Trek Domane SLR 9 - gravel pro silničáře

Americký Trek patří k firmám, které nabízejí opravdu širokou škálu kol i modelových řad, a tak si u něj na své přijdou opravdu všichni...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Trek Domane SLR 9 - gravel pro silničáře

Domane od Treku byla a stále je zařazená mezi silniční kola. Její určení a vlastnosti ovšem v lecčem předstihují dnešní štěrkolety, byť jde stále o kolo, o kterém uvažuje nejeden silničář. Pojďme se společně podívat na to, jak může vypadat taková nabušená silniční verze kola, které si dokáže hravě poradit nejenom s rozbitým asfaltem.

Domane dostala loni zbrusu nový rám. K jeho hlavním vlastnostem patří pohodlí, rychlost, ale také praktičnost. Na bázi karbonu OCLV 700 Trek postavil silniční rám, kterému dal do vínku nejnovější generaci svého odpružení IsoSpeed, a to jak v předním sloupku, tak v sedlové části. Sedlový systém odpružení je navíc flexibilně nastavitelný, takže vám umožňuje volit tuhost sedací části.

Druhým prvkem, který se stará o komfort jezdce, jsou zvolené pláště. Primárně jsou zde sice osazené "pouze" osmadvacítky, nicméně Trek tento rám i vidlici navrhl tak, aby se do Domane vešly až pláště šíře 38C a to je, jak jistě uznáte, na silničku opravdu úctyhodné číslo.

Domane dostalo také nový systém vnitřního vedení kabeláže, které vstupuje do rámu v jeho horní části hned za hlavovou trubkou. Je to jakýsi hybrid mezi plně integrovaným vedením v představci a klasickým vedením, který zachovává naprostou čistotu rámu bez známek vnější kabeláže. V tomto případě je to ještě umocněno použitím bezdrátové sady AXS, díky které nevede bovden k přehazovačce ani k přesmykači.

Když už jsem zmínil integraci, tak nesmím zapomenout na nově integrovaný vnitřní úložný prostor, který najdete ve spodní rámové trubce pod košíkem na láhev. Trek zde navíc do víka tohoto prostoru zaintegroval malý držáček nářadí. Uvnitř spodní rámovky pak vše potřebné uschováte ve speciálním pouzdře, které zamezí bouchání a cvakání pumpičky, bombičky nebo jiných věcí o rám.

Středové složení je zde překvapivě závitové s vnitřním ložiskem a řetězová vzpěra zadní stavby je navržena tak, aby docházelo co nejméně ke kontaktu s řetězem.

Pokračovat na: Nekompromisní osazení

Seznam stránek článku:

  1. Trek Domane SLR 9 - gravel pro silničáře
  2. Nekompromisní osazení
  3. Fotogalerie
Přečteno - 27530x Tagy: trek gravel tech2020
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyV novém kalendáři UCI Gravel World Series 2025 je 31 závodů
    V novém kalendáři UCI Gravel World Series 2025 je 31 závodů
  2. Ostatní závodyLife Time Grand Prix s pohádkovým prize money je v cíli. Na rok 2025 navyšuje na 380 000 $
    Life Time Grand Prix s pohádkovým prize money je v cíli. Na rok 2025 navyšuje na 380 000 $
  3. ZávodyFotogalerie: Mistrovství Evropy Gravel - Asiago 2024
    Fotogalerie: Mistrovství Evropy Gravel -  Asiago 2024
  4. Mistrovství EvropyHouffalize a Lahti budou hostit gravelové ME 2026 a 2027
    Houffalize a Lahti budou hostit gravelové ME 2026 a 2027
  5. Ostatní závodyMartin Stošek o sezóně, gravelu i plánech do budoucna
    Martin Stošek o sezóně, gravelu i plánech do budoucna
  6. Ostatní závodyMartin Stošek mistrem Evropy na gravelu
    Martin Stošek mistrem Evropy na gravelu

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #5 LH62 - vloženo: 29.04.2021 v 10:34:28

    Nějakým zázrakem se mně podařilo sehnat letošní model Domane SL6 a od půlky března jsem na tomto kole najel docela dost a zatím jsem s víkem & košíkem na bidon nad úložným prostorem nezaznamenal nejmenší problém, a to jsem ho na drsnějších cestách nešetřil, párkrát jsem ho prohnal i terénem, přes kořeny apod. (přece jen tahle silnička je skoro gravel). A to jsem vozil i 0,75 l plný bidon. Proto doufám, že to inženýři v Treku už nějak vychytali. Jinak je pravda, že kolo je dost tuhé a na rozbitém asfaltu tak nějak vibruje jako běžná silnička, ale Domane je díky IsoSpeed vpředu i vzadu zároveň ohromně pohodlná, třeba pavé není žádný problém. Jeho spoluarchitekt Fabian Cancellara prostě věděl :-)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #3 petan - vloženo: 25.09.2020 v 11:46:07

    odpověď na karel.neugebauer.7 — #1 Mám teda zkušenost s obdobným uložným prostorem na FueluEX a sice se to trochu vaklá, ale za jízdy v terénu mi to teda plná flaška nikdy nevyhodila.

    1. na tento komentář reaguje radek.ilcik@gmail.com — #4
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #2 badluck - vloženo: 24.09.2020 v 20:29:07

    odpověď na karel.neugebauer.7 — #1 To me zajimalo - jaky mechanismus ten ulozny prostor pouziva? Magnet, pruzina, ...?

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #1 karel.neugebauer.7 - vloženo: 24.09.2020 v 19:37:00

    Domane je fajn, sám ho mám, jen dvě věci ale jsou špatně. Nejde osadit lankový přesmyk od SRAMU (rám s tím vůbec nepočítá, pouze některé typy od Shimana nebo elektrika) a bazmek na schování věcí do rámu drží tak špatně, že na blbé silnici to plná flaška prostě vyrve (zkušenosti více lidí). :-(

    1. na tento komentář reaguje badluck — #2
    2. na tento komentář reaguje petan — #3
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744