Cycling Media zvažuje zpoplatnění obsahu MTBS

Firma, provozující internetové cyklistické magazíny, zvažuje zavedení placeného obsahu...

Autor: Redakce MTBS
Cycling Media zvažuje zpoplatnění obsahu MTBS

Mnozí jste možná na našem Facebooku před časem zaznamenali diskusi na téma placený obsah na MTBS. V úvodu bychom chtěli říct, že ačkoliv se o zavedení bavíme více či méně intenzivně ve firmě již několik let, prozatím je tento krok stále jen v teoretické rovině. Tento článek si neklade za cíl vás přesvědčit o nutnosti zavedení placeného obsahu, ale spíše chce nastartovat veřejnou debatu na toto téma, jejímž cílem je zjistit vaše názory a pokusit se je zohlednit v našich případných dalších krocích tímto směrem.

Pokud bychom se vás v tuto chvíli jednoduše zeptali, zdali byste byli ochotni za MTBS platit, 99% pravděpodobně odpoví záporně. Takto proto otázka položena být nemůže. Zaprvé proto, že odpověď je předem jasná, zadruhé proto, že si jsme vědomi toho, že pokud budeme zvažovat zavedení placeného obsahu, nemůže do něj být zahrnut celý stávající obsah, ale pouze jeho vybraná část. Předpokládáme však, že ani samotná selekce současné nabídky portálu pro placenou část by sama o sobě nestačila, a je potřeba proto zvažovaný prémiový obsah; nově doplnit témata, která by byla dostatečně exkluzivní, aby vás motivovala k tomu stát se jejími předplatiteli.

Pokusíme se vás tedy ještě hlouběji zasvětit do našich úvah na toto téma a seznámit vás s důvody, které nás vedou k těmto úvahám. MTBS je prvním z cyklistických webů, který se přes své pionýrské začátky propracoval mezi úspěšné oborově specializované weby a prosadil se jako čistě internetový portál mezi tehdy výhradně tištěnými cyklistickými médii. Postupem času jsme rozšiřovali naši redakci, i vlastní redakční záběr a v současnosti provozujeme kromě MTBS.cz ještě několik dalších portálů zaměřených na cyklistiku ve všech jejích podobách. Momentálně pracujeme na poměrně velkých změnách dvou našich portálů (mtbs.cz a damynakole.cz) a s tím souvisí jednak nemalé investice, jednak záměr posunout nejenom kvantitu, ale také kvalitu našeho obsahu.

Ročně absolvujeme desítky, možná stovky závodů, prezentací, testovacích vyjížděk a podobně, ze kterých pořizujeme gigabity dat. Naše fotografie znají čtenáři nejenom z našich webů, ale také tištěných novin a časopisů nebo výstav a veletrhů, kde jsme v minulosti mnohokrát naše práce prezentovali. Jezdíme na návštevy továren a ukazujeme vám, jak se to kde dělá. Ročně projdou našima rukama desítky kol a spousty doplňků a příslušenství. Velkou část z toho máte možnost vidět na našich webech a přečíst si o tom. Často máme další a další nápady, jak by se dala jednotlivá zajímavá témata rozpracovat, ale na všechno prostě není čas, a tak mnoho jistě zajímavých článků nikdy nevyjde. A tohle je přesně jeden z důvodů, proč zvažujeme placený obsah.

Co zpoplatnit?

Okruhů, které se nám v redakci jeví jako potenciálně zpoplatnitelné, je několik. Základním parametrem, resp. rozlišovacím filtrem, by měla být exkluzivita. To znamená např. výběr reportážních fotek s popisy ve velkém rozlišení a jejich download, články týkající se zajímavých témat ze zákulisí závodů i výroby, případně rozhovory se zajímavými lidmi na aktuální témata. Patřit by sem mohla naše vlastní videa, části testů, nebo exklusivní reportáže z prezentací novinek.

Zpoplatnitelné by mohly být ale také další záležitosti související s provozem našich portálů, jako například zvýrazňování inzerátů, možnosti nadstandardně propagovat vámi vložený závod do kalendáře nebo více zviditelnit váš obchod v rámci našeho adresáře cyklistických prodejen. Na zvážení pak je rovněž možnost nabídnout různé typy mobilních aplikací nebo umožnit předplatitelům zobrazovat obsah s výrazně menším podílem reklam.

Pozitivní motivace

Současně s úvahami o placeném obsahu samozřejmě přemýšlíme také o tom, jak vysoké platby za jakou část obsahu bychom po vás mohli chtít. Zřejmě by to záleželo na četnosti prémiových informací, jejich zajímavosti a z části i jejich nákladovosti. Nicméně ve finále se zde bavíme pravděpodobně v řádech stokorun ročně za prémiové předplatné, v rámci kterého zvažujeme možnost, že byste kromě vlastního VIP přístupu mohli dostat různé dárky, slevy či poukázky od našich partnerů plus členství v klubu MTBS, které by vám otevřelo další možnosti, jak ušetřit v rámci plánovaných akcí nebo se dostat k limitovaným sadám dresů, triček atp.

Jak vidíte, zvažujeme možnost předplatného nikoliv z důvodu rýžování peněz z vás čtenářů, ale spíše jako prostředek na prohloubení bližšího kontaktu s vámi a zkvalitnění našeho obsahu, do kterého bychom vybrané finance chtěli primárně investovat. Nechceme k podobnému kroku přikročit svévolně bez toho, abychom znali váš názor a mohli o něm s vámi konstruktivně diskutovat. Proto jsme připravili jednoduchou anketu, v rámci které bychom rádi znali váš názor na toto téma. Budeme rádi, když si co nejvíc z vás udělá čas a anketu vyplní. Není sice koncipována jako referendum, nicméně určitě k jejím výsledkům budeme přihlížet při našem dalším rozhodování.

Seznam stránek článku:

  1. Cycling Media zvažuje zpoplatnění obsahu MTBS
  2. Anketa na téma placený obsah na MTBS
Přečteno - 18178x Tagy: servis
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníBritská fúze Wiggle Chain Reaction Cycles v insolvenci
    Britská fúze Wiggle Chain Reaction Cycles v insolvenci
  2. DoplňkyVyzkoušeli jsme, v čem jsou hustilky Silca tak husté
    Vyzkoušeli jsme, v čem jsou hustilky Silca tak husté
  3. ServisShimano řeší velký problém s hollowtech klikami
    Shimano řeší velký problém s hollowtech klikami
  4. ServisBudou helmy povinné? - Proč ano a proč ne?
    Budou helmy povinné? - Proč ano a proč ne?
  5. ServisBikePlan – online cyklopojištění plné výhod
    BikePlan – online cyklopojištění plné výhod
  6. ServisMuc-Off přichází s keramikou pro řetězy ebiků
    Muc-Off přichází s keramikou pro řetězy ebiků

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #24 mich.fosum - vloženo: 27.02.2015 v 11:48:55

    Já ani můj druh Cigy bychom tedy neplatili!! Stejně je tu - konkrétně o nás - hodně pomluv. A než je autoři vymažou - to trvá!! Cigy je výbornej cyklista - samý úspěchy má - a kdo tu o něm píše? A i o mě? Nikdo!! Jen drby a pomluvy!! (seky 33 nám docela mluví z duše)!!!

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #23 rikucz - vloženo: 27.02.2015 v 10:33:27

    odpověď na JanOndrej — #22

    odpověď na seky33 — #18

    Zaplatil jsem za několik testů na http://www.bike-magazin.de/ když jsem vybíral kolo a nakonec jsem se jimi ke své škodě neřídil:) Tím chci říct, že jsem za něco podobného ochotný platit. A naprosto souhlasím s tím, co napsal seky33

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #22 JanOndrej - vloženo: 27.02.2015 v 07:27:01

    Testovat kola v laboratoři? A jak byste si to jako představovali? Že dovozci dodají na testy své výplety s tím, že jim budou po půl roce vráceny poškozené, ojeté, nebo s chybějícími paprsky, které v rámci testu nechala redakce někde přervat na měřícím stroji? Kolik značek by poskytlo k takovýmto účelům svá kola? A měřit takhle tuhost rámů? Pokud si pamatuju, tak i Velo kdysi mělo nějaký udělátko na měření tuhosti rámů, ale přestali ho po pár pokusech používat. Testy prostě vždycky budou založeny na subjektivním pocitu testridera. Já bych uvítal třeba alespoň víc srovnávacích testů, kdy se porovnávají vlastnosti dvou nebo více příbuzných kol v rámci jednoho testovacího okruhu, kde se dá i subjektivně říct jaké jsou rozdíly.

    1. na tento komentář reaguje rikucz — #23
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #21 seky33 - vloženo: 26.02.2015 v 14:06:13

    odpověď na panzdenda — #20 Samozřejmě samotné změření na zátěžové stolici není vypovídající. Asi jsem ten svůj komentář rychle odbyl. Samozřejmě je potřeba ty naměřené hodnoty doplnit o kompletní rozborku a zhodnocení konstrukce s popisem jejích rizik vzhledem k životnosti a pak ideálně u pár výrobků dlouhodobý test, který potvrdí, nebo vyvrátí reálnou životnost a správnost hodnocení konstrukce. Pokud by dělali jen testy měřením je to zase jen cesta napůl a nikam to nepovede. Pokud si chtějí za něco nechat platit musí to být komplexní.

    A když tak o tom uvažuji, je pitomost stavět vlastně úplně nový web na pochybných a dosti pošramocených základech Mtbs, daleko jednoduší by bylo začít s novým jménem.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #20 panzdenda - vloženo: 26.02.2015 v 10:18:21

    odpověď na seky33 — #18 Laboratorní testy o kterých hovoříš jsou vesměs k ničemu. Reálné použití je úplně o něčem jiném. Třeba takové Zippy. V kolika všelikých testech v zahraničí byly chváleny, laboratorní měření na jedničku, aerodynamika super. Pak si je člověk koupí a zjistí, že je to šrot... :-). K čemu pak všechny ty testy a laboratorní měření vůbec jsou? K ničemu... A ještě za to platit... Nesmysl.

    Já osobně na žádné placené weby nechodím, ani nevím, že existují. Pokud se bude za mtbs.cz platit, také pro mě přestane existovat.

    1. na tento komentář reaguje seky33 — #21
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #19 Pajan - vloženo: 26.02.2015 v 09:38:19

    odpověď na Jirinak — #6 +1

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #18 seky33 - vloženo: 26.02.2015 v 08:46:39

    No do ankety jsem vám napsal, že nejsem ochoten zaplatit za žádný obsah na Mtbs. Pod vlivem komentářů pode mnou bych to asi trochu upřesnil. Rozhodně nejsem ochotem platit cokoliv za stávající obsah, to co tu poblikujete jsou akorát bezcený žvásty a PR kecy. Za poslední dobu co sleduji Mtbs (cca 4-5 let) jsem nenašel článek kterej bych s chutí přečetl a něco si z něho odnesl, nedej bože se k němu chtěl vrátit a přečíst si ho znova. Za poslední dva roky jsem tu nepřečetl dohromady v kuse ani jeden článek, stačí si ho prolítnout, přečíst závěr a prohlídnout fotogalerii. Ty kecy okolo jsou stejně o ničem.

    Nicméně abych jen nekritizoval. Pokud chcete abych za něco zaplatil, můžete mi prosím ukázat byť jen jediný článek za který by jste chtěli, aby vám lidi zaplatili? Ve stávajícím obsahu, totiž nic takového nenacházím.

    Osobně bych byl ochoten zaplatit za opravdu objektivní a nezávislé odborné laboratorní testy jednotlivých kol a komponentů. Kolik bych byl ochoten zaplatit, by se odvíjelo od kvality testů. Dám příklad Pokud by byl test řekněme zapletených kol udělaný tak, že je vezmete do laboratoře, třeba na fakultě ČVUT a budete měřit naprosto přesně deformace pod přesným zatížením a k tomu pak přidáte ještě tabulku z měření z digitální centrovací vidlice a tenzometru, aby bylo vidět v jakém stavu ty kola výrobce dodal. Tak pokud řekněme budete uveřejňovat každý týden jeden takto kvalitní test, nemám problém vám platit i 2-3 tisíce ročně. Protože takové testy jsou skoro k nesehnání a jejich cena by se dala skoro vyvažovat zlatem.

    Za testy byť od renomovaných kapacit, typu projedu kolo a pak něco sesmolim na papír, nejsem ochoten platit nikdy nic. Takové testy mohou být jen jako neplacené doplnění. Tyto testy jsou vždy ovlivněny subjektivními pocity a ty má každý člověk jiné. Tedy vypovídací hodnota testu je nula.

    Na toto téma udělal kdysi moc pěkný profesionální test Author. Kdy rozdali profi závodníkům neoznačená kola a řekli jim že testují pneumatiky. Když testovací období skončilo zeptali oznámili jim že netestovali pneu, ale že jim různě zamíchali 26" a 27,5" kola a aby to teď poznali. Výsledek byl že se prakticky skoro nikdo netrefil. Výsledky byli horší než dle tipování 50/50. Výsledek z toho byl zcela jednoznačný, ani odborník, který dělá slepý test není schopen z toho něco poznat, tedy výsledek je předem ovlivněn tím co o tom tester dopředu ví, z toho je tedy jasný výsledek a vypovídací hodnota takového testu. To že dnes Author dělá 27,5" bylo tehdy pouze a jen rozhodnutí na základě prodejnosti, nikoliv odborných testů, ty byli tenkrát jednoznačně pro 29".

    1. na tento komentář reaguje panzdenda — #20
    2. na tento komentář reaguje rikucz — #23
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #17 MS - vloženo: 25.02.2015 v 21:17:18

    Přijde mi to trochu divný? Web který už dost dlouho sleduji je svým obsahem stále méně zajímavý. Stále více zde servírují testy,nebo lépe představení kol,které sami prodávají na svém e-shopu tudíž si myslím že nemohou být informace a testy objektivní,což mi nepřijde moc férové vůči nám čtenářům,kteří očekávají fakta někteří i dobrou radu. Myslím že jde o pěknou boudu. Nicméně chápu,že jde o peníze. Ale proč bychom měli platit za to že že se z X% budu dívat vlastně na šikovnou reklamu?

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #16 lalin - vloženo: 25.02.2015 v 14:31:37

    odpověď na Aleš Procházka — #13 taky vesměs souhlas s tímto příspěvkem, pokud se zde objeví reálné testy kol, popřípadě samotných komponentů např. brzd, zapletených kol, pláštů apd, k tomu třeba i laboratorní meření tuhosti těch komponentů kde to má smysl, pak si rád zaplatím když se něco smysluplného dozvím :-) k tomu nějaké rozhovory, samozřejmě technické novinky a budu spokojen... Láďa Horák

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #15 Zdenek - vloženo: 25.02.2015 v 14:03:28

    Zpoplatňování obsahu je pochopitelné. Přikročily k tomu u nás i některé zpravodajské weby. Pro předplatitele jsou exkluzivní zprávy, reporáže apod.. Můžete mi dát pár příkladů obsahu na mtbs.cz za poslední rok, za který bych měl platit? Díky.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #14 Šíny - vloženo: 25.02.2015 v 11:41:53

    odpověď na Aleš Procházka — #13 Naprostej souhlas s Alešem. Za současnej formát jsem ochotnej dávat kačku denně. I když ke spoustě článku mám výhrady a míst na zlepšení je spoustu. Pokud by se to ale posunulo někam dál, klidně bych dával i víc. Za velo taky platím kačky dvě, a to mě na rozdíl od Aleše novej formát nebaví. Na rozdíl od ostatních kolegů si myslím, že i placený formát může na netu fungovat, i když ani já na něj nejsem zatím moc zvyklej. Taky jsem si posledních patnáct let nekoupil CD už by mě ani nenapadlo, že za hudbu budu ještě někdy platit, ale teď jsem si zaplatil přístup na Spotify a až sem přijde netflix, tak asi dopadnu stejně. Ale samozřejmě pokud budu za MTBS platit, budu od toho očekávat určitou kvalitu.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #12 petan - vloženo: 24.02.2015 v 18:35:45

    Zdravím všechny čtenáře i diskutéry. Díky za konstruktivní podněty, opravdu si jich vážíme. Co se týká výsledků ankety tak minimálně ta nejzásadnější čísla určitě zveřejníme. Momentálně je v anketě již několik set respondentů!!! Možná jsem se mohl v psaní článku i anketě zaměřit primárně na to, co byste chtěli mít na MTBS a co vám tu naopak vadí a ne se ptát na to, jestli byste byli ochotni zaplatit nebo ne za stávající obsah.

    V každém případě samozřejmě souhlasím s některými výtkami a současně intenzivně přemýšlím o tom co zde bylo řečeno. Bikeradaru, nebo Velonews navíc v angličtině se s lokálním projektem v češtině nedá konkurovat, nicméně i tyto weby jsou plné převzatých věcí, které my navíc v mnoha případech překládáme a oni jen jednoduše vypublikují... Problém je v tom, že tohoto obsahu začíná být poslední dobou příliš ale jelikož i nás z části živí nelze ho ignorovat natož zcela vypustit.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #11 RN - vloženo: 24.02.2015 v 18:34:30

    MTBS navštěvuji celkem často, server mám rád, důvody chápu, ale platit také nebudu. Jak píší kolegové níže, bohužel máte smůlu v podobě spousty kvalitních zahraničních webů. Kdo neumí spíkovat nebo šprechtit, tomu to přeloží google. Jinak souhlasím s níže zmíněným GCN, který je dnes pro mě prvním co otevřu o kolech - příjemná angličtina, anglický humor, zajímavé informace např. vybavení týmových autobusů, zákulisí, rozhovory s mechaniky, nebo servis kol....

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #10 pvcyklo - vloženo: 24.02.2015 v 18:08:45

    Klidně si to zpoplatněte,ale já to platit nebudu.V dnešní době FB stejně závodní novinky jsou přímo od jezdců nebo teamů ihned na FB a testy typu "PR" mě nezajímaj :-) jediný co by mi trochu chybělo tak kalendář závodů

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #9 JanOndrej - vloženo: 24.02.2015 v 17:50:03

    Témat, hodných k zamyšlení, jste tímto článkem nastolili požehnaně, jen co je pravda. Dokonce většina příspěvků zde v diskusi se týká těchto témat což je pozoruhodné. Anketa je postavena poměrně obecně a docela by mne zajímaly výstupy, které na jejím základě vzniknou, protože nikdy nelze výsledek předjímat na základě debat pod článkem, kde pravidelně diskutují převážně notoričtí nespokojenci a provokatéři i když v tomto případě jak se zdá toto pravidlo neplatí. Osobně si myslím, že zeptat se svých čtenářů na to, co si myslí a jak by reagovali na podobný postup, je správné. Rozhodnutí to není určitě jednoduché a chce to vše důkladně promyslet než by se k podobnému kroku přistoupilo. V debatě na fecebooku byl zmíněn model nezávislého časopisu D-Test, který je však postaven na poněkud jiném obsahu a zcela jiném financování, nicméně nestálo by za to se pokusit domluvit např. s asociacemi jako AVDK nebo CBI a spolupracovat s nimi na prémiovém obsahu? Občas by mne třeba zajímalo jak si ta která firma vede, kolik prodala kol, nebo jak se pohybuje kurz jejích akcií. Typy na výlety a traily jsou také bezva věc, ale tuším, lidské kapacity MTBS by to bez rozšíření o několik lidí zřejmě nedali. Podle mě by to šlo klidně udělat i jako výzvu čtenářům ze všech koutů republiky a domluvit se s nimi na tom, že jen zdokumentují místa, kde jsou oni doma. To většina z nás buď už stejně má, nebo to dokáže bez problémů udělat, jen musí vědět, že by o to někdo stál. A takhle by se asi dalo vymyslet plno dalších věcí.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #8 eMan - vloženo: 24.02.2015 v 17:49:02

    Nejsme v Americe, kde je trh velký. Tady má populace maximálně 15 milionů obyvatel, z něhož podíl cyklistů ochotných zaplatit za určitý obsah (potenciální trh), je v řádu tisíců. A podle toho je potřeba k obsahu přistupovat.

    Argument, že GCN má ohromnou (stotisicovou) sledovanost moc neberu, protože se jedná o anglicky mluvící video. Takové video má potenciální trh obrovský, neboť vyjma žabožroutů a Jižní Ameriky mu rozumí takřka celý svět. Ale nelze očekávat, že v jazykově zcela neatraktivní mutaci to stejné video může být prémiovým obsahem, který uživí celou společnost.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #7 rostanetek - vloženo: 24.02.2015 v 17:31:39

    Ohledne mr. Hulana se asi shodneme:-) Co se tyce obsahu, co se inspirovat GCN? Rozhovory, videa, reportaze atraktivni formou, pohledy zavodniku, technicky vymozenosti, drby ze zakulisi (jaky ma Hurice nehty, proc Mikulaskova vozi ruzovy navleky apod). Pred rokem o GCN nikdo nevdel dnes maji jejich videa desitky-stotisice shlednuti...treba i o ponozkach :-D Clanky jsou fajn, ale kupte par GoPro a hned budete mit multimedialni (premiovy) obsah...

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #6 Jirinak - vloženo: 24.02.2015 v 12:58:08

    Primarne se zbavte Hulana a jeho grafickeho designu webu, najdete si nejakej jednoduchej levnej redakci system a mate naklady dole. Stejne je web neprehledny, starsi clanky vpodstate nelze dohledat. Kalendar ma taky jeste prostor pro zlepseni a je asi nejpouzivanejsi aplikace webu. Omezte naklady na foceni, kvalitnich fotek je par a nema smysl tahat z akci GB dat, kdyz na to stejne nemate pak cas to zpracovat. Pritlacte na rozhovorech, staci po telefonu, nemusite vsude jezdit a platit naklady. PR placene testy ani nedelejte, pokud se vam nevyplati a nezaplati, stejne si o tom kazdy mysli sve.

    Jinak v dnesni dobe mit placeny obsah jako zpravodajsky server je velka odvaha, ty clanky pak museji mit vahu a nezapomente, ze jste v CR a ne v Americe, tady lide nejsou moc zvykli platit za obsah na webu.

    To ze jezdite skoro na kazdy SP je sice fajn, ale posleze vznikne max.jeden clanek a fotogalerie, to je proste malo, to se nezaplati, clanku musi byt vice a idealne rozhovor s kazdym reprezentantem, pred i po zavode, pak mate co nabidnout, kdyz uz tam jste, oproti jinym.

    Taky bych pritlacil na clancich o zajimavych trailech, nejlepe zmapovat celou cr a postupne budovat sit zajimavych cest, kdyz uz se clovek nekam dostatne, tak aby vedel kam jet...

    Kazdopadne preji hodne zdaru a rozum pri konecnem rozhodnuti, uz samotna registrace dost ubrala na vyuzivani diskuzi.

    1. na tento komentář reaguje Pajan — #19
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #5 sofort - vloženo: 24.02.2015 v 12:07:11

    Čekal jsem, až tento dopředu avizovaný článek vyjde. Nezklamal. A je horší, než jsem si myslel. Jsme svědky historické události - začátku zániku MTBS, protože je bez peněz. I když to zdůvodňuje jinak. Je mi to líto, nepřeji jim to, ale vyklizené pole zaujme hned někdo jiný. Tak to v životě chodí.

    Ptát se čtenářů na názor na zpoplatnění je opravdu "chytré". Uvažovat o zpoplatnění části testů, které se píší především kvůli inzerentům je ještě chytřejší:-) A ještě lepší je uvažovat o možnosti nezobrazování takového počtu reklam. To budou mít inzerenti opravdu radost:-) a váš bankovní účet se ještě více scvrkne.Dál to nebudu rozebírat.

    Portálů, které mají zčásti placený přístup a které za sebou nemají papírové časopisy a noviny a které jsou tudíž finančně silné, je tak na prsty jedné ruky. Takřka všechny jsou spojené s ekonomikou nebo finančnictvím. Počet zaplacených ročních přístupů má každý z nich desítky, maximálně do tří stovek. To lze dohledat. Pravda také je, že zkvalitnit obsah, aby mohl být placený, znamená zvýšení nákladů. Otázkou je, jestli existuje v cyklistice obsah, za který slušný počet jedinců zaplatí. Podle mého názoru ne, protože vše lze dohledat jinde, pokud to potřebuji dohledat.

    Ale je to vše samozřejmě problém redakce.

    A tato věta: " Jak vidíte, zvažujeme možnost předplatného nikoliv z důvodu rýžování peněz z vás čtenářů, ale spíše jako prostředek na prohloubení bližšího kontaktu s vámi ...! by se měla tesat. Dlouho jsem se tak nenasmál. Takže zaplaťme, i když obsah nestojí za nic, jsou v něm pravopisné hrubky, ale prohloubíme bližší kontakt s redakcí, která na nás nechce rejžovat. :-) :-)

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #4 eMan - vloženo: 24.02.2015 v 10:41:34

    Když jsem si to po sobě přečetl, tak témat, za která bych byl ochoten si zaplatit, nebylo mnoho. Takže doplňuji:

    5) slovníček pojmů s jejich zhodnocením z hlediska přidané hodnoty. Příklad: zeslabované špice - co jsou, proč je máme mít rádi, proč pomohou a hlavně KOMU pomohou a komu naopak ne.

    Další příklad: tapered hlavovka - co je, proč jsme bez ní dokázali do nedávna jezdit a teď už ne.

    Pevná osička: co je, jaké existují typy, atd. k čemu pomohou a v jaké konfiguraci (váha jezdce, typ trati, apod.), ale hlavně na základě odborných testů. Ne komentářů a dojmů chlapů v hospodě (tím narážím především na diskuse pod články, kde se to nezávislými odborníky, kteří mají patent na rozum jen hemží).

    To by pro mne byla opravdová přidaná hodnota.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #3 wlasta - vloženo: 24.02.2015 v 10:40:47

    Zdar,

    jak pisete, odpoved je predem jasna...

    Ovsem ne z duvodu toho, ze vsichni chceme vsechno zadarmo, ale jednoduse proto, ze nemate co nabidnout!!

    Na mtbs chodim uz docela dlouho (od okamziku, kdy jsem objevil oblibeny BikeRadar vyrazne mene). Spis kliknu jestli "nahodou" se neco zajimaveho nezadarilo a vetsinou ne-e. Clanky jsou relativne povrchni, malo kriticke s nevelkou pridanou hodnotou.

    Nedokazu si predstavit, ze byste ted dokazali zmenit pristup a naraz prijit s necim prulomovym, s tak velkou informacni hodnotou pro nas bikery, ze za to radi zaplatime tech par stovek.

    Jsem rad, ze MTBS existuje, ze mam na co kliknout (zadarmo).

    Mozna je to z me strany tvrda kritika.

    "Ročně absolvujeme desítky, možná stovky závodů, prezentací, testovacích vyjížděk a podobně, ze kterých pořizujeme gigabity dat... ", jen to v tom neni chlapi tolik videt.

    Preji hodne zdaru.

    ZJS!

    wlasta

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #2 vlada83 - vloženo: 24.02.2015 v 10:24:50

    náklady na web nepovažuju v dnešní době za nějaký extra výdaj, existuje mnoho open source řešení, které dokáží to, co stávající web a o mnoho více... Radek Hulán jakožto autor tohoto webu je rozporuplná osoba českého webdesignu, asi něco jako Erik Winkleman na webu sportu na idnes.cz.

    Za mě bych byl možná ochoten zaplatit za nějaký zajímavý článek, třeba test treter nebo zaplatených kol ale rozhodně ne jako to je nyní, kdy se recenze napíše kombinací pr materiál a prohlídky bot v rukách... Dlouhodobé testy tady jsou zero nula. Proč endura kola netestuje špička MTB jezdců, ti by určitě řekli víc jak to kolo jede, než že žehlí nerovnosti, do kopce stoupá blabla bla.

    Podle mě pokud by do této oblasti šlápl nějaký investor nebo mediální dům typu idnes, ihned, prima tv tak budete mít utrum

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #1 eMan - vloženo: 24.02.2015 v 10:12:08

    Ahoj,

    jelikož anketa mi moc nevyhovovala, tak píši sem na základě informací z článku:

    1) Selekce podle obsahu - proč ne

    2) Zpoplatnění kvůli rozjezdu dalších serverů (např. damynakole.cz) - trochu nefér pro nás čtenáře MTBS, ale smysl chápu

    3) Co zpoplatnit?

    3a) reportážní fotky - pro mne nezajímavé

    3b) zákulisí závodů - pro mne nezajímavé

    3c) rozhovory - neumím si představit rozhovor, který by mi za to stál (tím myslím přidanou hodnotu toho rozhovoru, co by v něm muselo zaznít, abych ho chtěl číst za peníze)

    3d) vlastní videa - pravděpodobně ne

    3e) prezentace novinek - možná ano

    3f) zvýrazňování inzerátů - netýká se mne

    3g) propagace závodu v kalendáři - netýká se mne, ale byl bych proti, protože kalendář je jedno z míst, které je velmi povedené, takové jaké je. Snad jen by stálo za to barevně odlišit české a zahraniční závody

    3h) mobilní aplikace - nevidím jejich přidanou hodnotu; pokud bych chtěl vidět video, tak na velkém monitoru, abych viděl detail (viz bod 3e), ale videa reportážní, kvůli tomu bych asi aplikaci neinstaloval

    3i) nižší podíl reklam - reklamy mi nevadí a pokud by se jednalo jen o nižší podíl, tak to není zas taková přidaná hodnota

    4) pozitivní motivace

    4a) kolik chtít - raději pár korun za článek, než měsíční předplatné

    4b) dárky, slevy, poukázky partnerů - většinou to nejsou natolik atraktivní věci, aby to byla motivace. MTBS člověk navštěvuje ze zájmu, ne kvůli tomu, že očekává dárek

    4c) limitované edice - pro někoho zajímavé, ale pro mne... asi ne

    Když to shrnu - chápu váš zájem a vaši motivaci, ale je opravdu velmi těžké říct, jak by to mělo být nastaveno. Když budete chrlit spoustu článků, abyste nalákali na předplatné a oddělili obsah zdarma od obsahu prémiového, tak budete muset předělat i stránky, protože už nyní je těžké v sezóně dohledat článek, který je 14 dní starý ("v jaké asi tak sekci může být?"), což budou další náklady.

    Pěkný den

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744