Navazujeme, jak jsme slíbili, na včerejší představení nového celoodpruženého Diverge STR, tentokráte prvními jízdními dojmy z něj...
Nejprve si ale stručně představíme testovaný bike. Šlo o základní provedení Expert, takže v podstatě "nějlevnější" výbavu navěšenou ovšem na stejném rámu z FACT 11r carbonu, jaký se používá i u S-Works modelu.
Rám jsem měl k dispozici v optimální velikosti 58, osazený sedlovou vložkou FP6, nastavenou na tuhost, označenou číslem 65. Fakticky tak šlo o nejtužší variantu nastavení, kterou zákazník u této velikosti kola bude mít k dispozici, protože druhá sedlová vložka, kterou k rámu dostanete, nabídne ještě o něco měkčí varianty nastavení.
Jinak k samotné velikosti rámu ještě dodám, že délka sedlové trubky je sice v rámci velikosti 58 na chlup stejná s klasickým Divergem, ale opticky rám díky protaženým níže položeným horním vzpěrám zadní stavby působí menším dojmem. Jinak označení 58 v praxi znamená, že je zde délka sedlové trubky pouhých 530 mm.
Rám STR disponuje dvěma Future Shocky, předním a zadním, přičemž oba jsou kryty gumovou prachovkou, která na sobě v klidovém režimu nemá žádný náznak harmoniky a vše tak působí velice kompaktním dojmem. V obou případech lze odpružení zablokovat. Vpředu to zařídíte otočným kolečkem na vrchu představce, vzadu otočením malé černé páčky, kterou nahmatáte za jízdy na ústí tlumiče do rámu.
Ohledně výbavy kola musím konstatovat, že jak se občas pouštím do kritiky "základních" specifikací, které jsou mnohdy opravdu až moc základní, tady jsem neměl problém. Základní tady totiž znamená, že dostanete bezdrátový 1x12 systém řazení Sram seskládaný z Rival dualů, brzd a kovaných klik, doplněných o GX Eagle AXS přehazovačku. Nejtěžším a "nejhorším" komponentem je tu tak SX kazeta 11-50z., u které mě štve jediné, a to, že pokud se časem rozhodnete vyměnit ji za lepší, budete si spolu s ní muset sehnat a vyměnit také ořech.
Základní model zapletených karbonových kol Roval Terra C mě nijak neuráží, byť používá levnější DT Swiss 370 montážní náboje s rovnými přírubami pro ohnuté špice. Univerzální vzorek Tracer PRO plášťů v rozměru 700x42 byl v terénu překvapivě dobrý, nezanášel se blátem a díky šípovitým dlouhým výstupkům se docela příjemně choval i na silnici.
U hliníkového kokpitu bych uvítal širší řídítka, ale hlavně komfortnější profil. Poslední dobou jsem si zvykl u gravelů na širší úchop a především plochou opěrku rukou v rámci horního úchopu a tady Specialized nabízí klasický kulatý profil, který navíc se slabou omotávkou evokuje spíše silniční pocit z kokpitu u kola, které je v rámci gravelů určeno převážně do terénu.
Ke karbonové sedlovce ani Power Expert sedlu s titanovými ližinami nemám připomínek. Tvarově i pohodlím mi sedí a na svém kole bych si je klidně dokázal představit.
Suma sumárum na mě v depu čekalo tohle kolo, které se dvěma košíky, nabitým SWATem a držákem Garminu bez pedálů vážilo 10,05 kg, takže reálně bez příslušenství nějakých 9,8 kg.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na petan — #4 Psal jsem "možná", netvrdil jsem to. Je zřejmé, že na tomhle kole zatím moc lidí nejelo, stejně jako já. "...ne každý větší rozsah odpružení využije" a proto je možnost volby třeba v pohodlnější sedlovce, ergonomičtějších beranech, lepším úchopu. Co ten trend supertenkých omotávek - jak se drží řídítka s takovou omotávkou, která ani nesedí moc k brzdovým pákám? Mně prostě neladí marketingové řeči k pohodlnému gravelu, a přitom omotávka vypadá takto. Pro většinu cyklistů s průměrně dlouhými prsty je toto ergonomicky nevhodné.
odpověz na tento komentářodpověď na zirecek — #3 Ty jsi na obou kolech jel, že toto tvrdíš a srovnáváš? Já ano, v rozmezí jednoho týdne a musím říct, že jakkoli jsem příznivcem vlastností přesně této dvoulistové sedlovky od Ergonu, tak její schopnosti končí tam, kde Diverge startuje. Subjektivně - zalockoutované STR odpovídá zhruba pocitu z jízdy s Ergonem, ale pokud se tlumení na STR otevře chodí to o poznání víc. Otázka samozřejmě je, že ne každý větší rozsah odpružení využije, ale to co tvrdíš prostě není pravda!
- na tento komentář reaguje zirecek — #5
odpověz na tento komentářDvoulistová karbonová sedlovka Ergon, Canyon udělá možná více služby a pohodlí za zlomek ceny s praktickým nulovými náklady na údržbu...
- na tento komentář reaguje petan — #4
odpověz na tento komentář"Roval Terra C mě nijak neuráží byť používá levnější DT Swiss 370" ano ale na kole tak do 50ti a kazeta NX 11-50 neměla nikdy vzniknout,natož se objevit na kole za 190 ....
odpověz na tento komentářOsklivy a zbytecny...
odpověz na tento komentář