Ekolo otevřelo nový designový obchod

Ve zbrusu nových prostorách otevřela v pátek 25. listopadu čerstvě přestěhovaná firma Ekolo.cz. Byli jsme u toho...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Ekolo otevřelo nový designový obchod

Cesty osudu jsou někdy nevyzpytatelné, jak by řekl klasik, a tohle rčení se vztahuje i na nové sídlo velkého propagátora a prodejce elektrokol, firmu Ekolo.cz Jakuba Ditricha, který mnoho let nejenom prodává, ale také propaguje, školí a zabývá se problematikolu týkající se elektrokol. Změna sídla firmy to pro něj není první, ale doufá, že na mnoho let poslední.

"Příští rok nám v Krči (předchozí adresa prodejny pozn. redakce) končila nájemní smlouva, takže jsem hledal nové prostory," popisuje Ditrich důvody, proč se z centra Prahy jeho firma stěhuje na její okraj.

Nové sídlo prodejny bylo navrženo známým studiem 2CH architekti, objekt realizovala zhruba před pěti lety společnost Mont-Kovo. Stavba je zapamatovatelná díky svému bio-dynamickému tvaru nakloněného lichoběžníku, sklánějícího se pod úhlem 61°, a ostění, které tvoří stovky tvarovaných hliníkových lamel. Celková plocha dvoupatrového showroomu je přes 950 m2 a třetí patro (suterén) slouží jako zázemí a sklad. V plánu je navíc ještě také instalace velké střešní fotovoltaické elektrárny o výkonu 40 kWp, po jejímž dokončení v roce 2023 by měla být budova po většinu roku energeticky zcela soběstačná.

Momentálně je zde za budovou instalován také předváděcí fotovoltaický přístřešek s nabíjecí stanicí pro elektrokola a jeden venkovní wallbox pro nabíjení firemní elektrododávky. Ekolo se totiž zabývá nejenom samotným prodejem elektrokol, ale působí také v oblasti cargobiků a dodávkách speciálních nabíjecích stanic pro elektrokola v rámci celé České republiky.

Dvě patra prodejní plochy byla původně navrhována pro showroom značky Tesla. Z toho však na konec sešlo. Předchozí nájemce, který zde provozoval obchod se sportovním vybavením pro Fitness a kulturistiku, doplatil na restrikce v rámci covidu a budova tak byla nějakou dobu nevyužita. Jak se zde bude dařit elektrokolům, ukáže čas. Její strategické umístění u výpadovky na letiště, naproti obchodnímu centru Šestka a přímo u hlavní příjezdové silnice k terminálu 3 letiště Václava Havla, odkud odlétají veškeré privat jety, je zárukou toho, že by zde o movité zákazníky nouze být nemusela.

"Jak to půjde, uvidíme," popisuje své plány do budoucna Jakub Ditrich. "Rozhodli jsme se do toho jít, i když je dnešní doba složitá a prodej kol se téměř zastavil. Věříme, že se vše na jaře ale zase rozjede a vláda rozjede programy v rámci evropské mobility, které by se měly dotknout také cargobiků a jejich masovějšího rozšíření v rámci spedičních firem. Se všemi z nich jsme v kontaktu, připraveni dodávat jim specifické modely cargo kol, jen se čeká na legislativu," doplňuje Ditrich plány týkající se dalších obchodních aktivit firmy ekolo.cz.

Prodejnu rozhodně nepřehlédnete. Najdete ji na adrese: K letišti 1151/2, Praha 6 - Ruzyně nedaleko od křížení Evropské ulice s končící D7, resp. jižním Pražským okruhem D0, pokračujícím dál na Zličín, Ořech a Radotín.

Aktuální sortiment nabízených značek elektrobiků najdete na www.ekolo.cz.

Pokračovat na: Fotogalerie

Seznam stránek článku:

  1. Ekolo otevřelo nový designový obchod
  2. Fotogalerie
Přečteno - 34306x Tagy: servis prodejny elektro ekolo
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  2. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  3. Tech newsYamaha představila nové platformy elektropohonů
    Yamaha představila nové platformy elektropohonů
  4. ServisQayron hledá partnerské servisy v Česku
    Qayron hledá partnerské servisy v Česku
  5. Testy - RecenzeTEST: Whyte eLyte 150 Works
    TEST: Whyte eLyte 150 Works
  6. Testy - RecenzeTak za tímhle fešákem se budou všichni otáčet: Orbea Diem
    Tak za tímhle fešákem se budou všichni otáčet: Orbea Diem

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #60 Honza S. - vloženo: 06.12.2022 v 22:11:26

    [59] :-D

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #59 trance28 - vloženo: 06.12.2022 v 19:41:54

    odpověď na Honza S. — #58 mozna je na ceste z/do Cerneho vola a dosla mu baterka...

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #58 Honza S. - vloženo: 06.12.2022 v 14:00:46

    Stále čekám na odpovědi... Nebo je z pana Ditricha - když použiji jeho vlastní slova - obyčejný "diskusní bojovník", který jenom papouškuje něco, čemu zbla rozumí?

    1. na tento komentář reaguje trance28 — #59
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #57 tntbiker - vloženo: 03.12.2022 v 12:15:24

    Svým příspěvkem #8 pan Ditrich zřejmě vědomě v obchodě nabádá zákazníky k porušování vyhlášek: "Obecně je již mnohokrát ovběřeno, že 25 km/h u elektrokola v dopravě je velmi nebezpečné. A ano, proto zrychlení asistence elektromotru min. na 32 km/h v ekolo.cz doporučujeme a klientům zajišťujeme."

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #56 James Matthew - vloženo: 03.12.2022 v 09:34:03

    Nedá mi to a musím se zapojit s jednou informací. Ve Švýcarsku je povinné "povinné ručení" na jízdní kolo a tím pádem i elektrokolo. Myslím, že to by vyřešilo dost problémů. Samozřejmě to neřeší legálnost či nelegálnost "čipování".

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #55 tntbiker - vloženo: 02.12.2022 v 22:09:54

    odpověď na JakubDitrich — #52 Pane Ditrichu, pokud to jako máte být vy, kdo má to privilegium někoho nazývat hlupákem, protože děláte svou práci ne pro zisk, ale ze zájmu o věc, můžete nám prosím prozradit, jaké dotace spojené se státními zakázkami pobíráte? Abychom byli v obraze jak to vypadá, když má někdo dotované státní zakázky a nezajímá ho z nich zisk. O těch dotacích tu píše nějaký Petan níže v diskuzi. Ukazuje na nich vaše schopnosti. Také bych poprosil od vás vysvětlení, jak to je s těmi čipy, když se tu prezentujete jako velký odborník.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #54 zirecek - vloženo: 02.12.2022 v 22:05:04

    odpověď na JakubDitrich — #52 Pane Ditrich, prosím o Vaše vyjádření k problematice čipování elektrokol. Stačí krátce Vaše stanovisko k závěrům uvedeným u jiného obchodního cyklo subjektu zde: https://blog.kolasvorada.cz/vse-o-elektrokolech/cipovani-elektrokol-ano-ci-ne/

    Děkuji, že nám zde jasně formulujete své stanovisko zejména z pohledu, že jste primárně prodejce elektrokol, takže Vaše odpovědi na odkazované závěry č. 1, 2 včetně doporučení budou zřetelné a objasňující. Očekávám zřetelné a neprůstřelné argumenty hodné Vaší pozici.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #53 Honza S. - vloženo: 02.12.2022 v 21:36:24

    odpověď na JakubDitrich — #52 1) Na toto "privilegium" jste přišel jak?

    2) Z čeho usuzujete, že jsem hlupák?

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #52 JakubDitrich - vloženo: 02.12.2022 v 21:29:24

    odpověď na Honza S. — #50 To tady nikdo nevíme Honzo S., ale řeknu Vám za sebe, že privilegium člověka, který nedělá svou práci pro zisk, ale ze zájmu o věc je naplno říci hlupákovi, že je hlupák.

    1. na tento komentář reaguje Honza S. — #53
    2. na tento komentář reaguje zirecek — #54
    3. na tento komentář reaguje tntbiker — #55
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #51 tntbiker - vloženo: 02.12.2022 v 21:08:58

    odpověď na petan — #48 Já myslím, že tady o elektroskútry, o speed pedelec ani o cargo kola vůbec nejde. Tady jde o legálnost čipů:-) Kolo speed pedelec není vůbec problém zaregistrovat, elektroskútr také ne. Ročně se skútrů zaregistruje jistě několik stovek, podle toho, že se prodávají všude a lidé je kupují. Soustřeďte se prosím na téma diskuze:-) Fakturu máte jistě již zaplacenou, a tak se není třeba klienta bát:-)

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #50 Honza S. - vloženo: 02.12.2022 v 20:24:21

    odpověď na JakubDitrich — #44 Nevíte někdo, proč se mi při čtení toho příspěvku vybavilo rčení "zloděj křičí chytťe zloděje"?

    1. na tento komentář reaguje JakubDitrich — #52
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #49 zirecek - vloženo: 02.12.2022 v 18:34:47

    odpověď na petan — #48 K jasné odkazované terminologii a aktuální platné legislativě, která hovoří jasně, nemáte co říci Vy ani p. Ditrich? Místo neprůstřelných argumentů nadále odvádíte pozornost od jádra diskuze? To nadále utvrzuje čitatele, že pravda je jiná a že primárně potřebu chránit svého plátce článku.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #48 petan - vloženo: 02.12.2022 v 18:17:31

    odpověď na tntbiker — #47 Velice naivní představa že existuje jediný důvěryhodný zdroj a tím je dopravní inspektorát. V nedávné minulosti jsem se osobně snažil legálně přihlásit elektrický skutr a sami nevěděli do jaké kolonky patří a co hůř, na různých inspektorátech to chtěli řešit různě. Podobnou situaci před pěti lety řešili s přihlášením legálního speed pedelec kola vyrobeného na provoz 45 km rychostí. A jsem opravdu hodně zvědavý kam se budou řadit cargo kola určená vysloveně na silnice a mnohdy i dvoustopá a určená i pro přepravu více osob. Přiznám se, že sám tyto informace nemám, ale rád se sám něco dozvím. Vývoj pohonů a aplikací elektromotorů teď půjde zřejmě rychleji, něž by kdo očekával a s tím půjdou ruku v ruce samozřejmě problémy s tím související.

    1. na tento komentář reaguje zirecek — #49
    2. na tento komentář reaguje tntbiker — #51
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #47 tntbiker - vloženo: 02.12.2022 v 17:03:03

    odpověď na petan — #45 Jediný důvěryhodný zdroj, který může potvrdit legálnost nebo nelegálnost kola s čipem v lese nebo na silnici je vyjádření třeba dopravního inspektorátu, dopravní policie atd. Již existuje i judikát, soud řešil neoprávněnost zrychlení elektrokola. Evropští výrobci, a jsou to všechny významné firmy, jak je možné se dočíst, tedy i tady zmíněná firma Bosch se snaží zabránit čipování, protože dochází jednak ke zraněním i smrtelným a také by se mohlo stát, že všechna elektrokola by mohla být klasifikována jako motocykly se všemi důsledky. Přečtěte si toto https://www.cdv.cz/tisk/evropsti-vyrobci-nechteji-aby-cykliste-sva-elektrokola-zrychlovali/... A proti nim bude stát nějaký pražský prodavač Ditrich, který bude hlásat bludy a možná i kvůli jeho práci a názorům vám elektrokola zařadí mezi motorky a tím pádem i Ditrich přijde o práci:-) A pokud toho člověka tady necháte psát nějaké nesmysly, bylo by dobré stejně si ty jeho názory ověřit tam, kde tomu opravdu rozumí.

    1. na tento komentář reaguje petan — #48
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #46 zirecek - vloženo: 02.12.2022 v 15:57:01

    odpověď na Pavel Trance — #43 Snaha o uvedení komplexních informací s klady i zápory bez zavádějících formulací není závist.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #45 petan - vloženo: 02.12.2022 v 15:24:37

    odpověď na JakubDitrich — #44 Nemám absolutně problém dát prostor pro edukaci komukoli, kdo se toho bude chtít ujmout a bude mít důvěru a ověřené zdroje. Jelikož nejsme primárně web o elektrokolech, byť o nich píšeme stále častěji, očekával bych, že hlavní část zvyšování elektrobikové gramotnosti by měla být jak na konkrétních prodejcích, tak na kolezích z médií, zabývajících se výhradně elektrokoly. Myslím, že pokaždé, když je nějaká příležitost se na toto téma vyjádřit, se to snažím dělat. Například zde: https://mtbs.cz/clanek/legalne-45-km-hod-realitou-diky-turbo-vado/kategorie/tech-news

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #47
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #44 JakubDitrich - vloženo: 02.12.2022 v 14:43:13

    Nečekaně košatá a přínosná diskuse - vede mě to k tomu, že je třeba psát více článků a více otevřeně mluvit o tom, jak vypadá a kam spěje trh s mikro-mobilitou.

    Co je jeví na první pohled jednoduché (jako elektrokolo - fuj, čip - fuj) už se nemusí tak jevit při znalosti kontextu. A co teprve "jmenovitý výkon motoru 250W"....!

    Pokud mi dá redakce @Petan a čtenáři tohoto oblíbeného serveru prostor, rád si udělám čas a připravím k legal záležitostem okolo elektrookol komplexní (a samozřejmě poctivě ozdrojovaný) materiál.

    1. na tento komentář reaguje petan — #45
    2. na tento komentář reaguje Honza S. — #50
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #43 Pavel Trance - vloženo: 02.12.2022 v 13:28:00

    Stále nechápu co tady řešíte/závidíte zisky.

    Stejně je to jako s výkonnými auty, zbraněmi apod.. To si každý musí zhodnotit sám za sebe jestli dokáže uřídit rychlé auto nebo ovládat nějakou zbraň.

    Pokud ne, tak je to přirozená selekce. A my jen můžeme doufat, že to neodskáče někdo nevinný. Je doba neomezených možností a jde vývoj dopředu.

    Tak nevím proč tolik povyku. Nikdo vám nebrání najezdit tisíce km ročně, tisíce výškových metrů a mít vo2 max jako Svendsen :) ebike vás nikdo nenutí kupovat

    1. na tento komentář reaguje zirecek — #46
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #42 tntbiker - vloženo: 02.12.2022 v 10:58:52

    ..., rychlost ekol ... atd. :-) překlepy:-)

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #41 tntbiker - vloženo: 02.12.2022 v 10:57:23

    odpověď na Aleš Procházka — #38 Sice jste odpověděl, ale alibisticky a logika vám je také vzdálená. Souhlasím s tím, že prodejce čip namontuje pro to, protože jinak by neprodal kolo třeba za sto tisíc. Zákazník by šel jinam. Ale rozhodně za to nemůže zákazník. Drtivá většina zákazníků netuší, že na čipovaném kole jezdit nesmí. Na to by ho měl náležitě upozornit maloobchod, když už se sníží k tomu nelegální čip namontovat a prodat. Nebo čip prostě neprodávat a nemontovat. propagujete tady prodejnu elektrokol, která jich ročně možná namontuje stovky. Samozřejmě, je to asi dobrý kšeft. Ale myslíte si, že v okolo upozorní zákazníka na nelegálnost na takovém kole jezdit? Když mají na svých stránkách uvedené naprosté bludy k této problematice? Takže vy ten prodej, pane Petane, také podporujete. Propagací takové prodejny. Všimněte si prosím, že tady, na specializovaném serveru, o nelegálnosti čipů málokdo ví, a to samé je v diskuzích na Facebooku se zaměřením na elektrokola. Takže na zákazníka to prosím nesvádějte. Zkuste požádat v autorizovaným servisu, nebo ve slušném autoservisu, aby vám provedli nějakou nelegální úpravu vašeho auta. Tak vás poženou, že vám budou trenky malý. A ty vaše americké normy? :-) Zajímavé je, že každý si chce vyzobnout odjinud to, co se mu líbí. V Americe mají škola povoleno 32, tak by to také mohlo být tady. A co třeba sem od nich převzít i povolené rychlosti v autech nebo věkové omezení konzumace alkoholu? :-)) To už by se vám nelíbilo. A evropské normy? Ta je už přece hotová v podobě omezení ekol na 25 km/hod. Povolená rychlost škol je asi na delší diskuzi. Samozřejmě, že mladí by chtěli jezdit rychleji, ale na těch kolech jezdí i starší a pro ně je těch 25 maximum, aby se nezabíjeli ještě ve větší míře než nyní. To je složitá otázka. A jak jsem pochopil, sice budete asi dělat s Boschem nějakou kampaň, ale to bude jistě placená kampaň. Jako je už je ta kampaň vidět v zahraniční. Stačí si projet servery. Dělejte průběžnou osvětu bez návaznosti na jakoukoliv značku. Máte na to koule? A znovu opakuji, jako že jste spolumajitel MTBS, jak tu poznamenáváte, tak čipy podporujete tím, že podporujete prodejnu, čipuje jako divá. Podívejte se, jak má obrovskou nabídku čipů. Když prodejna načipuje 500 kol ročně, což je pravděpodobné, tak to je při ceně čipu a práce třeba 6.000 Kč/ks za rok obrat 3 miliony. Z toho může být klidně milion čistý zisk. To jsou jednoduché kupecké počty. Tak kdo by to nedělal, že? :-) A jediný neznalý cyklista, který na takovém kole způsobí nehodu se zraněním, může o násobně vyšší částku přijít a bude to splácet do konce života.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #40 Honza S. - vloženo: 02.12.2022 v 10:33:36

    odpověď na Aleš Procházka — #38 Naprostý souhlas se vším z toho. Ona ta vymahatelnost práva je obecně u nás problém... Vždyť i kdysi dávno, když jsem začínal jezdit autem, tak člověk policajty potkával. Teď je člověk vidí jenom u bouraček. S takovou těžko můžeme čekat, že začnou kontrolovat provoz na cyklostezkách...

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #39 trance28 - vloženo: 02.12.2022 v 10:17:15

    odpověď na Aleš Procházka — #38 palec nahoru 👍

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #38 Aleš Procházka - vloženo: 02.12.2022 v 09:06:27

    odpověď na tntbiker — #35 Dobrá otázka, v červenci jsme se rozhodli pro postupný výprodej elektrokol a další neobjednávat. http://eshop.selasport.cz/n/vyprodej-elektrokol-giant-zahajen Důvodů bylo několik, jednak to neumíme dobře nabízet (když s tím nejsem úplně happy), malý výběr (pouze Giant startující na vyšší částce oproti levným značkám s čínskýma motorama), existence silného ebike prodejce ve městě, ale hlavně vnitřní přesvědčení, že to dál nechceme aktivně prodávat. Když se objeví kmenový zákazník, rádi mu to dodáme, ale jinak konečná. Na téma čipování: viníkem je zákazník i obchodník, nikdy bych čip nenamontoval, asi to chce precedens, zabití dítěte na cyklostezce očipovaným elektrokolem, aby se něco začalo dít. V autě musíš mít technickou, jsou pravidla, pro všechny elektropohybovadla tady legislativa nic nekontroluje, nevymáhá a netrestá.

    1. na tento komentář reaguje trance28 — #39
    2. na tento komentář reaguje Honza S. — #40
    3. na tento komentář reaguje tntbiker — #41
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #37 petan - vloženo: 02.12.2022 v 07:48:35

    odpověď na tntbiker — #29 Můj osobní názor na čipování elektrokol je konzistentní od počátku. Za mě je to nelegální úprava, kterou bych jako takovou striktně zakázal. Osobně jsem to diskutoval s několika výrobci pohonů a všichni se shodli na tom, že technicky bohužel nelze zamezit tomu, aby byl čip dodatečně namontován a pokud se tak stane, nemůže za to být odpovědný výrobce pohonu. Prodejci se rovněž snaží zbavit svého dílu zodpovědnosti tím, že nechávají podepisovat zákazníky různě naformulované papíry a pokud se oprostím od toho, do jaké míry jsou tyto papíry právně relevantní, tak i to do jisté míry chápu, protože cílem prodejce je prodat primárně kolo a nikoli čip na něj. Mnoho zákazníků údajně požaduje čipování a když jim ho prodejce není ochotný poskytnout, tak jdou tam, kde jim stejné kolo ochotně načipují. Za mě je proto hlavním viníkem zákazník, který čip požaduje. Toho je potřeba primárně edukovat, aby ho nechtěl, nebo mu poskytnout legální řešení, kterým by podle mě mohlo být sjednocení evropských a amerických norem a všechny ebiky nastavit na kompromisních 20mil/hod což by znamenalo navýšení limitu ze stávajících 25 na 32 km/hod. Jinak stoprocentně souhlasím se zavedením striktních vysokých pokut podobných jako ve Francii a v dalších státech. Načipované kolo stejně jako koloběžka nesmí bez techničáku a povinného ručení podle mě vůbec vyjet z garáže!!! Besip chystá v tomto ohledu společně s Boschem kampaň, kterou určitě budeme promovat i zde na rozdíl od výrobců chipů, pro které jsme nikdy reklamu nedělali a dělat nebudeme, dokud budu spolumajitelem MTBS!

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #36 Barbossa - vloženo: 01.12.2022 v 21:00:13

    Přečetl jsem si všechny příspěvky, některé i dvakrát ve snaze je pochopit. Marně.

    Minimálně pan Ditrich z toho ale nevychází úplně dobře a patrně mu brzy na dveře zaklepe někdo, kdo porušování legislativy bude řešit. Na začátku v tom asi byl dobrý úmysl, udělat si reklamu, přilákat zákazníky. No a teď ? Teď je celý tenhle článek a na něj navazující diskuze zadavateli spíš na škodu. A to ještě investoval chlebíčky a čaj ...

    Za mě je to jednoduché, pokud si mladý a zdravý člověk kouopí elektrokolo, tím spíš nelegálně načipované, nemá morální právo si zasouložit !

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #35 tntbiker - vloženo: 01.12.2022 v 17:01:38

    odpověď na Aleš Procházka — #33 Pane Procházko, někde a někdy jste tady psal, že snad máte nějaký obchod s koly. A pokud máte obchod, prodáváte také elektrokola? A když ano, proč je prodáváte?

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #38
    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #34 Babaja - vloženo: 01.12.2022 v 14:38:34

    odpověď na Aleš Procházka — #33 Krásně napsané. Pod to se podepíši.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #33 Aleš Procházka - vloženo: 01.12.2022 v 13:31:31

    Možná by bylo fajn se zamyslet, jestli tyhle články o e-bikové mobilitě sem na tenhle server patří a jestli to pravověrné čtenáře zajímá. Nebudu se vymezovat vůči elektrokolům, ta kola nemůžou za své majitele. Zcela chápu médium, které živí reklama, ale já tohle úplně ignoruju a stačí mi ten původní svět "za své".

    1. na tento komentář reaguje Babaja — #34
    2. na tento komentář reaguje tntbiker — #35
    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #32 tntbiker - vloženo: 01.12.2022 v 12:05:25

    odpověď na zirecek — #31 Toto má k čipování napsáno Mountfield. To je alespoň seriózní. Možná jim pan Ditrich vysvětlí, že to mají blbě:-)) ....Zařízení není samostatně funkčním celkem. E-kola s motory BOSCH opatřená čipem pro odstranění rychlostního limitu je možné používat pouze na vlastním pozemku, nebo na pozemcích k tomu určených. Uživatel bere na vědomí, že používání e-kol BOSCH opatřených čipem pro odstranění rychlostního limitu nemusí být v souladu s platnou legislativou pro provoz e-kol na pozemních komunikacích (včetně pozemních komunikací určených výhradně pro cyklisty nebo pro cyklisty a chodce).

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #31 zirecek - vloženo: 01.12.2022 v 10:19:20

    odpověď na LH62 — #27 Díky za odkaz, který je napsán jednoduše, přímočaře ve smyslu zdejší diskuze. O to zde celou dobu šlo, aby někdo uznal, že stavění byznysu na úpravě e-kol je v podstatě nelegální s řadou negativ. Místo toho nám zde p. Ditrich podává zavádějící a lživé informace a p. Bureš ho pokrytecky hájí, protože usuzuje, že je to zkušený a dobrý člověk, bo umí přece dotace. Takže aktuální závěr čipování: 1) Kolo se stane nelegálním a do budoucna lze předpokládat, že s přibývajícími incidenty přijdou i policejní kontroly. Už dnes platí, že pokud budete účastníkem nehody a při vyšetřování se zjistí, že máte odblokované elektrokolo, tak riskujete úhradu škody z vlastní kapsy – pojišťovny nezpůsobilým vozidlům nic neproplácí. V zahraničí proti čipovaným elektrokolům již tvrdě zasahují. Ve Francii byla schválena pokuta až do výše 30 000€ (760 000 Kč) a až rok ve vězení za výtržnosti (zdroj: bike-eu.com). Na přísné tresty můžete narazit i v sousedním Rakousku.

    2) Ztratíte nenávratně záruku, což je nových a dražších modelů jistě důležitý bod k zamyšlení.

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #32
    odpověz na tento komentář
  31. avatar
    #30 tntbiker - vloženo: 01.12.2022 v 10:16:13

    odpověď na zirecek — #26 Nevyjádří se, protože nemůže ... Ten článek o té prodejně tu není jen tak ... Pro toho pisálka to je Sofiina volba:-)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744