Ve zbrusu nových prostorách otevřela v pátek 25. listopadu čerstvě přestěhovaná firma Ekolo.cz. Byli jsme u toho...
Cesty osudu jsou někdy nevyzpytatelné, jak by řekl klasik, a tohle rčení se vztahuje i na nové sídlo velkého propagátora a prodejce elektrokol, firmu Ekolo.cz Jakuba Ditricha, který mnoho let nejenom prodává, ale také propaguje, školí a zabývá se problematikolu týkající se elektrokol. Změna sídla firmy to pro něj není první, ale doufá, že na mnoho let poslední.
"Příští rok nám v Krči (předchozí adresa prodejny pozn. redakce) končila nájemní smlouva, takže jsem hledal nové prostory," popisuje Ditrich důvody, proč se z centra Prahy jeho firma stěhuje na její okraj.
Nové sídlo prodejny bylo navrženo známým studiem 2CH architekti, objekt realizovala zhruba před pěti lety společnost Mont-Kovo. Stavba je zapamatovatelná díky svému bio-dynamickému tvaru nakloněného lichoběžníku, sklánějícího se pod úhlem 61°, a ostění, které tvoří stovky tvarovaných hliníkových lamel. Celková plocha dvoupatrového showroomu je přes 950 m2 a třetí patro (suterén) slouží jako zázemí a sklad. V plánu je navíc ještě také instalace velké střešní fotovoltaické elektrárny o výkonu 40 kWp, po jejímž dokončení v roce 2023 by měla být budova po většinu roku energeticky zcela soběstačná.
Momentálně je zde za budovou instalován také předváděcí fotovoltaický přístřešek s nabíjecí stanicí pro elektrokola a jeden venkovní wallbox pro nabíjení firemní elektrododávky. Ekolo se totiž zabývá nejenom samotným prodejem elektrokol, ale působí také v oblasti cargobiků a dodávkách speciálních nabíjecích stanic pro elektrokola v rámci celé České republiky.
Dvě patra prodejní plochy byla původně navrhována pro showroom značky Tesla. Z toho však na konec sešlo. Předchozí nájemce, který zde provozoval obchod se sportovním vybavením pro Fitness a kulturistiku, doplatil na restrikce v rámci covidu a budova tak byla nějakou dobu nevyužita. Jak se zde bude dařit elektrokolům, ukáže čas. Její strategické umístění u výpadovky na letiště, naproti obchodnímu centru Šestka a přímo u hlavní příjezdové silnice k terminálu 3 letiště Václava Havla, odkud odlétají veškeré privat jety, je zárukou toho, že by zde o movité zákazníky nouze být nemusela.
"Jak to půjde, uvidíme," popisuje své plány do budoucna Jakub Ditrich. "Rozhodli jsme se do toho jít, i když je dnešní doba složitá a prodej kol se téměř zastavil. Věříme, že se vše na jaře ale zase rozjede a vláda rozjede programy v rámci evropské mobility, které by se měly dotknout také cargobiků a jejich masovějšího rozšíření v rámci spedičních firem. Se všemi z nich jsme v kontaktu, připraveni dodávat jim specifické modely cargo kol, jen se čeká na legislativu," doplňuje Ditrich plány týkající se dalších obchodních aktivit firmy ekolo.cz.
Prodejnu rozhodně nepřehlédnete. Najdete ji na adrese: K letišti 1151/2, Praha 6 - Ruzyně nedaleko od křížení Evropské ulice s končící D7, resp. jižním Pražským okruhem D0, pokračujícím dál na Zličín, Ořech a Radotín.
Aktuální sortiment nabízených značek elektrobiků najdete na www.ekolo.cz.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na zirecek — #26 Nevyjádří se, protože nemůže ... Ten článek o té prodejně tu není jen tak ... Pro toho pisálka to je Sofiina volba:-)
odpověz na tento komentářodpověď na petan — #25 Vážený pane, díval jsem se pouze na rejstřík a účetní uzávěrky na vás, na MTBS, abych věděl, kdo to je vůbec to MTBS, kdo neumí pravopis a kdo dokáže bezostyšně napsat, že Crussis v tom svém skladu montuje svá kola. To jen pro vysvětlení. Opravdu nevím, proč bych si měl nějakého prodavače vyhledávat na internetu. Ale možná to je neobyčejný prodavač:-) Ono je celkem jedno, kdo to je, ale není jedno, že ten pán čipuje lidem kola a zřejmě kolem toho mlží. A místo toho, aby tu vysvětlil svůj názor na právní záležitosti kolem toho, tak akorát dokáže mlejt něco o nějakém papouškování, o tom, že tomu nerozumím a nevím co ještě. A uteče odtud jako malý kluk. Protože se asi stydí, že nemá správný názor. Očipované kolo je zkrátka podle vyhlášek moped, který smí jezdit pouze na soukromém pozemku. Jako když si koupíte starý moped, na který už vám nikdo nevydá techničák. Na očipované kolo také nikdo nikdy nevydá !!! techničák, protože na to není už při výrobě otipované, jeho součástky nesplňují technické normy pro motorový prostředek. Na to jsem se ptal. Zcela správně tu je odkaz na Kola Svorada, kde to píší správně. A kola čipovat nikdo zakázat asi nemůže ( v té citované Francii v článku Kola Svolala může), ale zákazník by měl mít od prodejce a toho, kdo mu čip namontuje, relevantní informace, aby si mohl uvědomit nebezpečí, které pro něj z čipu vyplývá. Aby věděl, že na takovém kole vlastně nemůže vyjet z baráku. Ani do lesa, ani na pole. A co vy, pane redaktore. Máte na to vy nějaký názor? Smí podle vás cyklista sednout na kolo s čipem a vyrazit na silnici, do terénu .... Napište o tomto problému článek. Nebo i tady v diskuzi. Budu s napětím očekávat, jak se k tomu vyjádříte. Vy si asi těžko můžete dovolit napsat v tomto případě nepravdu. Pokud byste ji napsal, tak by to mohlo mít pro některé lidi dost špatné následky, protože byste je uvedl ve velký omyl a oni by na to třeba doplatili. Tak do toho.
- na tento komentář reaguje petan — #37
odpověz na tento komentářodpověď na LH62 — #27 Do kamene tesat...
odpověz na tento komentářhttps://blog.kolasvorada.cz/vse-o-elektrokolech/cipovani-elektrokol-ano-ci-ne/
- na tento komentář reaguje Honza S. — #28
- na tento komentář reaguje zirecek — #31
odpověz na tento komentářodpověď na petan — #25 Můžete nám zprostředkovat vysvětlení k jádru diskuze, jak začala namísto podpory hloupé diskuze? Prosím o vyjádření, reakci na zjevné rozpory v názorech ve vztahu s platnou legislativou či normou při čipování e-kol a tím jejich přesun do kategorie mopedů, tak jak má obchod uvedeno, odkazováno na stránkách?
- na tento komentář reaguje tntbiker — #30
odpověz na tento komentářodpověď na Pavel Trance — #23 To jo, ty budeš podobný "vědec" asi:-)
odpověz na tento komentářTo se čte krásně jak pak Ditrich skvěle argumentuje tnbikerovi :)
Jako svíčku jste ho sfoukl.
Díky
- na tento komentář reaguje tntbiker — #24
odpověz na tento komentářodpověď na zirecek — #20 Pan Ditrich buď neodpoví, nebo zase sdělí, že tu někdo něco papouškuje. Citování platné legislativy, na kterou od sám upozorňuje odkazuje na ni, považuje za papouškování nesmyslů a jako dikci někoho, kdo tomu zbla rozumí. Možná má jiný, svůj, výklad, ale zajímalo by mě, jak ten svůj výklad bude obhajovat třeba na policii. Asi mim také sdělí, že těm vyhláškám zbla rozumí a že papouškují dikci neznalého:-) Nebo tomu vůbec nerozumí, co je v těch vyhláškách a zákonech zcela jasně napsáno. Také mi není jasné, kdo to vůbec je, že se tu vydává jako pomalu nejznalejší problematiky elektrokol. To je nějaký prodavač, mechanik, teoretik nebo kdo?
- na tento komentář reaguje petan — #25
odpověz na tento komentářPropagace bateriových motokol na cyklistickém webu mi nedává smysl. Nic více nepřátelského a nebezpečného pro budoucnost jízdních kol než motokola asi neexisktuje.
odpověz na tento komentářodpověď na JakubDitrich — #16 Pane Ditrich, prosím o Vaše vyjádření, reakci na zjevné rozpory v názorech ve vztahu s platnou legislativou či normou při čipování e-kol a tím jejich fomrální přesun do kategorie mopedů.
- na tento komentář reaguje tntbiker — #22
odpověz na tento komentářhttps://www.auto.cz/francie-vs-upravena-elektrokola-za-posun-maximalky-hrozi-pokuta-800-tisic-a-rok-vezeni-133716
odpověz na tento komentářodpověď na JakubDitrich — #16 No já jen upozornil na to, co máte na svém webu. A protože vy tomu asi rozumíte nejlépe:-), tak to snad je pravda. Dokonce jsem si kvůli vám přečetl příslušnou normu EPAC. Protože mě to zajímá. Tam není nic jiného, než to, co jsem napsal a co píšete také vy. :-)) Vy mě fakt bavíte:-) Rozhodně neznamená, že když mě ta problematika začala zajímat, že poběžím za vámi:-)) Očipované kolo je prostě podle té normy moped. Nic jiného. A moped bez technické nesmí pomalu ani z garáže. Kupte si babetu, která by vám asi slušela, a jeďte na ní do provozu bez řidičáku, technické a SPZtky. Co s vámi policajti provedou, až vás chytí.
odpověz na tento komentářhttps://www.auto.cz/francie-vs-upravena-elektrokola-za-posun-maximalky-hrozi-pokuta-800-tisic-a-rok-vezeni-133716
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #14 Tak buď vás to zajímá a chcete se něco dozvědět, nebo jste - velmi pravděpodobně - obyčejný "diskusní bojovník", který jenom papouškuje něco, čemu zbla rozumí.. Ale třeba se i mtbs.cz bude někdy tématu více věnovat v kontextu.
- na tento komentář reaguje tntbiker — #18
- na tento komentář reaguje zirecek — #20
odpověz na tento komentářhttps://www.svetmobilne.cz/za-zvyseni-rychlosti-elektrokola-hrozi-ve-francii-i-vezeni/8060
odpověz na tento komentářodpověď na JakubDitrich — #13 Vážený pane, vy jste asi opravdu zcela mimo. To snad není ani možné. Na zmíněném odkazu o legislativě máte toto: "V případě, že rychlost nebo výkon elektrokola přesahuje limity stanovené normou EPAC, nejedná se dále o elektrokolo, ale o Motokolo (kategorie L1e-A), nebo Moped (kategorie L1E-B), na nějž se vztahují omezení daná vyhláškou Ministerstva dopravy (tedy povinnost provedení typových zkoušek, registrační značka, pojištění, helma a provoz pouze na komunikacích určených)." ..... Přečetl jste si to vůbec? Zřejmě vám to psal někdo jiný. Očipované kolo nesplňuje normu EPAC, zařadí se tím do kategorie moped, vztahují se tak na něj omezení, to znamená že musí mít například technickou prohlídku. Kterou vám ale nikdo na očipované kolo nikdy nedá. Takže to kolo nesmí k pozemní komunikaci ani čichnout a nesmí ani do lesa. Prostě nikam. Tak tady prosím nemachrujte a doučte se to, když děláte chytrého. Webinář si určitě neopustím, protože to musí být asi peklo.:-) Předpokládám, že své zákazníky, kterým prodáte a namontujete čip, na zmíněnou normu EPAC upozorníte a vysvětlíte jim, že to kolo je teď moped a nikam nesmí. Leda na zahrádku:-)
- na tento komentář reaguje JakubDitrich — #16
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #12 Milý TNT Bikere, pokud někoho častujete výrazy, že není dost chytrý a slušný, tak jen do toho, ale o elektrokolech víte houby, to není arogance, ale fakt. Ale změníme to, nastudujte si www.ekolo.cz/legislativa a stavte se nebo si pusťte nějaký můj webinář na to téma.
- na tento komentář reaguje tntbiker — #14
odpověz na tento komentářodpověď na JakubDitrich — #11 Jste pane dost arogantní. Rozhodně nebudu muset do vaší prodejny. Jednak bych k takovému člověku do krámu ani nepáchl a s ohledem na to, že můj táta má okolo a já se na něm občas svezu, vím o co jde:-) Když jsem v Praze, chodím do krámu k panu Štěrbovi. Tam jsou slušní. Asi nejste moc chytrý. Diskuze není o nebezpečnosti elektrodou, ale o platné legislativě, na kterou vy ve své prodejně neznalé zákazníky zřejmě neupozorňujete a můžete jim tím způsobit problémy.
- na tento komentář reaguje JakubDitrich — #13
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #9 odpověď na Žvejk — #10 asi bude třeba udělat jednu věc - budete se muset v té velké nedobré prodejně zastavit, my vám půjčíme ta nebezpečná očipovaná e-kola co zabíjí a vy si konečně vyzkoušíte o co vůbec jde. Protože co předvádíte je dikce někoho, kdo vůbec netuší která bije, ale bude do roztrhání těla papouškovat nesmysly. Můj mail je jd@ekolo.cz, dejte vědět.
- na tento komentář reaguje tntbiker — #12
odpověz na tento komentářodpověď na JakubDitrich — #8 A zákazník má řidičák na načipované Ekolo? Tak jako na to auto se kterým jede 160km/h A má povinné ručení na Ekolo? S takovou všeho dočasu...
- na tento komentář reaguje JakubDitrich — #11
odpověz na tento komentářodpověď na JakubDitrich — #7 Obecně je také ověřeno, že když je prodejna velká, nemusí to být dobrá prodejna. A vaše vysvětlení čipování? To je absolutní demagogie, co tu předvádíte. Doporučujete a zajišťujete svým klientům čipování, které se nesmí používat nikde s výjimkou soukromého pozemku. To jim ale jistě raději nesdělujete. Vy máte nějakou tou tisícovku za čip a práci, prodáte kolo, protože by šel zákazník jinam, kde by mu to udělali, kdyby vy ne. Zákazník to ale většinou neví, že s tím kolem nesmí nikde jezdit a když zaviní dopravní nehodu a přijde se na čip na jeho kole, tak má velký problém, pojišťovna to hodí všechno na něj a vy jste z obliga. Vy jste mu prostě jen namontovali čip, aby nemusel jezdit pětadvacítkou, ale rychleji. Pokrytecké, že?
- na tento komentář reaguje JakubDitrich — #11
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #5 Co se týče vaší chytristiky, na téma pojmenování, tak si společně osvěžíme zákon 13/1997:
§ 5
Silnice je veřejně přístupná pozemní komunikace určená k užití silničními a jinými vozidly.
§ 6
Místní komunikace je veřejně přístupná pozemní komunikace, která slouží převážně místní dopravě na území obce.
Obecně se hovoří o "veřejných komunikacích" v protikladu soukromé komunikace či pozemku.
A ohledně toto "nebezpečného čípování", pokud by se kamarádův otec vyboral ve 160 km/h v autě, je to vina auta, nebo řidiče? Obecně je již mnohokrát ovběřeno, že 25 km/h u elektrokola v dopravě je velmi nebezpečné. A ano, proto zrychlení asistence elektromotru min. na 32 km/h v ekolo.cz doporučujeme a klientům zajišťujeme.
- na tento komentář reaguje Žvejk — #10
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #5 Díky za korekturu, je to jak píšete - prodejní plocha showroomu je přibližně 700 m2 + zázemí, v suterénu je pak servis na ploše asi 300 m2 (celkem 6 pracovišť). Expediční sklad a kompletace elektrokol pak probíhá ve vedlejším objektu.
- na tento komentář reaguje tntbiker — #9
odpověz na tento komentář... soukromými letadly ... nějak mi to samo přepsalo:-)
odpověz na tento komentářPředevším ten obchod má těžko více jak 950 metrů showroom, protože když si ho na mapy cz změříte, tak jedno podlaží má 350 metrů, dvě podlaží tedy 700 metrů. Movití lidé, kteří létají prvotními letadly se určitě budou hrnout koupit si okolo:-) Tito lidé do obchodů opravdu nechodí.:-) Ten pán, co mu ten obchod patří, by si měl oživit zákon o pozemních komunikací. Píše na stránkách o pořečipování, že pokud někdo rád jezdí mimo veřejné komunikace ... Pojem veřejná komunikace legislativa nezná. Pouze pozemní komunikace. A pod to spadají i lesní cesty. Takže na přečipovaném kole se dá jezdit jen na soukromém pozemku. Říká to svým zákazníkům? Asi těžko, že? Někteří prodejci pokrytecky dávají zákazníkům, kteří si nechali kolo očipovat, podepsat papír, že byli oznámení s tím, kde na takovém kole mohou jezdit ... Že se na tom občas někdo přizabije je jim úplně jedno. Jako se to stalo otci mého kamaráda. Je teď na vozejku.
- na tento komentář reaguje JakubDitrich — #7
- na tento komentář reaguje JakubDitrich — #8
odpověz na tento komentářodpověď na trance28 — #2 Ano, osobně. Pokud by vám okolo požívání elektrokola něco nebylo jasné, ozvěte se. Jinak proběhla standardní tisková konference, všichni kdo přišli doslali kafe, čaj a tak..
odpověz na tento komentářodpověď na Mira — #1 Díky za názor. Několik zajímavých rozhovorů připravujeme a vydáme v nejbližší době.
odpověz na tento komentářTo je ten sasek, co se chlubi, jak rychle jezdi na ocipovanym eshitu? Kolik vam za to zaplatil, chlapci?
- na tento komentář reaguje JakubDitrich — #4
odpověz na tento komentářNic nerikajici clanek k tematu MTB. A tech se tu objevuje cim vic. Skoda.
Jasne, okurkova sezona na zavody. Ale prestupy, posezonni rozhovory. To tady mate sypat z rukavu....
- na tento komentář reaguje petan — #3
odpověz na tento komentář