Je libo dětský ebike? - Roxter eRIDE

Tahle nejmladší kategorie elektrokol vyvolává obvykle velké debaty a rozporuplné názory. Ale víte o čem je opravdu konkrétně řeč?

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Je libo dětský ebike? - Roxter eRIDE

Elektrokola pro děti rozhodně nepatří mezi produkty s nálepkou "must have", ale své místo na trhu a v katalozích prostě mají stále ve větší míře a je proto dobré mít o nich alespoň nějaké povědomí. Pojďme se podívat na dětský ebike od švýcarského Scottu, který je postavený na bázi středového pohonu Bosch zastavěného do malého juniorského 26" biku.

Samotný rám je svařený ze zeslabovaných trubek klasické bikové alu slitiny 6061. Tvarově je rám uzpůsobený jak zástavbě středového motoru, tak co nejnižšímu standoveru, neboli výšce rámu před sedlem. Na první pohled vás tak upoutá výrazný sloping horní rámovky a spolu s ním pak i prohnuté horní vzpěry zadní stavby, které na horní rámovku přímo jakoby navazují.

Spodní vzpěry zadní stavby jsou svařeny z robustních plocháčů, které přímo navazují na oblouk plechu kopírujícího pohonnou jednotku. Na kole najdete rychloupínákové patky a co je zajímavé, byť v rámu kvůli odnímatelné baterii příliš místa není, najdete zde náznak možnosti umístit do něj košík na bidon a to na spodní stranu horní rámovky.

Spodní rámovka je nadesignována samozřejmě s ohledem na její primární funkci a tou je její spojení s baterií. Ta je zacvaknutá v robustním plastovém držáku a se středem ji spojuje stejně vytvarovaný profil vytvářející dojem kompaktnosti a semiintegrace.

Osazení čistě logické

Obecně dnes u dětských kol, alespoň těch sportovnějších, začínají převládat jednopřevodníkové systémy pohonu. Nejenom, že je díky nim řazení jednodušší, ale také lehčí. V tomto ohledu není Roxter žádnou výjimkou. Samozřejmě, dílem k tomu přispívá středový pohon Bosch Active Plus, který je sériově vybaven jednopřevodníkem o 32 zubech.

Jelikož jde o dětskou specifikaci ebiku, jsou zde upraveny hodnoty pohonu. Nominální výkon zůstává 250W, ale maximální rychlost je omezena jen na 20 km/hod. Ovládání probíhá díky klasickému sériovému displeji s integrovanými tlačítky ovládání, který je umístěn u levé rukojeti, zatímco u té pravé je páčka řazení.

Řazení tady využívá devítipastorek 11-34z. ovládaný Altus páčkou a Alivio přehazovačkou, vše samozřejmě od japonského Shimana. A to samé platí i pro hydraulické kotoučovky BR-MT200 se 160mm kotouči na obou kolech.

Vpředu sedí vzduchová železná SR Suntour XCR 32 vidlice. Zdvih 100 mm lockout ANO :-).

Když už jsme u těch kol, Scott zde osazuje Shimano TX505 náboje, které zaplétá 32 špicemi do Rodi Excalibur DH 559 ráfků a obouvá do poměrně robustních Kenda plášťů v rozměru 26x2,35".

Že je svět v pořádku pak dokládají ostatní komponenty Syncros, které zde najdete v podobě představce, řídítek, sedlovky a sedla. Mimochodem, sedlovka je jen 250,mm dlouhá a řídítka mají šířku 640 mm. Pro úplnost pak ještě délka klik : 165 mm.

Tahle dětská šestadváca si ve výbavě v ničem nezadá s dospěláckými biky. Je proto logické, že se od nich příliš neliší ani svou cenou. Tu má Scott nastavenu na 59 390,- Kč. Mimochodem, tenhle bike jsme při focení zvážili a byť výrobce uvádí hmotnost pod dvacet kg, naše váha ukázala hodnotu 20,44 kg.

Kompletní informace o tomto i dalších ebicích najdete na www.scott-sports.com.

Fotogalerie

Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE
Scott Roxter eRIDE

Přečteno - 11644x Tagy: scott elektro děti kids
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisCanyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
    Canyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
  2. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  3. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  4. Tech newsSpecialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
    Specialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
  5. TechnikaFotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
    Fotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
  6. Tech newsMerida představila zbrusu nové modely e180 a e160 SL s motory Bosch
    Merida představila zbrusu nové modely e180 a e160 SL s motory Bosch

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #21 jenda85 - vloženo: 14.12.2019 v 19:10:07

    odpověď na petan — #12 Jo viděl, letos na podzim v Jedovnicích. Byl to vystylovaný etatinek s vystylovaným edítětem cca 6 let. Moc hezký pohled :-(

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #20 Tommy_25 - vloženo: 11.12.2019 v 12:28:42

    odpověď na Babaja — #19 Hele, mám za sebou i několik jízd kdy jsem v Chariotu vezl mladší dceru a zároveň tu starší v sedačce. Po rovině to docela šlo, ale jakékoliv menší stoupání bylo fakt za trest :D

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #19 Babaja - vloženo: 10.12.2019 v 09:50:12

    odpověď na Tommy_25 — #14 Já tahám za gravelem qeridoo, každý kg je znát a na některý kopce dochází převody :-)

    1. na tento komentář reaguje Tommy_25 — #20
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #18 Mirra - vloženo: 09.12.2019 v 19:10:55

    Jestli to tedy chápu dobře tak jako majitel klasického kola tak i mopedu se v podstatě stále hledám a nevím do jaké skupiny se vrtnout :-).

    Je docela úsměvné kolik se toho kolem mopedů všude namluví.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #17 G23 - vloženo: 09.12.2019 v 11:20:41

    Proč by museli? To tedy až do teď všichni, kdo zestárli, byli v prd..i? Můj táta jezdí bez motoru i v 81 letech a znám dost dalších cyklistů, kteří dál provozují cyklistiku. Ano máš pravdu, dochází k rozdělení na cyklisty a mopedisty. Zrovna včera mě jeden elektrikář málem sejmul, protože mně chtěl předjet do kopce zprava a já doprava odbočoval, na singlu... Oni se chudáci cítí jak Jarda Kulhavý, jen na to nějak nemají...:-)

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #16 Raceday - vloženo: 07.12.2019 v 09:46:58

    Na starý kolena na ekolech skončíme všichni, někdo dřív, někdo později. Můžeme s tím nesouhlasit.... :)

    Současní odpůrci, také!

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #15 Tommy_25 - vloženo: 07.12.2019 v 00:46:24

    Doba je už prostě taková, vše spěje k většímu pohodlí. Můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše co s tím můžeme dělat.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #14 Tommy_25 - vloženo: 07.12.2019 v 00:44:54

    odpověď na Babaja — #11 Já ale netvrdím, že je to ta pravá cyklistika. Já jenom říkám, že si dovedu představit skupinu lidí, rodičů pro které to bude z jejich pohledu lidí jezdících na e-bicích logický krok. Moje vyjížďka s rodinou vypadá tak, že za své težké 14,5kg endurové kolo dám chariota, manželka jede na svém klasickém biku, starší dcera 6,5 letá jede na klasickém 20" kole, mladší 3 letá dcera jede na odrážedle a tu pak po pár kilometrech přesouvám do chariota abychom se někam dostali. A rozhodně tak neujedeme více než 15-20 km a všichni jsme spokojení, protože to v tu chvíli děláme pro děti a né pro sebe. No a když si chci pořádně zajezdit, tak prostě jedu sám a nebo s kamarády, tak to prostě je.

    Takže z mého pohledu to není cesta, kterou bych chtěl aby moje děti šli, ale přitom si dokážu představit, že to někomu smysl dává. Jejich volba ;)

    1. na tento komentář reaguje Babaja — #19
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #13 Babaja - vloženo: 07.12.2019 v 00:24:59

    odpověď na petan — #12 Já e-biky respektuji. Zaplnilo to díru na trhu, našlo si to své kupce, ti mají své důvody, proč si to koupit, prodejci mají tržby a spokojený zákazníky. Je to ok. Kdo je dnes také ochotný dát za klasické kolo 50 - 70tisíc, že?! Ale u e-biku to není problém.

    Mě jen vadí, jak násilím a za každou cenu tlačí marketing a vše okolo ty e-mopedy mezi klasickou cyklistiku. A ta byla a snad zůstane jen jedna. A to za své!

    PS: zajímalo by mě, kdo je běžný biker?

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #12 petan - vloženo: 06.12.2019 v 18:09:46

    odpověď na Babaja — #11 Tohle je v podstatě základní logická úvaha běžného bikera se základní empatickou averzí k ebikům :-) Ale stále tu jenom teoretizujeme o tom co si myslíme. Viděli jste někdy někdo venku dítě na takovémto ebiku? Jelo na něm samo, nebo s někým? Podle mě totiž tenhle produkt u nás zatím moc lidí nekoupilo, ale třeba se mýlím.

    1. na tento komentář reaguje Babaja — #13
    2. na tento komentář reaguje jenda85 — #21
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #11 Babaja - vloženo: 06.12.2019 v 15:56:31

    odpověď na Tommy_25 — #10 Nedalo mi to, ale ten první odstavec mě dostal :-) Nechápu, proč by všichni tři nemohli jet na normálních kolech. A přece když budu chtít prcka vést k cyklistice, tak mu nebudu podsouvat e-bike. A když pojedu s prckem na vyjížďku, tak ne proto, abych se před nim předváděl, ujížděl mu a podobně. Jedu s ním kvůli němu a ne svému egu. Ale proto, abych mu ukázal, jak je cyklistika krásná, že se dá dostat "všude" za svoje a podobně. Posadit ho od mala na e-bajk z pohledu cyklistiky není pro toho prcka, ani pro mě ta pravá cesta.

    1. na tento komentář reaguje petan — #12
    2. na tento komentář reaguje Tommy_25 — #14
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #10 Tommy_25 - vloženo: 06.12.2019 v 15:00:49

    Z mého pohledu musím říci: že bohužel i dětský e-bike má v dnešní době svoje místo na trhu.

    Pokud oba rodiče sami jezdí na e-biku, tak je tak trochu logické, že budou chtít dopřát to samé své ratolesti. Moc si nedovedu představit jak by fungovaly společné vyjížďky rodičů na e-bicích s dítětem na standardním kole. Budou tak v kopcích všichni více "vyrovnaní" a dítě nebude tolik psychicky strádat, že rodičům nestačí. I když to má samozřejmě své ale. Dítě ve věku cca 8 let bude za rodičem (alespoň tatínkem) vždy zaostávat ať má kolo jakékoliv, pokud to tedy není extra sportovní talent. Takže tady v tomto případě to celkem chápu.

    Dávat dítěti e-bike jenom z důvodu toho aby mi při vyjížďce stačil, tomu už tolik nerozumím.

    Není přeci problém, jet kratší vzdálenost, méně kopcovitou trať a nebo prostě přizpůsobit tempo nejslabšímu článku výpravy ať už je to dítě nebo méně zdatný kamarád. Řekl bych, že když dítě od malička zvyknete na e-bike, tak trochu pochybuji, že samo v pozdějším věku začne jezdit dobrovolně na kole klasickém. Já osobně dcerám e-bike dobrovolně pořizovat nebudu.

    Jinak pro upřesnění nejsem žádným zastáncem e-biků. Sám jej nevlastním a upřímně doufám, že ani v dohledné době potřebovat nebudu. Ale mám pocit, že někteří odpůrci se na tom nikdy ani nesvezli a plácají tu pouze nesmysly. E-bike není moped ani motorka. Pořád se na něm musí šlapat, aby to jelo. Člověku to přidá akorát výkon navíc, který při standardním omezovači rychlosti 25 km/h využije nejčastěji pouze do kopců či " težším" terénu, jelikož jinak není problém tuto rychlost překročit a rázem se člověk pere za sví s těžkým 20 kg kolem. Já beru e-bike jako dobrý dopravní prostředek pro starší osoby, či ty méně zdatné. Na zábavné ježdění po trailech to moc není. Sice sám nejsem nadšený, když mě nějaký pupkatý páprda předjede na ebiku do kopce, ale tak co. Tak jim to dopřejme, po rovině a nebo z kopce jim zase ujedeme my ;)

    1. na tento komentář reaguje Babaja — #11
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #9 Babaja - vloženo: 06.12.2019 v 14:51:46

    Ony ty dětský kola proti dospěláckým nemají ještě zdaleka vyčerpaný potenciál v té elektrifikaci. 24 palcový e - mopedy jsou taky na trhu a jestli to bude pokračovat, tak se to zastaví teprve u odrážedel :-)

    A to odrážedlo je táké vlastně "hendikep" ,když rodiče na toho prcka musí stále čekat a otáčet se kde je :-)

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #8 petan - vloženo: 06.12.2019 v 06:28:38

    odpověď na Frybis — #5 odpověď na Raceday — #6 Docela dlouho jsem zvažoval, jestli tenhle článek vůbec vydat, nebo ne. Nakonec jsem se rozhodnul, že ho vydám vlastně proto abych konkrétně ukázal jak takové dětské ekolo vypadá. Jak říká Frybys, rozhodně to není bike do obchoďáku, protože na to je moc drahej, na druhou stranu i na obchodních prezentacích se jako jeden z hlavních důvodů a prodejních argumentů udává možnost vzít juniora na delší rodinný výlet na který rodiče jedou na normálních kolech a jen nechtějí čekat, nebo nosit kolo na zádech. Otázkou samozřejmě je, jestli to není tak trochu sobecký pohled na věc, na rozdíl od těch handicapovaných. Pravda je, že osobně mi tohle kolo prostě smysl moc nedává, ale informovat o něm jsem se přesto rozhodnul, takže to berte prosím jako rozšíření obzorů a třeba i téma na hlubší diskusi.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #7 trance28 - vloženo: 06.12.2019 v 05:05:05

    odpověď na Raceday — #6 blablabla.... ;-) s tvrzenim o hendikepu to zkouseli uz s dospelackejma mopedama, ale to by vsichni ti cool elektrikari byli, s prominutim, za kriply, tak se muselo najit neco novyho, napr. naposledy ve Velu, jak je to super s manzelkou na elektrice... No a nas kluk, v podstate lenoch, v 8 letech vyjede za svy na Polednik a da 50 Pod Smrkem, tak proc by to nevzvladlo jine dite?

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #6 Raceday - vloženo: 05.12.2019 v 23:04:31

    Hele... dítěti bych to nekoupil. Jste ochotní připustit možnost, že to někdo koupí z důvodu aby mohl s dítětem na dlouhé výlety, vyjet na kopec, kam vy svoje děcko budete vrákat lanovkou, nebo ho raději hodíte na krk panímámě? A co děti s hendikepem? Miluju tyhle rozumbrady, co se snaží všem vnutit své vidění světa :) A jestli máte tu cyklistiku tak rádi jak proklamujete... tak jednou na té elektrice taky skončíte, až už to nebude tak jezdit a budete chtít v sedle vydržet o pár důchodových let déle :)

    1. na tento komentář reaguje trance28 — #7
    2. na tento komentář reaguje petan — #8
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #5 Frybis - vloženo: 05.12.2019 v 21:40:58

    V odborném serveru to je samozřejmě zbytečné to zde psát. Asi stejně jako kdyby v magazínu o rally byla reklama na traktor.

    Toto se spíše hodí... no úplně mě nenapadá kam. Možná do letáku Kaufland, jenže na ten to je moc drahý :-D

    1. na tento komentář reaguje petan — #8
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #4 trance28 - vloženo: 05.12.2019 v 19:04:55

    odpověď na Honza S. — #2 coz je ale v podstate jedno, ne? Liny rodice podporujou v lenosti svoje deti... I kdyz spousta chytraku zase bude tvrdit neco v tom smyslu, ze lepsi e shit nez nic, no..

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #3 Babaja - vloženo: 05.12.2019 v 18:44:00

    odpověď na Honza S. — #2 Jj, souhlas.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #2 Honza S. - vloženo: 05.12.2019 v 17:48:47

    odpověď na Babaja — #1 Skoro bych i souhlasil, ale děti si naštěstí kola nekupují. Takže je vždy jenom na rodičích, co za kolo koupí.

    1. na tento komentář reaguje Babaja — #3
    2. na tento komentář reaguje trance28 — #4
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #1 Babaja - vloženo: 05.12.2019 v 14:36:27

    No co k tomu dodat.....??? Snad jen, že je to smutný, tečka.

    1. na tento komentář reaguje Honza S. — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744