Dneska se připravte na pohodičku v sedle testbiku, protože jsme si tentokrát sedli na čerstvou novinku od Crussisu, vybavenou nadstandardním dojezdem...
Crussis vyrostl na koloběžkách a teprve postupem času k nim přidal elektrokola. V našich končinách je to celkem unikát, protože není mnoho firem, které se specializují na tuto dvojkombinaci a vůbec nenabízí klasická analogová (neelektrická) kola. O to zajímavější je ovšem sledovat, jakým směrem se produkce této značky rok od roku posouvá a co jednotlivé modelové řady dokáží nabídnout.
Largo 9.6-L patří mezi nejnovější přírůstky v sortimentu této značky a to především díky kombinaci nového kompaktního motoru Bafang M500 s Panasonic baterií o obří kapacitě 900 Wh. Abychom byli korektní, musím doplnit ještě informaci, že stejný bike se stejným motorem umí Crussis dodat také se dvěma menšími a lehčími bateriemi a to buď 630 Wh nebo 720 Wh, které sníží cenu až o cca 8 tis Kč. Jednotlivé modely od sebe rozeznáte díky poslednímu písmenu v jeho názvu, které označuje velikost baterie obdobně jako je tomu u konfekčních velikostí (S, M a L).
Samotný rám je pro každou bateriovou variantu jiný, svařený je z hliníkových trubek třídy 6061, které se vyznačují poměrně robustní konstrukcí. Spodní rámová trubka je osmihranného průřezu, který je shora otevřený a vkládá se do něj baterie opatřená plastovým krytem přesně zapadajícím do profilu trubky. To bohužel znemožňuje mít v tomto místě košík na láhev, nicméně místo pro něj v rámu je a to na sedlové trubce.
Nevídaně masivní je zde hlavová trubka, která má soudkovitý tvar zužující se až těsně před hlavovým složením. Kromě tuhosti rámu si tento tvar vyžádala zřejmě právě robustní dolní rámová trubka a její šířka, kterou zde bylo potřeba napojit.
Podobně robustní je i zadní stavba. Tu Crussis nechal svařit pro změnu z pořádných plocháčů, které se starají o to, aby ani watt výkonu nepřišel vniveč. Zadní patky jsou klasické odlitky s žebrováním a svírají rychloupínákový náboj kola. Nechybí zde na levé straně místo pro unifikovanou montáž stojánku a také post mount adaptér pro zadní kotoučovku.
Sympaticky kompaktní je pak středová pasáž rámu, která v sobě ukrývá elektrický pohon. Ten je umístěn mírně šikmo a oproti svému předchůdci, známému pod označením Max Drive, je na první pohled výrazně menší a umožňuje tak zkrácení zadní stavby.
Moderní kolo vyžaduje vnitřní vedení a to zde nemůže chybět. Pravda, odehrává se pouze uvnitř přední části rámu, kde je kabeláž k přehazovačce a zadní brzdě tažena vnitřkem horní rámovky, ze které vychází před sedlovou trubkou a dál putuje po horních vzpěrách zadní stavby. Spodní rámovou trubkou pak vede pouze kabeláž propojující ovládání na řídítkách s pohonem.
A ještě jednu věc si dovolím na závěr okomentovat a tou je barevné a vůbec designové provedení kola. Jestli patříte mezi skalní patrioty bude se vám kombinace bílé, červené a modré líbit. Pokud byste raději nějakou konzervativnější verzi, poptávejte černé rámové provedení ONE. Na testbiku se nešetří nápisy ani logy. Těch "Crussis" jsem napočítal clkem 36, slušná dávka :-).
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Blazkowicz — #12 Především je zvláštní, že test se opírá o fakt, že baterka má 900 Wh, což je opravdu zatím unikátní, ale ten tester nevyzkoušel, jaký dojezd ta baterka v jakých podmínkách má. Přitom to je pro většinu lidí zásadní informace. V podstatě to kolo v testu shodil. Zřejmě opravdu s tím kolem vylezl za barák, udělali fotky a něco napsal. A pak asi fakturoval:-)
odpověz na tento komentářDobře zfušovaná recenze (čti reklama). Pevnou osu vpředu nevidím, ať dělám co dělám. To, jak na ten rychloupínák není ani jedna fotka je taky pěkné. Takže buď lžete nebo jste na tom kole jen pózoval na focení.
- na tento komentář reaguje tntbiker — #13
odpověz na tento komentářJa si myslim, ze ten clanek je jen naka recese, jinak si to nedovedu vysvetlit :)
odpověz na tento komentářodpověď na Žvejk — #9 Chápej, padesátiletý chlápek už nějakou přípomoc potřebuje:-) A potřebuje také peníze ...
odpověz na tento komentářJo hoši pan Bureš je známý propagator motokol na mtbs... Je tim trošku posedlý spíš a vy mu tady kopete do hračky :D
- na tento komentář reaguje tntbiker — #10
odpověz na tento komentářodpověď na rotik — #7 Taky mám dojem že ten tester toho na tom kole moc nepojezdil. Vypadá to že šel za barák na louku, vyfotil a moc to kolo nestudoval. Ona by to byla asi námaha zkusit si kolik se toho skutečně na tu baterku dá najezdit. Už mě nebaví číst si tu testy kol od jednoho člověka kterej je navíc zřejmě za zenitem.
odpověz na tento komentář"...O to zajímavější je ovšem sledovat, jakým směrem se produkce této značky rok od roku posouvá a co jednotlivé modelové řady dokáží nabídnout." O ano, je to tak zajímavé sledovat tyhle hnusy. Divím se, že fotografovi nepraskla čočka, když tohle fotil.
A jinak souhlasím s tntbikerem. Některé články snad ani nevznikají u vás v redakci.
- na tento komentář reaguje teryman — #8
odpověz na tento komentářA co si z testu čtenář vezme? Zřejmě neohrabané kolo, těžké - 25 kg vážící monstrum, na kterém se obtížně jezdí z kopce a ještě k tomu nefunkční brzdy. A nejlépe, aby jezdec měřil 150 cm, aby mu seděla délka kola, které vypadá jako po nárazu do stěny. Autor testu sice opěvuje jeho akumulátor, kterému říká baterka, píše o nadnormativním dojezdu a jak je dojezd pro lidi důležitý, ale sám nebyl schopen v praxi dojezd vyzkoušet, pouze ho v testu odhaduje. To je opravdu zvláštní. A teď si představte, že s těmi opravdu lowcostovými brzdami, si někdo toto kolo přečipuje a bude se po cyklostezce řítit mezi lidmi čtyřicítkou. To bude masakr. V testu je patrné, jak redaktor sám sebe ubezpečuje o pravdivosti svých zjištění, neboť si zamiloval slovo "pravda":-) To se opakuje mnohokrát. O designu kola nemá cenu diskutovat. Ale podle mého názoru se jedná zřejmě o lunaparkovou verzi:-), kterou si samozřejmě mnozí koupí.
odpověz na tento komentářNeměl test dělat Jarda?
odpověz na tento komentářTak tohle je bikové porno... :-D
odpověz na tento komentářodpověď na Jirka Stratil — #2 stejne na tech kolech z konkurencniho srovnani neni baterie samsung ani baterie LG.
odpověz na tento komentářTa baterie neni vubec panasonic baterie. To je vyslovene lez. Je to cinska baterie kde jsou mozna clanky panasonic. Ale clanky nejsou baterie. Baterie se sklada z ridici jednotky BMS co je samo o sobe know-how spolecnosti. Spusob spajeni clanku a bms a rozvrhnuti uvnitr, samotny obal baterie a uchyceni claniu v ramci baterie. Vsechno tohle je cista cina. Rucne pajene kabely, cinske bms, nejasny spusob konstrukce baterie. Nerikam ze to je automaticky spatne, ale je to nejaka cinska baterie a urcite to neni baterie panasonic. Panasonic s touto baterii jako celkem nema nic spolecneho a je dost mozna jeho logo uzivane ilegalne.
- na tento komentář reaguje Jirka Stratil — #3
odpověz na tento komentářProč nikdy neuvedete u článků, které jsou placené, že jsou placené? To je dokonce vaší povinností takto ty články označit. Brzy se objeví někde na fb jedna zajímavá faktura ...
odpověz na tento komentář