodné číslo.
Domane dostalo také nový systém vnitřního vedení kabeláže, které vstupuje do rámu v jeho horní části hned za hlavovou trubkou. Je to jakýsi hybrid mezi plně integrovaným vedením v představci a klasickým vedením, který zachovává naprostou čistotu rámu bez známek vnější kabeláže. V tomto případě je to ještě umocněno použitím bezdrátové sady AXS, díky které nevede bovden k přehazovačce ani k přesmykači.
Když už jsem zmínil integraci, tak nesmím zapomenout na nově integrovaný vnitřní úložný prostor, který najdete ve spodní rámové trubce pod košíkem na láhev. Trek zde navíc do víka tohoto prostoru zaintegroval malý držáček nářadí. Uvnitř spodní rámovky pak vše potřebné uschováte ve speciálním pouzdře, které zamezí bouchání a cvakání pumpičky, bombičky nebo jiných věcí o rám.
Středové složení je zde překvapivě závitové s vnitřním ložiskem a řetězová vzpěra zadní stavby je navržena tak, aby docházelo co nejméně ke kontaktu s řetězem.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Nějakým zázrakem se mně podařilo sehnat letošní model Domane SL6 a od půlky března jsem na tomto kole najel docela dost a zatím jsem s víkem & košíkem na bidon nad úložným prostorem nezaznamenal nejmenší problém, a to jsem ho na drsnějších cestách nešetřil, párkrát jsem ho prohnal i terénem, přes kořeny apod. (přece jen tahle silnička je skoro gravel). A to jsem vozil i 0,75 l plný bidon. Proto doufám, že to inženýři v Treku už nějak vychytali. Jinak je pravda, že kolo je dost tuhé a na rozbitém asfaltu tak nějak vibruje jako běžná silnička, ale Domane je díky IsoSpeed vpředu i vzadu zároveň ohromně pohodlná, třeba pavé není žádný problém. Jeho spoluarchitekt Fabian Cancellara prostě věděl :-)
odpověz na tento komentářodpověď na karel.neugebauer.7 — #1 Mám teda zkušenost s obdobným uložným prostorem na FueluEX a sice se to trochu vaklá, ale za jízdy v terénu mi to teda plná flaška nikdy nevyhodila.
- na tento komentář reaguje radek.ilcik@gmail.com — #4
odpověz na tento komentářodpověď na karel.neugebauer.7 — #1 To me zajimalo - jaky mechanismus ten ulozny prostor pouziva? Magnet, pruzina, ...?
odpověz na tento komentářDomane je fajn, sám ho mám, jen dvě věci ale jsou špatně. Nejde osadit lankový přesmyk od SRAMU (rám s tím vůbec nepočítá, pouze některé typy od Shimana nebo elektrika) a bazmek na schování věcí do rámu drží tak špatně, že na blbé silnici to plná flaška prostě vyrve (zkušenosti více lidí). :-(
- na tento komentář reaguje badluck — #2
- na tento komentář reaguje petan — #3
odpověz na tento komentář