Máme jedny z nejlepších trenérů mládeže na světě, říká Zapletal

Aktualizovaný žebříček UCI ukázal, že Češi mají čtyři bikery v top desítce UCI rankingu, radost to dělá nejen reprezentačnímu koučovi...

Autor: Jan Němec
Foto: Jaroslav Svoboda, Matěj Charvát
Máme jedny z nejlepších trenérů mládeže na světě, říká Zapletal

 

Čtyři čeští bikeři aktuálně figurují ve světové elitní desítce Rankingu Mezinárodní cyklistické unie (UCI). V případě Rankingu států pak ženám i mužům aktuálně náleží umístění v elitní světové pětce. Na druhou stranu je férové si také přiznat, že uplynulá sezona nebyla stoprocentně férová ke všem závodníkům. Někteří světoví bikeři zkrátka neměli dostatek možností body vyjíždět. 

To ovšem nekalí optimismus českého celku a jeho kouče Viktora Zapletala, Češi totiž vloni na nejdůležitějších mezinárodních závodech byli úspěšní. "Několikrát jsme v průběhu minulé sezony zmiňovali rostoucí výkonnost české reprezentace MTB, a to nejenom z pohledu dlouhodobě úspěšných jedinců. Mnohem zřetelnější a povzbudivý je fakt, že český tým v současné době disponuje poměrně početnou skupinou mladých jezdců, kteří jsou schopni konkurovat absolutní světové špičce," uvádí ve zprávě Viktor Zapletal, jenž se s týmem představil minulý víkend v Turecku.

Důvody, které jsou zásadní pro výkonnostní růst, vidí jasně: "Především jde o dlouhodobě kvalitní práci na úrovni klubů. Znovu opakuji, že v České republice máme jedny z nejlepších trenérů mládeže na světě, což si mnohokrát v té typicky české kritičnosti a soutěživosti jen obtížně připouštíme. Ale oni, naše kluby a zdravě zapálení a nadšení rodiče, jsou skutečně tím pilířem současných úspěchů. Druhou věcí je skutečnost, že se nám ve spolupráci a podpoře Českého svazu cyklistiky podařilo vytvořit pro ty nejtalentovanější podmínky v režimu částečně centrální přípravy v rámci reprezentace MTB, takže junioři a jezdci kategorie U23 absolvují v sezoně poměrně bohatý program závodní i tréninkový společně s reprezentačním „áčkem“, což je pro ně rozvíjející a umožňuje nám to rychle a přímo reagovat na všechny související tréninkové ukazatele a tím zvyšujeme výkonnost celé skupiny. Projekt Czech MTB Junior + U23 Talent bude pokračovat i v roce 2021 a předpokládáme jeho přenesení na celý další olympijský cyklus 2021 - 2024."   

  

Jak vypadá aktuální UCI ranking?

 

Ženy Elite

Na výborném osmém místě je drobná bikerka týmu Expres CZ-Tufo Kolín, Tereza Tvarůžková, která v průběhu listopadu a úvodní části sezony úspěšně bodovala v závodech kategorie C1 a C2 v Turecku, během nichž se vyhoupla do top 10 ze 71. místa žebříčku. Mnohem více potěšitelná je ale výkonnost, kterou Tereza získala a velmi reálně nám v původně reprezentantce v běhu na lyžích roste další závodnice absolutní světové špičky.

 

V elitní světové čtyřicítce pak jsou hned další tři úspěšné české reprezentantky: 18. Jitka Čábelická (GAPP System Kolofix), 34. Karla Štěpánová (Maloja Pushbikers MTB) a 36. Jana Czeczinkarová (Liv Cycling Team).

V hodnocení států jsou české ženy na prestižním třetím místě rankingu UCI za bikovými velmocemi Francií a Švýcarskem, což je nejlepší postavení českého týmu žen v posledních třech olympijských cyklech. 

V ženami vysoce nastaveném standardu se pohybují i české juniorky. Aneta Novotná (Adastra Cycling Team) je současnou světovou dvojkou a Karolíně Bedrníkové (Expres CZ-Tufo Team Kolín) náleží pozice světové pětky.

 

Muži Elite

Na místě devátém rankingu UCI je nyní náš nejlepší biker Ondřej Cink (Kross Orlen Cycling Team). Dvojnásobný olympionik a zatím náš jediný mistr světa kategorie U23 je stabilním členem prestižní světové desítky hvězdných a velmi vyrovnaných jezdců. Odborníci hodnotí současnou první světovou patnáctku jezdců za natolik vyrovnanou, že v podstatě kdokoliv z této skupiny může vyhrát olympijský závod nebo mistrovství světa. Je to velká změna oproti předchozím olympijským obdobím, kdy světu diktovala tempo legendární trojice: Nino Schurter, Julien Absolon a Jaroslav Kulhavý a jsme rádi, že česká reprezentace může znovu v postavě Ondřeje bojovat o umístění nejvyšší.

V první světové padesátce rankingu UCI jsou ještě další dva čeští reprezentanti: 32. Jan Vastl (Maloja Pushbikers MTB) a 42. Jan Škarnitzl (Cyklostar Trek Pirelli).

 

Mezi národy náleží mužům páté místo na světě ve skutečně elitní společnosti: 1. Francie, 2. Švýcarsko, 3. Itálie, 4. Brazílie.

V první světové čtyřicítce jsou i dva čeští junioři: 31. Václav Veverka (Cyklostar Trek Pirelli) a 40. Filip Konečný (Dukla Praha), což je velmi slibné i pro závod štafet na mistrovství světa a Evropy, kde startuje celkem šest jezdců napříč všemi kategoriemi (junior, U23, Elite) mužů a žen a vyrovnanost týmu je základem úspěchu celého týmu.


Zdroj: Tisková zpráva ČSC

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyPogačar a Sagan na MS v e-sportech na trenařeru. Zwift střídá MyWhoosh
    Pogačar a Sagan na MS v e-sportech na trenařeru. Zwift střídá MyWhoosh
  2. Světový pohárSvětový pohár horských kol pokračuje v Lake Placid předposledním dílem
    Světový pohár horských kol pokračuje v Lake Placid předposledním dílem
  3. Týmy a klubyJitka Čábelická po pádu a operaci předčasně ukončila sezonu
    Jitka Čábelická po pádu a operaci předčasně ukončila sezonu
  4. Ostatní závodyExtrémní finále AC Heating Cupu pro Cinka a Zügerovou
    Extrémní finále AC Heating Cupu pro Cinka a Zügerovou
  5. Mistrovství světaDivoký šampionát s premiérovými tituly pro Hatherlyho a Pieterse
    Divoký šampionát s premiérovými tituly pro Hatherlyho a Pieterse
  6. ZávodyFotogalerie: Mistrovství ČR XCM 2024 - Karlovy Vary
    Fotogalerie: Mistrovství ČR XCM 2024 - Karlovy Vary

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #24 Tommy_25 - vloženo: 12.03.2021 v 13:02:21

    odpověď na Aleš Procházka — #23 Souhlasím s tebou, že široká základna by dokázala vyprodukovat větší počet nadějných jedinců, ale otázka je kdo a jak by se o to rozšíření měl snažit nejvíce. Co si budeme povídat hodně vždy záleží na rodičích.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #23 Aleš Procházka - vloženo: 12.03.2021 v 11:36:50

    odpověď na Tommy_25 — #22 Doporučuju přijet se podívat na závody Českého poháru XCO na mládežnické kategorie, tak např. už žáci II (13-14 let) jezdí na Zadově plnotučnou verzi elitního okruhu s vynecháním jezditelné rockgarden a wattového výjezdu. Tahle mladá generace má často lepší techniku oproti dospělým, odmalička berou těžké a technické úseky jako standart a strašně moc jim dá 2-4 denní pobyt v místě závodů. Při najíždění úseků je zajímavý pozorovat "velká jména". Jinak v juniorech se už nic moc novýho nenaučíš, pokud chceš uspět, musíš techniku drtit od malička a dostat to "pod kůži" dříve. Jak říkám, široká základna pyramidy dokáže vyplivnout extrémní talenty, málo závodníků = malá konkurence a cesta do průměru...

    1. na tento komentář reaguje Tommy_25 — #24
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #22 Tommy_25 - vloženo: 12.03.2021 v 10:50:17

    odpověď na zirecek — #21 Jasný samozřejmě i u nás jsou dobrý technický terény jako třeba Trutnov Trails, Plešivec a mnoho dalších bike parků. Jenom je otázka jestli je na straně repre o to zájem aby se už od juniorslých kategorií tohle trénovalo. Samozřejmě s tréninky v těžkých terénech roste hodně riziko nechtěného zranění a pokud se tak stane před důležitými závody jako je ME, MS tak je to problém, ale na druhou stranu používat komplet chrániče také není problém.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #23
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #21 zirecek - vloženo: 12.03.2021 v 09:33:46

    odpověď na Tommy_25 — #20 Trénink techniky stačí v ČR. Ani nemusíš budovat speciální tratě. Jednou pojedou na Rychlebské stezky, podruhé jim naordinují terény Maroši a Prokop.

    1. na tento komentář reaguje Tommy_25 — #22
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #20 Tommy_25 - vloženo: 12.03.2021 v 08:58:14

    odpověď na filip10 — #19 To je přesně to co jsem měl na mysli. Mám pocit že se u nás tréninku techniky jízdy XCO jezdců nevěnuje tolik pozornosti, kolik by možná mělo. Jasný je, že Švýcaři mají velehory s pořádnými terény za každým rohem. To se to pak trénuje když to máš u nosu. U nás by se muselo jezdit na specifické místa mnohdy dost daleko, ale ve světové špičce rozhodují opravdu detaily. Fyzická připravenost je samozřejmě základ, ale moc dobře vím že pokud bude člověk hodně dobrý technik tak dokáže získat drahocenné vteřiny i jenom jízdou z kopce. Takže opravdu by mě zajímalo kolik času naše repre věnuje tréninku techniky jízdy v těžkých terénech ?

    1. na tento komentář reaguje zirecek — #21
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #19 filip10 - vloženo: 12.03.2021 v 08:34:15

    odpověď na Tommy_25 — #15 K té technice, mě překvapuje, že reprezentace MTB pořádá přes zimu 2-3 treninkový kempy a všechny jsou na silničních kolech, ale když to srovnáme se Švýcarama tak ti když jedou někam na treninkový kemp, tak většinou jezdí na horských kolech, ne silničních. Cyklistika je sice jen jedna, ale na silnici se asi nenaučím jezdit rock garden atd.

    1. na tento komentář reaguje Tommy_25 — #20
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #18 petan - vloženo: 12.03.2021 v 08:25:32

    odpověď na tntbiker — #17 Pokud si dobře pamatuji, tak sledovanost přenosů MTB se v české TV počítá na stovky tisíc diváků a blíží se sledovanosti biatlonu, nebo přenosů z TdF. Ohledně curlingu byste zřejmě měl pravdu, pokud by ovšem nějaký specializovaný portál pro tuto disciplínu existoval, jakože o žádném nevím. České MTB pamatuju 15 let před prvními úspěchy Kulhavého, kdy nejlepším umístěním v SP bylo Kořínkovo 20. místo a o úpadku se tehdy rozhodně nemluvilo. Pokud bude MTBS jediným médiem, které se bude starat o medializaci a pozitivní propagaci MTB bez toho, abychom měli mistra světa, stydět se za svou práci rozhodně nebudeme a budeme se snažit ji dělat dál. O tom, že po Kulhavém Cinkovi, Stoškovi a dalších přijdou dříve či později nové talenty jsem bytostně přesvědčen, jen možná dnes ještě neznáme vůbec jejich jména.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #17 tntbiker - vloženo: 11.03.2021 v 21:07:33

    odpověď na petan — #16 Prosím vás, a jaká jiná disciplína v MTB má být divácky atraktivnější než XCO, když u nás vlastně jiná skoro není, o ostatních ani pes neštěkne.Maximálně maraton a na takový přenos bych se moc těšil, to by byl asi zážitek:-) No tak nám prozraďte tu sledovanost ze svěťáků v televizi. Vy jste profesionál, píšete, že bych se sledovanosti divil, tak ji sem napište. Když ne, tak plácáte do vody. Také nechápu, proč se odvoláváte na jiné sporty. Takto poukazují malé děti. Zamýšlejte se nad tím, proč současná horská cyklistika je výsledkové utrpení dospělých kategorií, proč nejsou závodníci U23 a ne nad tím, jak je na tom hokej nebo fotbal. Já nich si samozřejmě přál, aby se tu narodil ještě jeden Kulhavý, ale je potřeba psát realisticky tak, jak to je. XCO prostě nezajímá nejen cyklisty, kteří si raději objevnou KPŽ, ale ani diváky. Protože nemáme jméno. Bez jména se na portálech a v novinách těžko o XCO dočteme. Možná s výjimkou MTBS. Ale věřte, že o curling je na jeho portálu také velký zájem:-)

    1. na tento komentář reaguje petan — #18
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #16 petan - vloženo: 11.03.2021 v 18:28:06

    odpověď na tntbiker — #14 Dokud bude XCO na olympiádě, bude patřit mezi mediálně i divácky nejatraktivnější disciplíny MTB. Stačí se zeptat třeba v české televizi, kolik mají přenosy ze světových pohárů MTB sledovanost, a možná budete hodně překvapený jak se mýlíte v tom, že XC "nikoho" nezajímá. Druhá věc je, kolik máme v současnosti pro tuto disciplínu perspektivních závodníků, kteří jsou schopní konkurovat světu jako to zvládal Jarda. Tam je situace alarmující, ale co si budeme nalhávat, ve fotbale, nebo v hokeji to dnes není výrazně lepší a podobné otázky si kladou všechny sportovní svazy napříč ostatními sporty.

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #17
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #15 Tommy_25 - vloženo: 11.03.2021 v 08:47:26

    odpověď na tntbiker — #14 V první řadě bych rozlišoval XCO a XCM. Oba zmínění borci Kristián Hynek a Martin Stošek jsou maratonci, čili jezdí primárně XCM. Martin Stošek dokáže zajet velmi dobře i XCO ale Kristián byl vždy hlavně maratonec. Tvrdit, že tyto dva borce sotva znají lidi, kteří se o horskou cyklistiku zajímají, je celkem odvážné. Ale je to spíš o tom jak moc se o cyklistiku zajímá. Disciplín je opravdu mraky ale myslím si, že jména jako Kulhavý, Hynek, Prokop, Cink, Štybar, Kreuziger atd. říkají něco skoro všem kdo se o cyklistiku obecně zajímají.

    Maratony jsou divácky nezajímavé, to je jasné. Kdo by chtěl koukat 5-6 hodin na živý přenos z maratonů ? U cross country to je jiné, tam už je to pro diváka zajímavější a možná i proto v posledních letech rapidně vzrostla technická náročnost tratí, kdy na některé úseky by člověk raději vzal endurové kolo.

    Já osobně u XCO vidím problém i v tom, že technická náročnost okruhů je už někde úplně jinde než bývala. Docela by mě zajímalo kolik času tráví třeba junioři tréninkem techniky ?Sice s nimi v rámci repre po některých okruzích jezdí Matěj Charvát, ale kolik času tomu věnují mimo v běžných tréninkových jednotkách ? Když si vezmu takového Nina tak ten vyhrává většinou dvěma způsoby v posledním nebo předposledním kole se buď v nějakém významném stoupání zvedne a ujede všem o cca 10-20m (pokud tam tedy není zrovna zázračný Mathieu van der Poel) a nebo jim Nino cukne v nějakém težkém technickém sjezdu, opět jenom o pár metrů ale ty vždy rozhodnou.

    1. na tento komentář reaguje filip10 — #19
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #14 tntbiker - vloženo: 11.03.2021 v 08:06:19

    odpověď na Aleš Procházka — #13 Při vší úctě, Hynka a Stoška znají sotva ti, kteří se o horskou cyklistiku blíže zajímají. A někteří čtenáři MTBS. Musíte si také připustit, že XC prostě není zájem. Zvláště v dospělých kategoriích. Lidé mají mnoho jiných disciplín, nebo se nechtějí honit po trati. Mají tratily, které nebolí, jiní sjíždějí zajímavé kopce, další přičichli gravelům, jiní bikepackingu atd. XC prostě netáhne a s tím se smiřte. Ty doby, kdy tu bylo jen XC a sjezd jsou dávno pryč. Nezajímá to ani média, prakticky vůbec o tom nepíší. Maximálně když je Cink desátý nebo když je nemocný. A to ještě sotva jeden řádek někde najdete. Tak to prostě je a bude. V podstatě je teď občas vidět Cink. Ale to už také odeznívá a za ním je hluboká výkonnostní díra. Takže nezbývá, než si hrát na úžasnost XC jen tady na MTBS. Ta disciplína už nikoho asi motivovat nebude.

    1. na tento komentář reaguje Tommy_25 — #15
    2. na tento komentář reaguje petan — #16
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #13 Aleš Procházka - vloženo: 10.03.2021 v 17:47:33

    odpověď na tntbiker — #12 Hele, tak jinak. Podívej se na Kristiána Hynka, Martina Stoška - to nejsou borci, kteří by zářili v mládežnických kategoriích, ale prosadili se až později. Aby se někde vylíhnul nějaký talent, nemusí být nutně v 15, 16, 17, 18 TOP, může se to projevit až později. Abys měl nějakou špičku, ideální je mít širokou základnu sportu. A o tom to je. Máme tady v obchodě zákazníka, hokejového extraligového obránce Zlína, ve 14 se v Přerově nedostal do mladšího dorostu, což pro většinu lidí znamená konec hokeje. On se zaťal a dojížděl do Prostějova, kde hrál o soutěž níž, icetime 30 minut, doslova se "vyhrál" a nakonec se vypracoval do úrovně extraligového hráče, paradoxně až ve 27 letech hrál první zápas v extralize a stihl předtím vystudovat vysokou školu. Ve 14 někdo rozhodl, že je neperspektivní, ale nakonec se tím sportem živí. Systém cross country cyklistiky nemotivuje širokou základnu v dospělých kategoriích a je ostuda disciplíny, že si můžu koupit licenci, postavit se v 50 letech na závod, objet si dvě kola a ještě získat milión bodů. Pokud je tady zájmem pouze světová špička, tak se tady ten sport nemusí ani provozovat, protože takový závodník si vystačí se světovými poháry a národními poháry kdekoliv na světě.

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #14
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #12 tntbiker - vloženo: 10.03.2021 v 10:48:59

    odpověď na Jakub Kosina — #11 Vy jste absolutně nepochopil, co jsem napsal. A KPŽ nepotřebuje žádné medaile. KPŽ je podnikatelský záměr a sportovní akce pro každého, kdo přijde na start a zaplatí si startovné. KPŽ nikdo nedotuje, to žije za své nebo za peníze sponzorů, které propaguje. kdo nechce být průměrný, kdo chce světové medaile, kdo chce být profesionál, tak by to mělo být z velké části za své, nebo by si měl také ty sponzory sehnat. Samozřejmě stát mu něco dá, jako dává nebo dával mnoha sportovcům třeba zaměstnání v Dukle (Kulhavý, Ledecká a spol.) Každý také nechce výsledky, třeba ti, kdo se postaví na start KPŽ nebo maratonu. takových lidí je absolutní většina. V cyklistice možná 99%.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #13
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #11 Jakub Kosina - vloženo: 10.03.2021 v 09:38:11

    odpověď na tntbiker — #10 Třikrát hurá průměrnosti 😊 a budeme každému, kdo na KPŽ přejede kořen dávat medaili za úspěšné zvládnutí nebezpečného technického úseku?

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #12
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #10 tntbiker - vloženo: 10.03.2021 v 07:51:28

    odpověď na Aleš Procházka — #7 V mnoha bodech s vámi nesouhlasím. Ale o tom je diskuze. Nevím třeba, co to je ochrana U23, jak píšete. Myslím, že každý, kdo pomýšlí na nějaké vyšší cíle, nedej bože na olympiádu, tak se musí především postarat sám o sebe, dát do toho své prostředky a nečekat, co dostane od jiných. Může si třeba platit vlastního trenéra, jak tomu je v mnoha jiných sportech. Myslet na světové medaile je záležitost profesionála a profesionální sport je podnikání jako každé jiné. Podporovat z veřejných peněz by se tedy mělo spíše sportování obecně. Pro cyklisty stavět infrastruktury, vytvářet jim podmínky pro pohyb na komunikacích atd. Protože takových cyklistů jsou u nás statisíce, asi i miliony. Výchova mladých je záležitostí těch bezejmenný, o kterých se zpravidla nikde nepíše. Pokud ti někoho vychovají, objeví, tak tu smetanu slíznou jiní, reprezentační trenéři. Kteří třeba závodníka vidí pouze na jednom reprezentačním startu a a na třech závodech za rok. K výkonnosti závodníka nepřispějí takřka ničím. Nedivím se, že se závodníci do XC dnes nehrnou. protože to jsou závody na hraně cirkusového představení pro lidi. Myslím, že s těmi náročnými úseky se to už začalo přehánět. I uz toho důvodu je možná KPŽ tak mezi lidmi populární. A také třeba maratony. Protože tam si člověk zazávodí a nehrozí, že se každý okruh několikrát přizabije. A že málokdo dojde do U23? To je snad přirozené, že ti mladí časem, během své mladé závodní kariéry, pochopii, že je cyklistika zřejmě neuživí, že se musí především zaměřit na přípravu do zaměstnání, na vzdělání, na život vůbec. A na kole při tom mohou jezdit třeba to KPŽ.

    1. na tento komentář reaguje Jakub Kosina — #11
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #9 pruchajarda23 - vloženo: 09.03.2021 v 20:13:48

    odpověď na Aleš Procházka — #7 Myslím, že Aleš napsal velmi trefný pohled na posledních cca 5-8 let této disciplíny XCO v Čechách a Tím poukázal nepřímo na přístup svazových funkcionářů, počínaje samotným prezidentem a konče reprezentačním trenérem. Aleš zde hovoří o odhození ega. Ano, ale to by měl především udělat reprezentační trenér. Jsem rád, že až na kolegu Tranceho, se vedla slušná diskuse. Bohužel by se nad tímto problémem CrossCountry měli zamyslet především odpovědní svazoví funkcionáři. Po přečtení PR článku pana Zapletala, ale v to věřit bohužel nejde.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #8 tntbiker - vloženo: 09.03.2021 v 13:54:05

    odpověď na Honza S. — #5 Tak, a teď primitiv Trance přemýšlí, co jste to vůbec o akciových trzích napsal, protože tolik cizích slov najednou neviděl za celý svůj život:-) Určitě, až to bude možné, půjde se na ty sobotní trhy na náměstí také podívat:-)))

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #7 Aleš Procházka - vloženo: 09.03.2021 v 09:29:35

    odpověď na Pavel Trance — #4 odpověď na Honza S. — #5 odpověď na pruchajarda23 — #2 odpověď na tntbiker — #3 Pánové, když si odhodíme ega, tak si něco řekněme o domácím stavu disciplíny cross country. Veškeré mládežnické úspěchy jsou za soukromým sektorem, který mecenášsky podporuje mládežnické oddíly s obrovským zapojením rodičů. Bohužel, ani 9 let po olympijském titulu Járy Kulhavého zde není centrální koncepce výchovy mládeže s možností studia a společného trénování. Gymnázia ve Vimperku nebo v Jablonci jsou pro lidi z Moravy strašně daleko. Jako pořadatel maratonů a dětských závodů mimo struktury ČSC fakt čumím, kolik dětí jezdí Český pohár XC, ale má to jeden velký háček a to je přechod z kategorie juniorů. Martin Raufer si někde vysledoval, že do kategorie U23 v Českém poháru 2020 postoupil jediný junior 2019, zbytek kola na vrcholné úrovni nechal anebo jezdí maratony nebo KPŽ. Důvody? Prakticky nulová ochrana kategorie U23, délky okruhů jsou na hraně reglementu UCI 4-6 km, takže když jako prvoročák skočíš z juniorů mezi muže, tvůj závod nemá 1:15 hod., ale 30 - 40 minut, než tě odvolají. Když si pak přijede na ČP Marrot, Andreasen, Cink, tak je vymalováno. Celý systém cross country, ale také cyklokrosu je nepřátelsky nastavený na nějakou sportovní účast. Letos se měla uskutečnit Olympiáda dětí a mládeže v Olomouckém kraji, můj kluk nechal hokeje a první závod s licencí v XCO jel vloni v Městě - Touškov v 15,5 letech. Když jsme zjišťovali nominační kritéria na tu dětskou olympiádu, zjistili jsme, že v Olomouckém kraji jezdili vloni Český pohár a MČR XCO celkem DVA kadeti (náš Ondra a Víťa Lipenský), takže by 2 jezdci s licencí ze dvou reprezentovali svůj kraj. Kam se bude vyvíjet XCO s touto základnou? Budeme se dívat na špičkové výkony jezdců, kteří si honí prestiž na KPŽ po širokých cestách? Zdraví a mladí chlapi jezdí netechnické závody a to není kritika KPŽ (klobouk dolů, každý si může vybrat svět, ve kterém se chce pohybovat), ale české cross country je bez jezdců. Jak to skončí? No a úplné sci-fi je národní tréninkový okruh pro cross country, třeba takoví Rakušani ho mají v Obertraunu, průjezdy jednotlivých pasáží mají více variant podle věkových kategorií. Olympijský sport má olympijský tréninkový okruh, Česko má z posledních dvou olympiád zlato a stříbro a nemá nic... Potom se čte takový článek hodně s rozpaky. Skláním pomyslný klobouk před všemi, kteří jsou schopní v regionech podporovat, trénovat, pořádat. A taky je skvělý, že třeba Pavel Čábelický buduje další český tým se zaměřením na mezinárodní scénu a liší se od přístupu stájí, které chtějí být vidět o level níž.

    1. na tento komentář reaguje pruchajarda23 — #9
    2. na tento komentář reaguje tntbiker — #10
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #6 Honza S. - vloženo: 09.03.2021 v 08:02:29

    odpověď na Pavel Trance — #4 Jo a o počasí vím kulový. Nejvíc se mi ale osvědčilo podívat se vždycky z okna. :-)

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #5 Honza S. - vloženo: 09.03.2021 v 07:59:01

    odpověď na Pavel Trance — #4 Na amerických akciových trzích pokračuje trend posledních dnů, výprodeje bondů a technologických titulů když investoři anticipují silný růst podvyživených sektorů. Za vším jsou vysoká očekávání z oživení americké ekonomiky poté, co virus covid je na ústupu a navíc se chystá masivní stimulační balíček J. Bidena.

    Index Dow Jones +0,97 % na 31802,44 b.

    Index S&P 500 -0,54 % na 3821,35 b.

    Index Nasdaq Composite -2,41 % na 12609,16 b.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #7
    2. na tento komentář reaguje tntbiker — #8
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #4 Pavel Trance - vloženo: 09.03.2021 v 06:34:55

    Tak díky za názor od lidí co jejich největším úspěchem bylo to, že vypili 10 velkých piv a nešli se ani jednou vychcat.

    Vy jste trénovali leda tak ten močák, ale víte co jak ohledně trenérství. Ještě bych poprosil názor na burzu a na počasí jste taky machři ne ?

    1. na tento komentář reaguje Honza S. — #5
    2. na tento komentář reaguje Honza S. — #6
    3. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #7
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #3 tntbiker - vloženo: 05.03.2021 v 16:42:22

    odpověď na pruchajarda23 — #2 Hezky jste to napsal. Ale teď tu budete stejně nepopulární jako já, protože tady se musí psát vždy pozitivně a nic nekritizovat. V každém případě pan Zapletal si napsal PR článek na sebe. Pochválil se sice hezky, ale měl pochválit jmenovitě (!) i ty trenéry, kteří jsou podle něj nejlepší trenéři na světě na kteří ty závodníky skutečně trénují, kteří je vychovali a ne jen s nimi jezdí na zahraniční zájezdy ...Já toho Zapletala neznám, ale jak ho delší čas sleduji, tak ovládá sebeprezentaci, vč, toho nacpat se pokud možno na každou fotku:-) Ať MTBS také udělá nějaký seriál s těmi bezejmennými trenéry, bez kterých by nebyli závodníci a asi ani nějaký Zapletal, který se na ty závodníky potom nalepí.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #7
    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #2 pruchajarda23 - vloženo: 05.03.2021 v 13:54:01

    Hmm...článek spíše hodný PR. Jestli se pan repre trenér Zapletal skutečně domnívá, že máme jedny z nejlepších mládežnických trenérů na světě, tak se skromně ptám, jak na to přišel. Kolik děvčat a mladých mužů juniorského věku vstoupilo za posledních 3-5 let do kategorie U23 a zde pravidelně jezdili do desátého až patnáctého místa ve světě ? Bavíme se možná o dvou děvčatech a dvou, třech chlapcích! Kolik z nich přišlo následně za posledních 5 let do ELITNÍCH kategorií? Posledním byl Honza Vastl cca před 3 lety . A něm potopa . Nejlepší naše eliťačka Jitka Čábelická má třicet let, Ondra Cink taktéž. Talentovaná Tereza Tvarůžková nebyla těmito mládežnickými trenéry ovlivněna, jelikož přišla z jiného sportu( asi dobře pro ní). A ta je podle mého názoru jediná, která bude další roky Jitce Čábelické konkurovat. Mladý Zatloukal je talentovaný kluk a bude též již v U23 . Ale v juniorech ho nikdo za poslední dva roky nebyl schopen připravit na vrcholy sezóny a žádný výsledek neudělal. V U23 bude mít hodně těžkou pozici. A tak se jen prosím ptám, jaké kritérium si pan Zapletal vytvořil pro hodnocení práce trenérů? Myslím, že vždy ve vrcholovém sportu platilo a platí, že mládežnický sport je zajímavý především pro trenéry, rodiče a samotné závodníky. Ale teprve v dospělém sportu se ukáže, jak kvalitní příprava probíhala s mládeží! A tady je pohled na mládežnický sport a výchovu mladých sportovců velmi smutný! A to není jen chyba samotných trenérů, ale celé koncepce přípravy mladých sportovců a především pana Zapletala, jako garanta tohoto sportu a velkého PR propagátora svého jména. Nelze se neustále zaštiťovat Jardou Kulhavým. Ta doba je dávno pryč.

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #3
    2. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #7
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #1 tntbiker - vloženo: 04.03.2021 v 20:52:48

    Elitní světová čtyřicítka, nejlepší padesátka:-) Svět zajímají jen medaile a stupně vítězů, nejlépe první místa. Rozhodně nikoho nezajímají dorostenci. Vše ostatní je dobré maximálně pro úzkou domácí bikerskou komunitu a ne pro veřejnost. Nebo pro Zapletala:-)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744