V rakouském Leogangu probíhají v těchto dnech prezentace Specialized, takže jsme pozvání na velký Launch novinek 2016 samozřejmě nemohli odmítnout...
Když jsem přemýšlel, jak nadepsat tenhle článek, ve kterém byste se měli dozvědět všechno o nejdůležitějších novinkách firmy Specialized, zjistil jsem, že mi pro něj vlastně chybí nějaký hlavní motiv, který by ho mohl snadno charakterizovat.
V rámci modelové řady 2016 se totiž neudála žádná zásadní překvapivá změna a ani nebyl představen žádný revoluční produkt, o kterém bychom vás již dříve neinformovali (e-bike Levo, nový Stumpjumper FSR nebo 650B+ modely). Globálně se dá proto shrnout suma novinek na příští rok jako zásadní rozšíření nabídky, které je bohužel provázeno také citelným zdražením, které však již bylo avizováno dříve a které je v podstatě jen důsledkem kurzových změn v uplynulém roce a Specialized není rozhodně jedinou firmou, která bude na rok 2016 plošně zdražovat.
Zmíněné navýšení cen se bohužel najrazantněji dotklo S-Works modelů. Ty se tak opět o něco přiblížily magické hranici 300 000 Kč, přičemž nejblíže k ní se ocitl topmodel EPIC a silniční novinka Venge Vias; oba stojí shodně 299 999,- Kč.
Ale očekávané zdražení nových modelů není naštěstí jedinou "novinkou". Mnoho nových modelů najdete jak v pánské, tak v dámské nabídce a premiéru si odbyla rovněž nová generace aero silničky Venge plus spoustu doplňků. Pojďme se tedy konečně podívat na hlavní a nejzajímavější kousky, se kterými bude Specialized usilovat o vaši přízeň v roce 2016.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Jezdím závodně a nyní mám už druhý HT SWorks. Je mi vcelku jedno jestli si někdo myslí, že je to blbá značka nebo naopak výborná - já si ho koupil po odzkoušení několika jiných modelů proto, že je podle mně nejlepší. Ale jejich cenová politika mi jde taky na nervy, ale jejich tretry a přilby (myslím SWorks) jsou také absolutně to nejlepší, co jsem dosud měl a tak při koupi nových budu uvažovat v prvé řadě opět o Spešlu
odpověz na tento komentářodpověď na Magua — #32 Na to kolik zdražili díky změně kurzu v loňském a letošním roce jen pro příští rok dorovnávají skutečnou cenu a stejně když tu cenu spočítáš USD-CZK na americkém webu stále to v ČR v korunách vychází výhodněji tak jako auta.
odpověz na tento komentářodpověď na xegiie — #30 Spešla Epica v základu jsem také zvažoval no nakonec jsem skončil u jiné značky taky americké? A potkat S-Works na KPŽ tipuji to na nadpoloviční většinu a nejedná se o kola v základu, ale o kousky s 1x11 a ty za 90 tis. nekoupíš a sedí na tom čím dál mladší ročníky stále školou povinní. Znám Concept store kde prodej S-WORKS kol dělá možná 70% prodejů. Ono ti kupující v těch kancelářských skleníků na periferiích velkých měst nesedí v práci za 15 tis. hrubého.
odpověz na tento komentářJestli jim ceny polezou každý rok nahoru o cca 5-10 %, jak to je teď, tak si myslím, že éra Spešlů se blíží ke konci. Uznávám jejich kvality, ale cena a masová rozšířenost této značky začnou působit odrazujícím způsobem.
- na tento komentář reaguje marco — #34
odpověz na tento komentářodpověď na xegiie — #30 tech je naopak většina.
odpověz na tento komentářodpověď na Roura — #29 no když to budou téměř všechny s-works, co se v CR koupili, tak jich zase až tolik asi nebude:))
moc lidi co si koupi s works a nejede na KPZ asi nebude.. hm?:)
- na tento komentář reaguje McBlacky — #31
- na tento komentář reaguje marco — #33
odpověz na tento komentářPřijedeš na závod KPŽ a tam jeden S-Works vedle druhýho. A pak že lidi nemaj peníze :)
- na tento komentář reaguje xegiie — #30
odpověz na tento komentářodpověď na pol54 — #25 jezdit na spešlu na soře? ty ses povedl. Sám sem měl tarmaca na 105, ted izalco od focusu na ultegře a ty kola jsou vcelku stejný, naopak ten focus je lepší, ale jen proto že je novější. Vozím helmu i boty od spešlu oboje sworks, jsou supr, ale upřímně abych vyndal nesmyslný prachy za kolo za min 150 tisíc, bych musel bejt padlej na hlavu i kdyby to kolo jelo samo. Mě stačí když vidím ty strejdy co si nakoupili drahej matroš a přijde kopec nebo ostřejší sjezd a jsou marný
odpověz na tento komentářodpověď na pira — #26 Je velmi zvláštní že pol54 se registroval až tehdy, aby mohl reagovat v diskuzi za Spešla:-)
odpověz na tento komentářodpověď na pol54 — #25 Kdo Tě platí???
- na tento komentář reaguje tntbiker — #27
odpověz na tento komentářČlověk je na něco zvyklý a pokud nezkusí něco lepšího, tak je s tím svým spokojen.
Možná, že je lepší to nezkusit, protože pak po tom touží nebo za to musí utratit tolik peněz, kolik tyto kola zkrátka stojí. V tom lepším případě rozdíl nepozná (a že jsem již těchto "chytráků" poznal) a je dále spokojen s tím svým.
Ať chcete nebo ne, Specialized je nejprogresivnější značka a má neskutečný záběr včetně špičkových helem, bot, sedel, atd...
Za kvalitu se platí. A tady se hodně platí. Ale mě to za to stojí, protože jezdit na Specialized je neskutečná zábava, ať na tom mám třeba Deore nebo Soru...
- na tento komentář reaguje pira — #26
- na tento komentář reaguje vlada83 — #28
odpověz na tento komentářodpověď na okam — #22 já se normálně bavil :) bohužel jsem klesnul na úroveň blbů, kteří melou hovna o ovcích a krámech. stačí scrollnout dolů..
sám jsem psal, že cena je přemrštěná, jen sem psal, že jediný argument "že je to drahý proto bych to nechtěl ani zadarmo" je jasná blbost.. ale co už.
je to stejný pořád dokola, lidi koukají jen na osazení a váhu, jenže na to kouká i kdejaký jouda, který tomu nerozumí:)
pokaždé když někoho zaujme můj epic, a řeknu mu že váží 12kg, tak si klepou na hlavu, co to je za krám... tak s takovými lidmi se tu hádám. "TO NEMÁ XTR???" :))
odpověz na tento komentářNo nekup to!...rovnou si objednám dva za ty peníze :-) Cena se odvíjí od poptávky a kolik snese trh. Jestli firmě Specialized nepůjdou prodeje, tak příští rok zlevní, ale silně pochybuji, že se tak stane. Jejich marketing patří k těm nejlepším a lidi peníze mají a jsou ochotni je utratit za dražší kola.
Tak zdar!
odpověz na tento komentářTak znovu, nehjtuju, jen vyjadřuju názor. Nevím, co je to za debilní argument, že když na to nemám, tak ať nehodnotím. To se takhle vyjadřujete aji pod recenzema například filmů? Může filmovej kritik kritizovat film, když sám nemá peníze na to, aby nějakej natočil? Má snad autor tohohle článku možnost kritizovat jen kola, který si může koupit? Se proberte.
Dobře, top modely mají možná vyladěný, ale tvrdit, že mají super geometrii pro všechny? Máme snad každej stejný propozice, aby nám vyhovovaly jen jedny kola?
Další věc je marketing. Ať se na tu značku dívá kdo chce, musí uznat, že marketing mají na neuvěřitelné úrovni. Lidi jim doslova zobou z ruky a tak proč by nezdražili. Ale pokud se člověk zamyslí, tak při některých věcech si sám musí položit otázku, jestli už to není za hranou. Giro uvedlo na trh tretry s tkaničkama a najednou teď i Spešl, ale se svou historkou v tunelu. Jejich testování aerodynamiky je super, ale kolik z vás jezdí švihy průměrem 40? Vsadil bych se, že nikdo. (Ani já ne.)
A moje ideální kolo co bych si koupil při neomezeným rozpočtu? Určitě ne Spešla a to z prostého důvodu. Po době Authorové a době Meridové tu máme dobu Spešlovou a ty kola má strašně moc lidí. A za svoje peníze bych si rád dopřál trošku originality a nevezl se na módní vlně. Silnice Cipollini a bike třeba Pinarello. Za těma se každej otočí a na startu KPŽ nevidíte okolo sebe dalších 50 lidí se stejným kolem.
Jo a ty Xegie, kterej se nedokážeš bavit normálně a hned nadáváš, tak jsem rád, že sis koupil Spešla. Aspoň už máš taky brain.
- na tento komentář reaguje xegiie — #24
odpověz na tento komentářodpověď na xegiie — #19 chlapče chlapče, umíš ty taky jiná slova než ty sprostá? :-D
Ta závist je opravdu hrozná, úplně mi trhá žíly :-D
odpověz na tento komentářTop značky chtějí top prachy. To není nic divnýho. Jako u aut, buď na to mám a jezdím MB nebo nemám a jezdím škodovku ;)
Rozhodně ale nemá smysl psát hate, zvlášť když na tom dotyčný nejezdí.
Spešly jezdím už roky jak HT tak fully a jsou to super kola. Padnou do ruky a na rozdíl od jiných značek mi zatím žádný nerupnul a to dostávají jak závodně tak v terénu. Samozřejmě cenovka je brutál a i na kolech 100-200tkč je ještě trochu práce na upgrade, kde to ale je jiný -mezi Trek, CD, Scott-.
odpověz na tento komentářodpověď na Ota — #17 jo?:D strašný ta závist že? pražádný argument, jen sračky o ovcích :)) tak to jooo
- na tento komentář reaguje Ota — #21
odpověz na tento komentářodpověď na Blackpitch — #16 kdybys nemlel uplný sračky dalo by se diskutovat:D
ale už jen to že napíšeš, že týpek měl KONSTRUKTIVNÍ názor, zatímco jediné napsal, že za stejné prachy je lepší kolo a lepší osazení..
takže se nemáme o čem bavit:D
o ovcích si kvákej jak chceš:)
odpověz na tento komentářodpověď na xegiie — #14 Xegiie, ty jsi vážně borec :-D Jak píše Blackpitch, taková hloupoučká ovečka co bečí a bečí a řeší ptákoviny :-DDD
- na tento komentář reaguje xegiie — #19
odpověz na tento komentářodpověď na xegiie — #13 Ovecka koukam rozjizdi svoje pribehy:))Asi jsi malinko pozil, ja nikde nic o osazeni a podobnych vecech, natoz o brainu, nepsal...takze se vzpamatuj a nehul to...vsichni praskaj zavisti:)) to me pobavilo:)) Nemas zadny argumenty, jenom tu becis jako ovce, jak na to nikdo nema a jak mas nej kolo:)) Kazdej vetsi vyrobce ma svoje vychytavky a je na zakaznikovi, co zvoli. Ať si koupi kdo chce co chce, a take pise si svuj nazor, kazdopadne by tu mela byt jista davka slusnosti, coz tobe chybi.
- na tento komentář reaguje xegiie — #18
odpověz na tento komentářodpověď na Jendaa — #5 Já přece netvrdím, že kolo je špatné. A mám-li na něj, nebo ne, není důležité. Nerad slývám s davem a jsou prostě značky, které bych si nekoupil a už vůbec ne za přemrštěné, uměle vyšroubované ceny. Pro mě je důležitý můj výkon a slušný výsledek v závodě. A co mám za kola? MTB karbonového AXMANA tube to tube a silnici E.Merckxe EXM. Jestli jsou něčím pro někoho zajímavá nevím a je mi to úplně jedno. Hlavní věc je ta, že mi sedí :) Bikes...
odpověz na tento komentářodpověď na Ota — #12 je vidět jak jsi můj post četl:)
úplně mimo ?? PROČ? protože píšu, že jízdní vlastnosti jsou dobré?:D
AHA:)
To že cena je úplně mimo jsem PSAL také!
Jasně že bych v té ceně moh mít karbonové HT s XT jako ty, ale jelikož nezávodím, zvolím co se mi líbí více.
Můj post byl směřován na tupany, co napíší "fuuj, kentus" nebo je to "sračka" to jsou posty mimo! :D a očividně od lidí co závidí.
A nejspíš se na tom kole ani nesvezli...
A kdo kde psal, že závodění není o nohách a hlavě??
přijde mi, že si pleteš jablka a hovna, ale jestli se po svém postu, kde útočíš na mě, protože jsem si vybral epica a napsal jsem že bych jiné nechtěl, tak si to užij :D
- na tento komentář reaguje Ota — #17
odpověz na tento komentářodpověď na Blackpitch — #11 kecy, každej kdo zkusil brain moc dobře ví, že to funguje a ostatní značky se tomu sotva blíží. Žádnou konstruktivní myšlenku jak se tu snažíš vykálet nenapsal, jen to že ostatní mají "to samé" levněji, ale to mluvíte jen o osazení:D nemá se cenu s váma bavit, tak si klidně prasknite závistí, a jezděte si na těch lepších kolech od jiné značky.. protože jsou levnější. nazdar
- na tento komentář reaguje Blackpitch — #16
odpověz na tento komentářJak tak čtu, téma Specialized je nikdy nekončící telenovela. Příspěvky Jendy a Xegiie jsou úplně mimo. Tady jde o nesmyslnost ceny, kterou za to Specialized požaduje. Ale nemusíme se bavit jen o Spešlu, velmi podobné ceny nasadil Cannondale, Trek, Scott, a další velké značky, kteří si rádi nechají zaplatit za něco extra. V tomhle případě to je, ale fakt total ústřel. Sám bych rád viděl člověka, který jde do obchodu a kola za 300 tis si koupí. Přiznám se, že na kole aktivně jezdím a závodím 16 let a za tu dobu sem takového "magora" nepotkal :-)
Nikdo nekritizuje kvality Specializedu, ale naštěstí žijeme ve "svobodné" zemi a máme možnost výběru. Pro mne třeba je strop cca 60 tis, mám špičkové kolo na karbon rámu, XT, Easton CE70 a kola od DT Swiss a jsem plně spokojený. Nneí to Spešl a mám to okolo 10,5 kg. Nejde o žádnou "čínskou" mrdku jak tady jiní píšou (i když, ukažte mi kolo, které není stavěné nebo montované v Číně) a je to plně konkurence schopné kolo jakékoliv značce. OK, nemám nápis S-works, ale pokud vím, tak nerozhoduje nápis na kole, ani jaká je to značka či jaké má řazení, ale o tom, jaký kdo má nohy a hlavu :-D
Běžte se radší porojet na švih, pohonit si svá ega na biku či silnici a pak nám napište, jak jste se cítili, ať můžeme závidět, jak ty kola za 300 tis jedou :-D
Kolu zdar
- na tento komentář reaguje xegiie — #14
odpověz na tento komentářodpověď na xegiie — #8 Z jeho příspěvku je spíš vidět konstruktivní myšlenka a ne tvůj zcestný komentář typu "já to mám a tak je to nejlepší".
Jsi přesně ten typ ovce:)) A hned víš o druhém, zda na to má, či nemá...asi lepší oddíl...Spíš by ses měl projet také na jiné značce, než nám sem napíšeš zase podobná moudra. Co jsem měl možnost si zkusit, není to rozhodně nic extra, jak nám tady vychvaluješ. Obyčejný předražený kolo...Naštěstí tu máme na výběr i jiný značky, takže si každej může vybrat, co je mu nejbližší.
- na tento komentář reaguje xegiie — #13
odpověz na tento komentářNemám nic proti jakékoliv značce. Ale to, co má Specialized TOP jsou jízdní vlastnosti a perfektní geometrie. Neznám NIKOHO, kdo by nějaký model zkusil a nebyl z něho naprosto nadšen.
Pokud jste si tyto kola neodzkoušeli, tak se zdržte komentáře.
Ano, je to drahý a např. Canyon vychází líp. Ať si každý koupí to, co chce. Třeba nějakou mrdku značku za 40.000 v karbonu na XT, má to přece XTéčko a je to v AKCI, na rámu už tolik nezáleží...
odpověz na tento komentářodpověď na pvcyklo — #6 "Dening" je kentus? tak jak pro koho, já třeba hezčí DESIGN kola neznám.
odpověz na tento komentářodpověď na okam — #7 spíš je z tvého příspšvku vidět, že tě sere, že si to nepořídíš.
Argument, že ostatní to mají levnější, to jaksi neobhájí.. a sám uznáváš, že to mají oproti konkurenci testované v aerotunelech a kdo ví jak ještě.
Neobhajuju jejich ceny, je to naprostá prasárna, ano je to karbon, ale to už je dnes téměř běžný materiál.
Cena auta za kolo je moc, to se asi shodneme všichni, ale jak už to bylo naznačeno, dělají to tak všichni, od Scottu to levnější taky není.
Tak jako tak elektronické řazení bych nechtěl, viz Jolanda Neff na mistráku nebo nějaký francouz měl v Novém městě taky problém, na silnic možná.
A navíc to zbytečně kolo zdraží.
A co se týče toho "krámu" za 50 tisíc, tak to je vidět, že jsi na tom nejel:D
Člověk který na kolo má a nezávodí, nějak gram navíc stejně nepozná, a ty jízdní vlastnosti jsou prostě parádní.
(Brain funguje stejně jako na top modelu)
A to že řazení není XTR, už vůbec nepozná, vše funguje parádně, jen to má těch pár gramů navíc.
Takže jediná otázka je, máš na to, nebo ne.
Ostatní jsou sra*ky.
Já na to nemám, koupil jsem si comp-carbon 2014 a koupil bych si ho znovu. víc bych za kolo nedal, nejsem závodník.
- na tento komentář reaguje Blackpitch — #11
odpověz na tento komentářodpověď na Jendaa — #4 Tak zaprvé, nevím proč sem taháš argument, jestli na to mám nebo nemám. Už z mýho prvního postu je vidět, že si to nekoupím, ani kdybych na to měl. Ještě bys mohl zdrbat autora článku, ten si taky rýpl do bot a to třeba jen skrz to, že na to nemá.
Zadruhé jednu přehypovanou značku chceš srovnávat s druhou a to Cannondalem? Vždyť tam je to to stejný, nebo mi vysvětli logiku proč Scalpel a FSi stojí stejně? Už se to cpe všechno kolem 300 tisíc a to mi nepřijde normální.
Dobře, tak za půlku přímo ne, ale namátkou full na elektrice XTR - Canyon Lux je teď za 177 tisíc. Ale to pro tebe, evidentně milovníka Specialized, nebude dost cool. Není to prostě testovaný v aerotunelu a nemá to tu správnou masírku.
Za čtvrté, jejich kola do 50 tisíc, což je dneska střední třída, jsou absolutní krámy a prodáváají se jen díky marketingu. Skoro se nedá najít specializovanej obchod s kolama, kde neseženeš Spešla. Takže normální člověk co se neorientuje skončí pod návalem masírky s těžkou 29kou s tragickým osazením. Ale snad si bude připadat jako Jarda Kulhavý.
A za poslední, nevím co tady vytahuješ ať ti někdo řekne co má za kolo? Soudit výkonnost jen podle majitelova stroje je hodně ošemetný. Tak se trošku uklidni, dík.
- na tento komentář reaguje xegiie — #8
odpověz na tento komentářDening sworks epica je totální kentus,to chci vidt kolik lidí za to dá 299T :D
- na tento komentář reaguje xegiie — #9
odpověz na tento komentář