Cape Epic bikecheck: dnes vám představíme závodní speciály Kateřiny Nash, Matta Beerse a Nino Schurtera.
Cape Epic je přehlídkou techniky. Ta letos dostala na frak zejména vinou počasí, které bylo netradičně nevlídné. Ve druhé půlce závodu tak bylo v podstatě nemožné najít prostor, kde kola vyfotit. Mechanici bojovali do tmy. Letos jsme tak měli možnost "nabrat" tři speciály, zástupce notoricky známých značek, které měly na Cape Epic nejvyšší zastoupení.
Jihoafričan Matt Beers vyhrál Cape Epic už podruhé a podruhé na kole značky Specialized. Jelikož není členem továrního celku, jeho stroj se liší, a proto jsme dali přednost jeho kolu před Blevinsovým, na nějž bude čas třeba v Novém Městě na Moravě. Matt sedlá, podobně jako většina ostatních jezdců, S-Works Epic EVO. Fakticky to znamená, že jede na vyšších zdvizích, než kterými disponuje klasický Epic.
Jelikož zde nenajdeme chytré systémy odpružení Brain, musí Matt používat mechanický lockout vidlice i tlumiče, který je zde osazen ve verzi Rock Shox otočného gripu, ovládajícího naráz vidlici i tlumič.
Co se týká osobních prvků, maskotů a dalších specifický grafik, najdete na jeho kole hned čtyři. Kromě vtipně zobrazeného jezdcova jména se dvěma půllitry piva, je na rámu ještě plaketa s podobiznou ochránce archanděla Gabriela, samolepka s Pepkem námořníkem na rubu závodního čísla a hliníková krytka představce s nápisem BEERS.
Specialized je známý svou úzkou spoluprací se značkou Sram. Závodníci továrního týmu tak pochopitelně využívají privilegia vozit nejvyšší verzi nejnovější sady Sram XX SL Eagle AXS s klikami vybavenými wattmetrem, Matt jezdil s převodníkem s 38 zuby.
Zajímavé je, že pro řazení si Matt ponechal starší verzi páčky s možností ovládání ukazovákem a novou verzi s dvěma tlačítky využil pro ovládání teleskopické sedlovky Rock Shox Reverb Stealth AXS.
Ačkoli stávající Epic zatím nedisponuje vnitřním vedením kabeláže hlavovou trubkou, většina závodníků již vezla nový typ kotoučových brzd Level Ultimate navržených pro tyto rámy.
Jinak Matt vezl samozřejmě nejvyšší model karbonových ráfků Roval SL obutých do 2,35" širokých plášťů Specialized FastTrack vpředu a Renegade vzadu.
Karbonová řídítka, uchycená v klasickém hliníkovém představci, pak Matt pro lepší pohodlí omotal silniční omotávkou, kvůli pohodlnějšímu úzkému úchopu na rovných úsecích.
Pro drobné nářadí pak na kole najdete plastovou Swat brašničku, umístěnou mezi dvěma košíky na láhev.
Pro pevnější zamčení kufru v pedálu vozí Matt kolem osičky stahovací pásku, která slouží jako podložka.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na lalin — #5 Ani mě to moc nepřekvapuje, někdy je prostě lepší mít věci sám pod kontrolou :) Pokud by ten systém dával smysl a osvědčil se, už by to jezdili v nějakém provedení všichni. Spíš mi přijde zajímavé, že Spešl to tolik let tlačí a na těch vyšších modelech vůbec nenabízí alternativu bez této funkce.
odpověz na tento komentářodpověď na rotik — #4 Zdravím, mě kdysi stačilo jezdit asi dvě sezony Fox Terra logic, dá se říci podobný systém jak Brain. A prostě se s tím nedalo domluvit. Jednoduše řečeno buď se to houpalo na asfaltu a pružilo v lese, a nebo na asfaltu ok ale v lese nic moc funkce... proto páčka lock out na řidítkách je za mě nej.
- na tento komentář reaguje rotik — #6
odpověz na tento komentářDalší profík, který raději jede Epic Evo bez Brain. Asi nebude náhoda, že na nové generaci tuto "vychytávku" konečně již neuvidíme. Cyklobazar je plný Epiců, kde i někteří prodávající otevřeně přiznávají, že důvodem prodeje je právě Brain. Když jsem si naposledy vybíral XC bike, tak Epica jsem vyřadil právě kvůli Brain, jinak bych do něj klidně šel, jenže já chci na kole jezdit v térenu, nikoliv do servisu. Ale samozřejmě tady se jen dočteme jaká je to super věc.
Jinak, co se pravopisu týká o tom, že by si borci měli zařídit korektury, což jim ráda bude dělat i kdejaká brigádnice. jsem tu psal snad už pět zpátky. I to chatGP umí česky lépe, než někteří novináři.
- na tento komentář reaguje lalin — #5
odpověz na tento komentářodpověď na mg — #1 Když jsem tu kritizoval šílený pravopis, tak mi mnozí sdělili, že jsem debil, že o pravopis vůbec nejde. Když jsem jim sdělil, že to tu čtou tedy asi debilové, protože ty chyby nevidí nebo je tolerují, tak jsem se stal vyvrhelem. Což mi opravdu strašně vadí:-) Takže vážení, kterým ty chyby nevadí. Pokud se někdo živí žurnalistikou, tak by měl mít alespoň elementární znalosti o pravopisu. Stejně jako kuchař rozeznává koření a prodavačka rozezná rohlík od housky. A komu to nevadí, tak je opravdu také debil! Velký debil !! :-)
odpověz na tento komentářStejně tak by stálo za zlepšení prohlížení na mobilu: nelze zvětšovat stránky, při prohlížení galerie nelze zpět do článku - člověk musí dát například znovu homepage a pak otevřít znovu článek.
odpověz na tento komentářTo uz si pisalek dela opravdu prdel. "Hlinikova kritka" je opravdu perla. Takove chyby (ne, opravdu to neni preklep) nedelaji deti ani ve druhe tride ZŠ. Cely dobry clanek to uplne degraduje. Na tu gramatiku si tady stezuje plno lidi uz roky a stale se s tim nic nedela. Ach jo...
- na tento komentář reaguje tntbiker — #3
odpověz na tento komentář