TEST: Kellys Theos 90 - ebikové sci-fi přijíždí ze Slovenska

Test kola, na které jsme čekali bezmála tři roky, je konečně tady. Tentokráte jsme pojezdili na aktuálně druhém nejdražším elektrickém Kellysu...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš & Tereza Nusková & Jan Němec
TEST: Kellys Theos 90 - ebikové sci-fi přijíždí ze Slovenska

Příběh testu tohoto biku začíná kdesi v roce 2020. Tehdy, v nejhorší fázi lockdownů a covidů, představil slovenský Kellys svou revoluční novinku v podobě nové generace celoodpruženého ebiku Theos F.

Kellys odtajnil revoluční Theos F 

Neuvěřitelně inovativní a originální produkt tehdy vyvolal velké ovace a respekt v celé bikové komunitě, ale také otázku - jak to v komplikované době bude s dodávkami tohoto modelu na bikové prodejny? Prvotní očekávání bohužel nebyla naplněna. Místo toho, aby novinka dorazila na přelomu roku 20/21, resp. na jaře 2021, jak bylo původně prezentováno, zpozdila se výroba zhruba o rok a půl. Rozpitvávat všechny důvody, proč tomu tak bylo, nemá dnes již smysl. Důležité je, že kola jsou již nyní reálně k dispozici, a to včetně všech avizovaných technologií, použitých v rámci tohoto nového rámu, o kterých si nyní povíme víc.

Asi nejzásadnější novinkou, která však není na první pohled vidět, je použitý materiál. Nejde totiž o klasický karbon, ale o specifický termoplastický hybridní ocelovo karbonový kompozit, ve kterém nemalou roli hrají ocelová vlákna vmíchaná do uhlíkové struktury, která přidávají rámu na jeho odolnosti a současně zachovávají rozumně nízkou hmotnost.

Odolnější materiálová specifikace, která je patentována pod označením FEATHER®, je zde jednoznačnou výhodou a přidanou hodnotu oproti jiným karbonovým ebikům. Na druhou stranu má však tento materiál bohužel také určité negativum a to spočívá v omezené kapacitě výroby. Mimochodem, velkým plusem tohoto rámu je naopak skutečnost, že se vyrábí v Evropě, konkrétně v belgické továrně Rein4ced.

Zadní odpružení vychází z patentového systému Think Link, který Kellys používá pro svá klasická celopéra včetně sjezdového Noidu. Na rozdíl od nich je zde však všechno zkonstruováno z karbonu v originálním designu, který v sobě ukrývá zástavbu středového pohonu Shimano Steps a vlastního akumulátoru.

Co se týče čísel, tak rám disponuje zdvihem 170 mm, který je kombinovaný s jednokorunkovými vidlicemi o zdvihu 180 mm. Theos F se pak vyrábí pouze ve dvou velikostech, přičemž my jsme v testu měli tu větší s označením L.

Koncepce kola je postavena na bázi tak zvaného mulletu. To znamená, že na kole dostanete kombinaci 29” předního a 27,5” zadního kola s tím, že rám ani zadní stavba nepočítá s výměnou zadního kola za větší devětadvacítku.

K popisu mnoha detailů, které na tomto rámu najdete, se vrátím ještě v praktické části. Nyní se omezím pouze na to, že zde najdeme kompletní vnitřní kabeláž, vedenou jak předním rámovým trojúhelníkem, tak vnitřkem zadní stavby. Příkladně je zde vyřešena ochrana zadní stavby, zejména řetězové vzpěry prostřednictvím robustní gumové bandáže. Naopak ochrana středové části před samotným motorem v místě, kde se z rámu vysouvá baterie, spočívá jen v celoplastovém krytu, který rozhodně nemá ambice vydržet opakované trialové náskoky na padlé kmeny či odrážet opakované přílety větších kamenů od předního kola.

Samotná rámová konstrukce je navržena na bázi uzavřené robustní spodní rámové trubky, ve které je skrytá originální baterie, kterou Kellys postavil ve spolupráci s německou firmou BMZ. Dostanete zde 725 Wh kapacitu s tím, že baterii lze vysunout otvorem ve spodní části rámu, aniž by přitom bylo potřeba vyndávat samotný středový pohon.

Pokračovat na: Hodně slušná výbava

Seznam stránek článku:

  1. TEST: Kellys Theos 90 - ebikové sci-fi přijíždí ze Slovenska
  2. Hodně slušná výbava
  3. Konkurenční srovnání
  4. Jízdní dojmy
  5. Závěrem
  6. Fotogalerie
Přečteno - 29643x Tagy: testy kellys elektro
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Equator Yasei
    Fotogalerie: Equator Yasei
  2. Testy - RecenzeCanyon Neuron:ONfly - Superhrdina singltreku - jízdní dojmy
    Canyon Neuron:ONfly - Superhrdina singltreku - jízdní dojmy
  3. TechnikaFotogalerie: Qayron Spyro MKIII Q
    Fotogalerie: Qayron Spyro MKIII Q
  4. Testy - RecenzeTEST: Equator Yasei - Titanové opojení
    TEST: Equator Yasei - Titanové opojení
  5. Testy - RecenzeTEST: Qayron Spyro MKIII Q
    TEST: Qayron Spyro MKIII Q
  6. Tech newsCanyon Neuron:ONfly – Superhrdina singltreku
    Canyon Neuron:ONfly – Superhrdina singltreku

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #12 Jirka Stratil - vloženo: 23.06.2023 v 08:55:41

    Nejhezci ebike

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #11 BikeInsider - vloženo: 16.06.2023 v 13:26:24

    odpověď na katko — #10 Taky sem na to koukal. Pokud bude tlacne vahadlo(loziska v nem) dostatecne masivni aby bylo pekne v rovine, tlumici by to melo byt fuk. Nesmi vsak vahadlo chytit vakl. I tak bych ten cep kotroloval casteji sichr je sichr.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #10 katko - vloženo: 16.06.2023 v 10:51:44

    ten tlmič pôjde rýchlo do koša s tým vahadlom...

    1. na tento komentář reaguje BikeInsider — #11
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #9 BikeInsider - vloženo: 15.06.2023 v 22:11:08

    Ten design je brutalni. Neskutecne nadherny stroj

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #8 morpher - vloženo: 11.06.2023 v 12:21:55

    odpověď na Xterbir — #7Co sem nasel ten Scott ma temer 25. Theos tim padem vychazi o 2,5 kg (vic jak 10%) lehci

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #7 Xterbir - vloženo: 11.06.2023 v 09:34:02

    odpověď na morpher — #5 Tady mas 22.44kg ve velikosti L.

    https://youtu.be/_JgKhv4Z-28

    1. na tento komentář reaguje morpher — #8
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #6 PracharT2 - vloženo: 11.06.2023 v 09:06:15

    Scifi, vesmirni lod klidne. Mne se ty ebiky i docela libi. Porad je to ale e-kroska. Kdo ma zdrave nohy nepotrebuje motor. Kdyby takovy delo udelali jako normalni kolo.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #5 morpher - vloženo: 10.06.2023 v 15:25:14

    Eddie current nejmasivnejsi s netvrdsim casingem co Schwalbe pro ebiky dela. Komforni svezeni urcite na druhou stranu 29*2.6 / 27.5*2.8 dava potencial to srazit pod 23kg stale se sjezdovyma napr Magicmarry/hansdampf 2.4/2.6. A bude to jeste zivejsi na trailu

    1. na tento komentář reaguje Xterbir — #7
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #4 Xterbir - vloženo: 10.06.2023 v 14:28:48

    Myslel jsem jeste lehci karbon kola. Jinak tohle kolo ma na zadnim osazenou az 2.8 ! Viz foto v galerii po zoomu https://mtbs.cz/kategorie/mtbs-foto-redakcni-technika/fotka/292237

    Vepredu bude tedy asi 29x2.6

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #3 mRauf - vloženo: 09.06.2023 v 23:47:19

    Pozdravuji z Australie, tady meli Theose na Cannonball festivalu v lonskem roce a byl na jizdy solidni poradnik

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #2 Honza S. - vloženo: 09.06.2023 v 22:50:55

    odpověď na Xterbir — #1 No jasně, ideálně 26" x 1,90", tím tomu fakt pomůžeš. :-D

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #1 Xterbir - vloženo: 09.06.2023 v 22:32:57

    Na Youtube jsou videa kde je osazen na plastich 2.3 a 2.4 a ma 22.4kg. Kdyby na to nahodili jeste lehci kola dalo by se mozna dostat pod 22

    1. na tento komentář reaguje Honza S. — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744