Americký Trek vždy patřil mezi inovátory bikového trhu a nejednou v minulosti přišel s originálním nápadem. Letošek je tak pro něj po nějaké době opět revolučním rokem, protože přichází s něčím, co nikdo jiný nemá a jen tak ani mít nebude...
Emoce a city jsou dnes často využívaným způsobem, jak zapůsobit na potenciálního zákazníka. V době sociálních médií je to poměrně jednoduché. Trek ovšem představení této novinky rozložil na velice dlouhou dobu a postupoval při tom přísně podle interního manuálu, který odpovídal důležitosti tohoto nového modelu.
Nový Supercaliber totiž měli vybraní novináři z celého světa možnost poprvé spatřit již během jarního festivalu v Lago Di Garda, kam Trek přivezl hned dvě své novinky. Nový Top Fuel a právě Supercaliber.
Zatímco první z nich odtajnil již koncem května, tu druhou si nechával pod pokličkou daleko déle. No, vlastně až tak pod pokličkou nový Supercaliber nebyl, protože na něm po celou sezónu závodila dámská část továrního týmu v čele s Jolandou Neff, ovšem po celou dobu s pečlivě zamaskovaným nejdůležitějším místem, kterým byl tlumič.
Odmysleme všechny marketingové a jiné důvody, proč bezmála půl roku trvalo toto natahování. Od počátku bylo jasné, že se dosavadní X-Country vlajková loď - model Top Fuel přesouvá do škatulky více trailového kola a bylo tedy nasnadě, že onen tajemný maskovaný full bude novou krví v léta neměnné modelové sestavě.
Ale vraťme se zpět do května na Lago Di Garda. Po technické prezentaci Top Fuelu to najednou mezi přítomnými začíná vřít, protože Trek ukazuje, jak se v historii řešilo, zdali je na XC lepší full, nebo hardtail. Ukazuje několik způsobů tehdejších řešení a zastavuje se u svého 18 let starého softail modelu STP, který v devadesátých letech a na přelomu století proslavila tehdejší italská biková megastar, dvojnásobná olympijská vítězka a mistryně světa Paola Pezzo, jezdící tehdy za Gary Fisher.
A právě tato dnes stále šaramantní dáma přijala pozvání Treku a objevila se na prezentaci nového modelu, který má po letech opět ukázat světu, že se Trek ani v současnosti nebojí experimentovat a přicházet s novými vizemi a jejich zhmotněním v podobě vskutku originálního kola.
Vedle Paoly, která má mimochodem na prezentaci svůj tehdejší bike, přiváží naopak žhavou novinku současná XC hvězda Jolanda Neff. Veškerému staršímu novinářskému osazenstvu, které zažilo "devadesátky", se přirozeně rozbuší srdce a prezentace pokračuje.
Dámy a pánové, toto je nový Supercaliber, bike, do kterého jsme zkombinovali to nejlepší z Procaliberu i Top Fuela, který je postavený na bázi hardtailu, ale s prvky celoodpruženého kola, který je lehký s čistým designem, a přitom originální a funkční, a který je postavený přesně dle současných potřeb závodního X-Country.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na Frybis — #5 Ještě že to není softail...
odpověz na tento komentářodpověď na Frybis — #5 * ustoupili :-D
odpověz na tento komentářodpověď na MJ-Dexter — #4 Tento systém softtail tu už byl před mnoha a mnoha lety ( Gary, Morati a několik dalších) se snažilo využít flexe materiálu + tlumič s menším zdvihem. Tenkrát byl klasický full minimálně o kilo a půl těžší než HT. Více či méně citlivost tlumení nebyla ideální a výrobci od tohoto systému postupně ustoupily. S rozšířením karbonu se sem tam objevil někdo, kdo dal materiálu prostor větší flexe. Což ve většině případů nemělo valného významu ( nač nechat ohejbat trubku v rámci milimetrů, když pak máš 2,3 palce gumy? ).
Nic nemá moc smysl, když plnohodnotný full je o 700gramů těžší než adekvátní HT a přitom jde kdykoli zamknout. O výhodách při delší jízdě v terénu, nemá cenu diskutovat.
Tento systém se nejspíš prosadí, ne ale díky jeho výhodám ale díky marketingu Treku :-)
- na tento komentář reaguje Frybis — #6
- na tento komentář reaguje zirecek — #7
odpověz na tento komentářodpověď na Hazoš — #3 Ahoj
Proč SuperNesmysl?
Mělo by to být dost pohodlné i rychlé.
V lehčím terénu nebo na rychlých cestách by to mohlo fungovat.
ANO
Zadní tlumič se bude muset servisovat a celý rám bude určitě těžší než HT.
Asi to bude i propružovat a nemá to dost velký zdvih.
Ale třeba na maraton, singletrack nebo na vyjížďku není potřeba full.
A myslím že po 2 hodinách na rozbité lesní cestě bude "tlumič" znát.
Přijde mi to jako dobrá alternativa k EPIC HT od Spešlu.
Ten má lehoučký, tuhý rám a 2,4 pláště.
Měl jsem EPIC fsr a teď jezdím na ProCaliber 9.8.
Tohle mě hodně zajímalo než jsem uviděl cenu.
Myslíš že se to neprodá?
- na tento komentář reaguje Frybis — #5
odpověz na tento komentářJolanda je “supercaliber” :D
Ale to kolo, je “supernesmysl” aneb další slepá cesta :D
- na tento komentář reaguje MJ-Dexter — #4
odpověz na tento komentářodpověď na rostanetek — #1 Taky si myslím, že Jolanda právě rozhodla o své další budoucnosti, až skončí se závoděním. Jako herečka se neztratí. :-)
odpověz na tento komentářReklama je bozi :)
- na tento komentář reaguje Honza S. — #2
odpověz na tento komentář