Ode dneška mohou všichni zákazníci Canyonu využívat síť servisů Kolofix na klasický a záruční servis...
Německá značka kol Canyon ode dneška, tedy od 1. 12. 2021 oficiálně rozjíždí spolupráci s českou sítí servisních center Kolofix. Canyon, jenž už před několika lety vsadil na strategii přímého - online prodeje svých kol, s sebou přináší mnohé výhody, ale také nevýhody. Jednou z nich byl i fakt, že tak nedokázal svým zákazníkům nabídnout servisní zázemí kamenných prodejců.
To se nyní mění, všichni zákazníci Canyon ode dneška mohou využívat síť servisů Kolofix na klasický, tedy mimozáruční, servis a po předchozí dohodě i záruční servis komponentů, jako např. vidlice, tlumiče, brzdy, Shimano komponenty, Mavic kola atd. Kolofix bude mít na skladě vybrané nejpoužívanější náhradní díly Canyon včetně patek.
"Poměrně často se na nás obraceli naši zákazníci s dotazem, kde můžou servisovat svůj Canyon, protože měli předchozí špatnou zkušenost s kvalitou, cenou a celkovým přístupem některých cykloservisů v jejich okolí. Proto jsme k našim několika doporučovaným cykloservisům hledali profesionálního partnera, který pokryje prakticky celý český trh a zajistí kvalitní servis pro zákazníky s našimi koly,“ uvádí zástupce Canyonu pro český trh Tomáš Glabazňa.
V praxi to bude znamenat i možnost zaslání objednaného kola Canyon rovnou na vybranou pobočku Kolofix, kde mu ho po předchozí domluvě a za poplatek vybalí a nastaví podle jeho parametrů.
"Věřím, že nová spolupráce s Kolofixem je jen začátkem dlouhodobé kooperace a že do budoucna budeme, spolu s Kolofixem, spektrum nabízených služeb dál rozšiřovat a poskytneme tak našim zákazníkům nejlepší možnou úroveň servisu," konstatuje Tomáš Glabazňa a jeho slova potvrzuje i zakladatel Kolofixu Pavel Čábelický.
"Navázání spolupráce s Canyonem je pro nás potvrzením, že myšlenka servisní sítě Kolofix je správná. Spolupráce s takto silným partnerem nás motivuje posouvat celou službu dál a neustále pracovat na zlepšení zákaznického zážitku. Věřím, že se spolupráce bude dále prohlubovat a Kolofix zajistí veškerý servis, který si uživatel Canyonu bude přát."
Více informací na zákaznické lince Kolofixu - www.kolofix.cz
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na petan — #54 A ještě malá poznámka, pane Bureši. Máte velké mezery "ve vzdělání" :-) Maloobchod nesmí mít cenu stanovenou od distributora, jak píšete. Máme volnou tvorbu cen a cena se ani distributorem stanovit nesmí. Distributor může maximálně konečnou maloobchodní cenu doporučit (!) , ale nikdo se jí nemusí držet. Rozdíl cen je patrný třeba i v eshopech na internetu.
odpověz na tento komentářodpověď na Tommy_25 — #56 Trend je, třeba v Německu (příbuzný tam pracuje v cykloobchodě) a jiných zemích, aby kolo přišlo v krabici již smontované. Aby bylo ve velké krabici jen s otočenými řídítky a s vyšroubovanými pedály. Některé obchody si kola, která musí mechanik hodinu montovat před prodejem, prostě už na prodejnu nevezmou.
odpověz na tento komentářodpověď na petan — #54 Tak především, než se začnete smát, opravte si ten nesmysl o analogovém kole v článku o kolech Apache. Až zjistíte co to znamená analogový, jistě pochopíte, že analogové kolo nemůže existovat. Čekal bych od MTBS větší odbornost. Potom bych vám doporučil srovnat si kola Canyon s jinými, podobnými modely jiných značek. Možná s tou nižší cenou Canyonů vystřízlivíte. Mnoho lidí se totiž domnívá, že co se prodává pořes internet, musí být vždy levnější. A když nějaké kolo bude levnější, tak si k tomu připočítejte přidanou hodnotu nákupu kola v kamenné prodejně, její servgis a služby (třeba garanční servis) a vyjde vám lépe ta kamenná prodejna. Osobně nestojím o to, kupovat si nářadí třeba na kliky Shimano, abych je mohl odmontovat ( a pak nářadí třeba už nikdy nepoužil) a poslat po kurýrovi kamsi na výměnu. Nebo když nebudu mít nářadí, tak si demontáž a pak montáž reklamovaného dílu zaplatit v nějakém kamenném cykloservisu. Kde bych měl možná na jaře, když jsou cykloservisy plné kol na opravu, smůlu. Vždyť hodně lidí ty práce na kole ani neumí. A Canyon je do toho způsobem řečšeení reklamací nutí. Jak třeba ty prasklé kliky z kola sundá ho nezajímá. Osobně uvítám možnost vyzkoušení kola v prodejně. například. Další výhody kamenných obchodů opravdu není potřeba vyjmenovávat. A nejvtipnější na tom všem je, že Canyon způsobem svého prodeje potírá potřebnost kamenných prodejen a cykloservisů, ve svém systému je pro větší zisk vynechává a přitom neváhá je využívat (nebo zneužívat?) je pro servis svých kol.:-) A pak ať se ten Glabazňa, nebo jak se jmenuje, diví, že maloobchodníci pošlou někdy zákazníka s Canyonem do háje. Já chápu Kolofix, že po té možnosti spolupráce s Canyonem sáhl, možná to i sám Canyonu navrhl. Aby měl práci. Vždyť za každou reklamaci mu Canyon samozřejmě zaplatí. To je od Kolofixu asi dobrý tah. Ale uviodíme, jestli to bude dobré i pro majitele Canyonů.
- na tento komentář reaguje Žvejk — #61
odpověz na tento komentářodpověď na Freebike12345 — #55 Tak za prvé o pár korun se většinou nejedná a za druhé Canyon není jediný kdo tímto systémem přímého prodeje kola prodává. Každý má možnost volby a tak je to v pořádku.
odpověz na tento komentářodpověď na petan — #54 To je přeci jasné, že všechny ostatní značky posílají ze svých továren kola po světě již smontovaná dokonale seřízená přímo do koncových prodejen, aby je mohli zákazníkovi rovnou prodat a nemusel si nikdo účtovat žádné vícenaklady. Minimálně TNT biker takové kolo zakoupil ;)
- na tento komentář reaguje tntbiker — #59
odpověz na tento komentářCanyon dělá rámy z papíru, s kvalitním karbonem renomovaných firem to nemá nic společného to jen na okraj. Dalším zásadním aspektem proč tuhle značku vynechat je samotný princip prodeje. Jak by se Vám zamlouvalo přijít o práci tím , že se někdo rozhodne vás přeskočit, vynechat , vymazat protože vas nepotřebuje a bude třeba jiný produkt prodávat na přímo. O práci přijde milion lidí co prodává v obchodech , servisech, službách a s tím navazující další pracovní místa. Záruční servis, možnost si kolo před koupí prohlédnout, vyzkoušet.těch pár korun co ušetříte fakt stojí za to podporovat někoho kdo nedá práci lidem?
- na tento komentář reaguje Tommy_25 — #57
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #53 Omlouvám se, ale téhle větě se musím opravdu jen smát. "Když si koupím kolo v kamenné prodejně, tak za smontování neplatím nic." Samozřejmě, že za smontování kola někdo zaplatit musí, protože ten mechanik, který pracuje v servisu, bere mzdu a čerpá různé benefity. Jen tu částku za smontování nevidíte na účtence samostatně, protože je zahrnuta v marži za kolo, kterou obchodník má stanovenu od distributora té které značky. Jelikož Canyon část z této marže nechává zákazníkovi, aby ušetřil a část nechává pro sebe na tým lidí, kteří musí řešit logistiku a servis interně, nemůže běžný servis řešit smontování těchto značek zdarma a je čistě na něm, jestli ho vůbec řešit chce u zákazníků, kteří mu nedali koupí takovéto značky vydělat daleko větší peníze než 1160,- Kč. Ale to jsem si myslel že vědí úplně všichni tady :-)
- na tento komentář reaguje Tommy_25 — #56
- na tento komentář reaguje tntbiker — #58
- na tento komentář reaguje tntbiker — #60
odpověz na tento komentářodpověď na Žvejk — #52 Žvejku, nehledám problem, pouze jsem si přečetl stránky Canyonu, kde je jednou, v delším textu, napsáno, že dopravu a práci si při reklamaci pl,atí zákazník sám. Podruhé tam je uvedeno, že si to zákazník neplatí. Kdyby sis otevřel ten odkaz, který jsem uvedl, tak bys to také zjistil. Zákazník je tedy zmaten a netuší, co platí. Problém ale vidím v tom, že si koupím v krabici Canyona, nechám si ho poslat do nějakého Kolofixu a tam zaplatím asi 1160 Kč za smontování kola. Když si koupím kolo v kamenné prodejně, tak za smontování neplatím nic.
- na tento komentář reaguje petan — #54
odpověz na tento komentářTaky mám jednu vlastní zkušenost s reklamaci prasklých klik Shimano Ultegra. Vyplnil jsem reklamační hlášení, přes stránky canyonu, ozvali se mi z českého zastoupení, kliky jsem jen zabalil do krabice , přijel si pro ně kurýr a po třech týdnech mi zase kurýr dovezl nové, vše na náklady Canyon ,nic víc jsem neřešil a neplatil. Všichni jsou v pohodě , ale tntbiker zas jen hledá problém, kde není...
- na tento komentář reaguje tntbiker — #53
odpověz na tento komentářZa sebe můžu přidat osobní zkušenost jak se záruční opravou tlumiče, tak se záruční "opravou" rámu modelu Canyon Lux CF.
V prvním případě se jednalo o reklamaci zadního tlumiče značky Rockshox v době záruky po 1 roce provozu kola. Byl jsem odkázán na Cyklo Žitný. Po diagnostice závady byla zjištěna jeho nemožnost opravy a tudíž byla navržena výměna za nový kus. Konkrétní rozměr tlumiče ovšem nebyl v tu dobu dostupný, takže jsem obdržel nejbližší možný rozměr po dobu než bude importován rozměr správný. Po cca 1,5 měsíci čekání byl tlumič vyměněn za rozměr správný. Vše řešil Cyklo Žitný, nic jsem neplatil ani za zapůjčení tlumiče vše šlo na vrub Canyonu. Můj náklad byl "pouze" 2x doprava tlumiče/kola do a z Cyklo Žitný.
V druhém případě se jednalo o záruční reklamaci rámu po cca 5 letech. Už jsem to tu zmiňoval níže, byla to sice záležitost na "celou" zimu s nekonečnými dohady, ale výsledkem bylo dodání nového již modernizovaného rámu. Na mě bylo pouze připravit původní rám, zabalit jej do krabice. Odvezl si jej kurýr a nový rám jsem opět obdržel kurýrem. Nic jsem nehradil.
odpověz na tento komentářNo tak oni to tam mají ještě složitější. :-) O záruce se tam píše dvakrát. Jednou se práce a doprava, ve druhém sdělení se neplatí :-))) https://www.canyon.com/cs-cz/customer-service/faq/?fdid=sf-complaints-refunds-guarantee ... tak ať si každý vybere co potřebuje:-)
odpověz na tento komentářNikam jsem samozřejmě neodcestoval.:-) To bych vám neudělal. Já vás jen vytáčím:-) Nemyslím si o nikom nic špatného. Ale zanechme hádek. Budu věcný. Začetl jsem se na stránkách Canyonu do záručních podmínek. Je tam doslova napsáno toto: " Záruka společnosti Canyon je platná pouze na vidlice a rámy Canyon. Pokud chcete uplatnit záruku na komponenty od jiného výrobce, kontaktujte jej přímo. V případě záruční reklamace účtujeme náklady na dopravu a práci. Nemusíte platit za vyměněný rám nebo vidlici. Můžete rovněž využít našich dalších služeb, když nám zašlete své kolo – tyto náklady vám naúčtujeme samostatně." ... A to je opravdu zvláštní a jde to naprosto proti občanskému zákoníku. Firma je v případě oprávněné reklamace povinna uhradit náklady na dopravu (poštovné apod.), neboť se jedná o účelně vynaložené náklady, které zákazníkovi ve spojitosti s reklamací vznikly. A to nejmenší nutné. Jestliže je tedy například cesta autem levnější než poštovné, tak prodejce uhradí cestu autem. Velmi znepokojující je, že firma Canyon řeší pouze reklamace rámů a vidlic. Pokud dojde k poruše třeba přehazovačky, tak se mám obrátit na výrobce? To je také absolutně proti Občanskému zákoníku. A to, že v případě reklamace si uhradím práci na reklamaci se mi zdá doslova směšné. A pokud budu mít reklamaci Shimano motoru, budu muset se obrátit na Shimano, zřejmě na nějaké Shimano Servix Centrum a asi ne na Kolofix, který asi není autorizovaná a pověřená opravna na Shimano motory. Nebo ano? Dále je zajímavé, že tady se píše o tom, že Kolofix opraví vše, ale na stránkách Canyonu je doporučení, že odpruženou vidlici a tlumič by si majitel nechat vždy servisovat u výrobce. Tím se samozřejmě rozumí autorizovaná servisní centra, která jsou i u nás. Tak jak to je? Není to náhodou také tak, že Kolofix počítá s tím, že když k ní někdo přinese Canyona na reklamaci, na kterém je problém s nějakou součástkou, tak že zákazník Kolofixu uhradí práci? Představte si, že máte ekolo a podívejte se do ceníku, kolik v Kolofixu stojí demontáž a montáž motoru. Dáte za to 1900 Kč. Výměna kabelu, což může být také předmětem reklamace, stojí 1000 Kč. Výměna ložiska v motoru 1500 Kč. To vše zřejmě zaplatíte, i když to bude oprávněná reklamace. A také je potřeba si uvědomit, že když si koupíte kolo, třeba jiné kolo, v kamenné prodejně, tak vám ho prodají smontované. Montáž je v ceně. Je montáž v ceně, když si kolo necháte poslat do Kolofixu? V ceníku vidím cenu za montáž 1.190 Kč /(ekolo). Každý ať si zváží, jaké kolo a za jakých podmínek se mu vyplatí sim pořídit. jestli to je jinak, než píši, budu rád, když mi to někdo vysvětlí.
odpověz na tento komentářodpověď na trance28 — #16 To, že Kolofix řeší skutečně záruční opravy asi mohlo být v článku zmíněno jasněji, ale přesně to je také jedna z významných přidaných hodnot této nové spolupráce, která přináší zákazníkům něco, co i nejlepší "nesmluvní" servis nedokáže. To jen malé upřesnění poté, co se to tu doufám zklidnilo díky tomu, že ten, jehož jméno se nesmí vyslovit, odcestoval :-)
odpověz na tento komentářpo diškuži ruším obedávku a Grizly nebude
odpověz na tento komentářTvl, tady to jede. Tahle diskuse je lepší než mexická telenovela a východoněmecký porno dohromady... :-D
odpověz na tento komentářTaké jsem členem „fanklubu.“ A hodně dlouho!
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #42 Do "fanklubu" počítej i mě, jen já jsem jeden z těch, který se řídí dávnou radou mých rodičů "když narazíš na blbce, tak se s ním nepři, nemá to cenu a jen mrháš svým časem" :-) užij si to na lodi a když tam budeš bez internetu, konečně se možná dočtu pod článkem něčemu věcnému, né jen opravy hrubek. A napiš mi sem co chceš, věř, že nebudu reagovat ...
odpověz na tento komentářkde začnou chybět argumenty, přichází urážky... typické pro hloupé lidi...už odlet prosím
odpověz na tento komentářodpověď na ladam — #41 Vsimni si, ze muj fankkub tady tvori dohromady asi tri blbeckove :-.))) Vic se vas tu v diskuzi nestrida:-) Mej se!
- na tento komentář reaguje lalin — #44
odpověz na tento komentářtntbiker má slušný fanklub koukám. proto raději žoviálně odhodil tužku a typicky maloměštácky nám sdělil, že odlétá za velkopanskými manýry a zájmy. my debilové z kontejnerů co melem, nikdy moře ani lod možná ani neuvidíme...
- na tento komentář reaguje tntbiker — #42
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #35 Ještě připomínka k tvému psaní, tomu budeš asi dost rozumět. Začít větu "Kteří...tedy jako novou větu, ne větu v souvětí, je trochu nešťastné. :-) :-) :-)
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #35 Ty to nemáš lehké! Citace z tvého příspěvku: " Žádnou přidanou hodnotu zákazník nedostane. Spíš naopak.... Protože si našli "opravdové profesionály". Kteří si ovšem za svou práci v té boudě na parkovišti nechají velice dobře zaplatit. Zrovna se k nim chystám, nechat si namontovat za 79 Kč košík na rám:-) " U prvního jsi se ještě opravoval, a jestli u druhého ironicky neposuzuješ cenu, tak nevím. Ale...možná to psala Boží ruka, ta, co s ní dal Maradona gól (při tvé prudké inteligenci, jsem ti dali návod na odpověď k mému věku :-) :-) :-)
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #37 Klidně si to protáhni na delší dobu.
odpověz na tento komentářDnes o půlnoci na 20 dnů odlétám vstříc novým zážitkům. Je mi tady zima a mám rád lodě:-) Tak si to tu dodělejte:-)
- na tento komentář reaguje Tommy_25 — #38
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #34 " Neznamená to samozřejmě, že je to jediná možnost, ale pro lidi, kteří byli odmítnuti, nebo s nimi bylo zacházeno arogantně, v některé z prodejen v daném regionu, to může být schůdná alternativa, jak si kolo nechat vyservisovat a přitom se nebát, že vás budou buď finančně vydírat, nebo odmítnou."
A tohle tě tedy natolik nadzvedlo ze židle, že jsi schopen se kvůli tomu tady dohadovat ? Nevím, ze mě osobně si dokážu docela živě představit třeba takového arogantního prodavače/servisáka určitého specializovaného concept storu, který tě odmítne, nebo ti nabídne nechutnou cenu a nebo ti řekne, že si budeš muset počkat alespoň 30 dní než se na to dostanou ; )
odpověz na tento komentářodpověď na G23 — #32 Já nic takového nenapsal. nebo kde jsi to četl? Kolik ti je let?
- na tento komentář reaguje G23 — #39
- na tento komentář reaguje G23 — #40
odpověz na tento komentářodpověď na Tommy_25 — #33 Jsi málo pozorný při čtení diskuze. Jde o to, co tu napsal autor článku: " Neznamená to samozřejmě, že je to jediná možnost, ale pro lidi, kteří byli odmítnuti, nebo s nimi bylo zacházeno arogantně, v některé z prodejen v daném regionu, to může být schůdná alternativa, jak si kolo nechat vyservisovat a přitom se nebát, že vás budou buď finančně vydírat, nebo odmítnou."
- na tento komentář reaguje Tommy_25 — #36
odpověz na tento komentářPřečetl jsem si článek 3x a nějak moc nechápu co by se mělo koho konkrétně dotknout ?Nikdo v něm netvrdí, že všechny ostatní cykloservisy jsou předražené, neschopné atd.
Za mě osobně je tohle dobrá zpráva, protože si dokážu představit, že někteří majitelé mohou mít problém najít servis, který by se na ně nekoukal skrz prsty, protože si dovolili k nim donést kolo koupené jinde navíc přes online prodej.
Sám vlastním druhého Canyona a se servisem jsem osobně nikdy problém neměl. Záruční opravu tlumiče Rockshox jsem vyřešil u autorizovaného dovozce. Problém ovšem nastal, když jsem si dovolil reklamovat po 5 letech vadu, která se objevila na rámu. Nebudu zbytečně rozebírat podrobnosti, ale reklamaci jsem řešil v podstatě celou zimu od prosince až do dubna. Nekonečné dohady sice skončily výměnou rámu Lux staré varianty za rám inovovaný nový, ale to co tomu předcházelo bych již nikdy znovu absolvovat nechtěl. Takže Canyonu osobně stále fandím, ale to co by zde u nás bylo potřeba vylepšit je rozhodně komunikace na trase: Německo (továrna) - české zastoupení - zákazník. Tam vidím značné mezery.
- na tento komentář reaguje tntbiker — #34
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #6 Člověče, tebe je mezi prostým lidem škoda, běž do politiky, tam uděláš kariéru! Jestli není přidanou hodnotou práce, a jestli máš pocit, že by tato měla být účtována podle toho, jak ty řekneš, pak šup někam do stranického aparátu! Jen budeš mít problém , jestli pravice, nebo levice, tvůj pohled na svět si trochu protiřečí, ale…Ministrem školství můžeš určitě být!
- na tento komentář reaguje tntbiker — #35
odpověz na tento komentářodpověď na ladam — #28 Do podrážděnosti mám opravdu daleko:-) Pokud jsem hloupý, tak bychom si my dva měli rozumět, ne? :-)
odpověz na tento komentářodpověď na Žvejk — #29 Já jsem na kole každý den:-) Já napsal, že těch 15 Kolofixů není moc. Což na pokrytí republiky nestačí, protože mnozí majitelé Canyonů budou muset dojíždět daleko a bude je to stát peníze.
odpověz na tento komentář